המוסד לביטוח לאומי מוציא הודעת אזהרה לציבור ולמקבלי הקצבאות, שבה הוא מתריע מפני הונאת רשת שעשויה להסתיים באובדן כסף רב.
הבוקר פירסם הביטוח הלאומי בעמוד הטלגרם שלו את הדברים הבאים:
“שימו לב! אם קיבלתם את ההודעה הזו – היזהרו, מדובר בפייק. הביטוח הלאומי לא שולח את ההודעות האלו, ואנחנו מטפלים כעת בנושא כדי להוריד את האתר מהאוויר”.
בהודעה הזו מתכוונים בארגון למסרון ההונאה הבא שנשלח לטלפונים הסלולריים: “לקוח יקר, זיהינו כי אחד מאמצעי התשלום שלך נדחה. יש לעדכן באתרנו כדי להימנע מהליכי הוצאה לפועל ופיגור ריביות”.
מתחת לטקסט מופיע לינק המפנה לעמוד שבו נדרש האדם למלא פרטים, ובהם פרטי כרטיס האשראי שלו: שם בעל הכרטיס, מספר הכרטיס, שלוש ספרות בגב הכרטיס, תאריך תפוגה ומספר טלפון של בעל הכרטיס.
בראש העמוד מתנוסס לוגו של הביטוח הלאומי שנועד להטעות את הציבור לחשוב כי מדובר בפעולה לגיטימית, בעוד שזוהי הונאה לכל דבר.
********************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova
********************
שימו לב לסימנים מחשידים
בביטוח הלאומי מספקים שני סימנים מחשידים שיסייעו לציבור להיזהר ולהבין מראש שמדובר בהונאה, או במילים אחרות “איך מזהים פייק?”
- הביטוח הלאומי לעולם לא יבקש מכם למלא פרטי כרטיס אשראי בקישור המצורף להודעה.
- במסרונים שאנחנו שולחים אליכם הקישור המצורף מסתיים תמיד עם הסיומת הממשלתית gov.il ולא בסיומת מסחרית כמו למשל com, co.il, org. אם אתם מקבלים קישור שלא מסתיים ב- gov.il – אנחנו ממליצים לא להיכנס אליו!