נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותטוני בן ה-9, קטוע רגליים, קיבל את פרס הממלכה הבריטית

טוני בן ה-9, קטוע רגליים, קיבל את פרס הממלכה הבריטית

הילד, שאיבד את שתי רגליו בגיל חודש בשל התעללות מצד הוריו הביולוגיים, זכה בתואר כבוד על פעילותו למען ילדים בסיכון: "הוא לא רוצה שאף ילד יסבול כמוהו"

לא הייתי מוכנה לראות את התינוק הקטנטן הזה כל כך שבוע” (צילום מתוך אתר קרן טוני הודג’ל)

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

טוני הודג’ל, ילד בן 9 מבריטניה, הפך השבוע לאדם הצעיר ביותר שזוכה במדליה מטעם הממלכה הבריטית לכבוד השנה החדשה. זאת עבור פעילותו לטובת ילדים בסיכון ומניעת התעללות. הודג’ל שבר את השיא שהיה שייך בעבר לטוביאס ולר בן ה-11, שזכה בתואר המכובד לפני שנתיים עבור פעילותו בגיוס תרומות. הודג’ל הוא הזוכה הצעיר ביותר מבין יותר מ-1,200 מקבלי התואר.

כשהיה טוני הודג’ל רק ​​בן 41 ימים, הניף אותו אביו בקרסוליו וגרם בכך לנזק כה גדול עד שנאלצו לקטוע את שתי רגליו. לאחר המקרה נותר הודג’ל ללא טיפול, וסבל במשך עשרה ימים מפגיעות קשות – שהובילו לצורך בקטיעה. בשנת 2018 נידונו הוריו המתעללים לעשר שנות מאסר. בשנת 2016, אומץ טוני על ידי פאולה ומארק הודג’ל.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

כשפאולה הודג’ל נשאלה לראשונה אם תרצה לאמץ את טוני, היא לא תיארה לעצמה מה היא הולכת לראות. “הם לא סיפרו לי את הסיפור המלא של מה שקרה”, סיפרה. “אם היו מספרים, כנראה שלא הייתי הולכת לפגוש אותו. בהתחלה לא יכולתי להתמודד עם זה, אבל אז טוני התעורר, הסתכל עליי בעיניים החומות הגדולות שלו, ובאותו רגע ידעתי שלא אוכל לעזוב אותו. פשוט לא הייתי מוכנה לראות את התינוק הקטנטן הזה כל כך שבור, נסגר ומסוגר”.

לאחר המקרה, ייסדה משפחת הודג’ל קרן לקידום ענישה מחמירה על התעללות בילדים. הקרן גייסה עד כה מעל שני מיליון ליש”ט. היא נפתחה בזכות אתגר הליכה שהמציאה המשפחה עבור טוני, כדרך לוודא שהם יעשו אתו תרגול הליכה יומיומי. נחישותו כבשה את לב האומה, וכך הוא הצליח לגייס הרבה כסף עבור בית החולים לילדים אוולינה בלונדון, בו הוא מטופל. “אני חושבת שזה היה הדבר הטוב ביותר עבור טוני”, אמרה פאולה. “לא עטפנו אותו בצמר גפן, והיינו נחושים שהוא ישיג את הטוב ביותר שהוא יכול, ותמיד נאהב אותו ונתמוך בו”.

מלבד הקרן לאיסוף כספים, פעלה משפחת הודג’ל למען שינוי בחוק שמעלה את עונשי המאסר למי שהורשעו באכזריות ובהזנחת ילדים. לטוני, שכבר זכה בפרס ה-Daily Mirror Pride of Britain וגייס אלפים לצדקה, יש כעת קרן על שמו שנקראת “קרן טוני הודג’ל”. בנוסף, יש גם חוק על שמו, המוודא שמתעללים בילדים כמו הוריו יעמדו בפני עונשי מאסר ארוכים יותר. “הוא היה גאה מאוד ונרגש עם הישמע דבר הזכייה בתואר”, מספרת פאולה. “הוא לא רוצה שאף ילד יסבול כמוהו, ואני מאוד גאה בו. טוני הוא מודל לחיקוי לילדים אחרים. כל מה שהוא רוצה לעשות זה לעזור לאנשים אחרים”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות