נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיחדשות30 שנה לפני בנו: גם אבא של עידן עמדי נפגע בפעילות בעזה

30 שנה לפני בנו: גם אבא של עידן עמדי נפגע בפעילות בעזה

השחקן והזמר שנפצע אתמול ברצועה עדיין מורדם בביה"ח שיבא. ההערכות לגבי החלמתו אופטימיות. עמדי התגייס לקרבי גם בעקבות הסיפור של אביו, נכה צה"ל

עידן עמדי בצילום מהלחימה בעזה. מתוך האינסטגרם של עידן עמדי

מאז נודע דבר פציעתו הקשה של הזמר והשחקן עידן עמדי בעזה, מדינה שלמה מחזיקה אצבעות להחלמתו. בשעות אלה הוא עדיין מורדם בבית החולים שיבא תל השומר, אולם ההערכות הרפואיות לגביו אופטימיות.

זו לא הפעם הראשונה שמשפחת עמדי מתמודדת עם מצב כזה. בדיוק לפני 30 שנה אביו של עידן, רוני, נפגע במהלך שירות מילואים ברצועת עזה ובהמשך הוכר כנכה צה”ל. בראיונות בעבר סיפר הבן כי מאחורי ההחלטה שלו להתגייס לשירות קרבי עומד סיפור משפחתי: העובדה שאבא שלו הוא נכה צה”ל ושבני משפחה נוספים שירתו כלוחמים בהנדסה קרבית.

כמוהם, גם עידן, בן 35, נשוי ואב לשני ילדים (אשתו מרים היא פעילה למען אנשים עם מוגבלות), התגייס להנדסה קרבית. אחרי שעבר טירונות התקבל למחס”ר (מחלקת סיור של ההנדסה), יחידה בחיל שעוסקת בפעילויות מיוחדות. ב-7 באוקטובר, עם פרוץ המלחמה, הוא התגייס למילואים. בתחילה הגיע לגבול הצפון ואז ירד לדרום ונכנס עם חבריו לרצועת עזה.

“יוכל לעמוד על הרגליים”

בימים האחרונים חשף צה”ל במרכז הרצועה מנהרה עצומה שבה הפעיל חמאס מפעלים לייצור אמצעי לחימה מתקדמים. אתמול, במהלך הכנות לפיצוץ המנהרה, מסיבה שעדיין נחקרת, התלקחה כמות אדירה של חומרי לחימה של צה”ל מסוג אמולסיה. כתוצאה מכך עידן נפצע קשה. היום הותר לפרסום כי באירוע נהרגו שישה לוחמים: רס”ל (במיל’) גבריאל בלום, בן 27 מבית שמש, לוחם בצוות ההנדסה האוגדתי של אוגדה 36; רס״ר (מיל׳) עמית משה שחר, בן 25 מרמת יוחנן, לוחם ביחידת יהל״ם (יחידה מובחרת בחיל ההנדסה הקרבית); סרן (מיל׳) דניס קרוחמלוב וקסלר, בן 32 מבאר שבע, קצין ביהל״ם; סרן (מיל׳) רון אפרימי, בן 26 מהוד השרון, קצין ביהל״ם; רס״ר (מיל׳) רועי אברהם מימון, בן 24 מעפולה, פראמדיק ביהל״ם; ורס״ם (מיל׳) עקיבא יסינסקי, בן 35 מרמת גן, לוחם בגדוד ההנדסה 8173 בחטיבת עציוני.

עמדי הובהל למרכז הרפואי שיבא עם רסיסים בכל חלקי גופו. אחרי שעבר ניתוח מצבו התייצב, וכעת, כאמור, הוא עדיין מורדם. גורם בסביבתו העריך בזהירות בפני אתר “שווים” כי הוא יוכל להחלים ולחזור לתפקוד מלא, או במילותיו: “לעמוד על הרגליים”.

מאז אתמול רבים מתפללים לשלומו. אנשי ציבור, ח”כים, שרים, אמנים ומפורסמים העלו לרשת פוסטים תומכים ומחבקים. השר חילי טרופר מהמחנה הממלכתי סיפר כי לפני מספר ימים הם התכתבו והוא שלח לעידן סרטון של המשחק “ארץ עיר”, והוא ענה על כל הקטגוריות בהצלחה. טרופר איחל לו ולכל הפצועים רפואה שלמה וגם שיתף כי הם היו אמורים להיפגש לקפה אחרי המלחמה.

עמדי. צילום: סלי בן אריה מוויקיפדיה

איחולים אוהבים מצוות “פאודה”

חבריו של עמדי מהסדרה הבינלאומית “פאודה” התפללו גם הם לשלומו.  השחקנית רונה לי שמעון, חברת הצוות, העלתה תמונה מאחורי הקלעים של הצילומים לסדרה וכתבה: “אתה האיש הכי אציל נפש שאני מכירה, עידן. אין עוד אנשים כמוך. אין פרטנרים כמוך. הלב הטהור והנדיב שלך פועם חזק תמיד. אהבת האדם שלך הולכת תמיד רגע לפני החיוך המבויש שלך. כבר שעות אני מחזיקה חזק בפנים תפילה. לחבר אהוב כל כך. לנשמה יפה ומיוחדת. מה-7 באוקטובר אתה נלחם כמו אריה. עם כל הילדים הכי טובים שלנו. אתה גיבור עידן. אני אוהבת אותך. מחכה כל כך לראות את העיניים הטובות שלך. ליבי עם כל המשפחות שממשיכות לשלם מחיר קשה מנשוא על הלחימה על המולדת היפה שלנו. יפי הבלורית והתואר (והטוהר). עידן, תבריא מהר. מחכים לך”.

יוצרי הסדרה, ליאור רז ואבי יששכרוף, כתבו בפוסט שהעלו יחד: “אחינו היקר עידן הוא גיבור אמיתי ומהיום הראשון של המלחמה החליט לשים הכל בצד ולצאת להילחם. תחילה בצפון ואז בדרום. אנחנו מתפללים להחלמתו המהירה ובטוחים שהוא יהיה בסדר. משפחת פאודה מוסרת למשפחות הנפגעים תנחומים”.

שלמה ארצי: “דואג לך ואוהב אותך”

השחקן דורון בן דוד, גם הוא חבר בקאסט, כתב לו: “אח שלי גיבור. אח שלי ענק ירוק. אח שלי אריה. אח שלי שחקן סנוקר חצי כוח. גיבור ישראל ואמיץ. מתגעגע אליך. אני מתפלל לשלומך ולהחלמתך המהירה”. השחקנית והמגישה לוסי איוב, ששיחקה לצידו בעונה הרביעית של “פאודה”, כתבה: “תחלים מהר איש מתוק ויקר”.

גם הזמר שלמה ארצי איחל לעמדי בריאות: “דואג לך ואוהב אותך ומחכה כבר לבוא לבקר אותך כשאתה בריא וחזק”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letovaקישור חיצוני.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות