נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאוטיזם בתפקוד גבוההכבוד! קבלו את הלוחם האוטיסט הראשון במשמר הכנסת

כבוד! קבלו את הלוחם האוטיסט הראשון במשמר הכנסת

רס"ל אברומי פרידמן הצטרף למשמר הכלבנים במשכן, וחולם על היום בו יקבל את פניו של נשיא ארה"ב: "אני רוצה להצליח למען המדינה"

את האהבה לכלבים פיתח בגיל צעיר. אברומי פרידמן בכנסת, הבוקר (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

רס”ל אברהם חיים פרידמן (אברומי) עמד היום במרכזו של טקס מרגש במיוחד במשכן הכנסת. מרגש לא רק עבורו באופן אישי, אלא עבור כל חבריו לוחמי משמר הכנסת. זאת הפעם הראשונה שאל שורותיהם מצטרף באופן רשמי איש משמר עם מוגבלות.

כשהוא מוקף במשפחתו וחבריו ליחידה, וכשאת כתפו מעטרת דרגת הרס״ל, גויס אברומי, אוטיסט בתפקוד גבוה, באופן רשמי אל יחידת הכלבנים במשמר הכנסת, אחרי שסיים את הסמכתו כמטפל בעלי חיים.

אברומי הגיע לכנסת לפני כשנתיים. הוא הועסק במשרת סטודנט, כמטפל בכלביית משמר הכנסת, לאחר שסיים התנדבות בת שנה ביחידת הכלבים הצה״לית “עוקץ”. את האהבה העזה לכלבים פיתח בנעוריו כשהתנדב בכלבייה במסגרת בית ספרית.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

הבוקר, רגע לפני הטקס, העיד מפקדו רפ״ק יאיר בשארי, כי לאורך כל הדרך הוכיח אברומי את עצמו במסירות רבה למשימה. על כן הוא נשלח לקורס מקצועי במכללה הלאומית לשוטרים, שסופו בטקס היום. “החיים הם רצף של מסעות”, אמר רפ”ק בשארי לאברומי. “לפעמים יש צעדים קטנים ולפעמים גדולים. במסע האחרון צעדת צעד אחרי צעד. ועכשיו – לא עוצרים. ממשיכים למסע הבא”.

התקשה להסתיר את התרגשותו. פרידמן בטקס בכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

קצין הכנסת, ניצב יובל חן, התקשה להסתיר את התרגשותו. הוא איחל לרס״ל אברומי הצלחה ואמר: “ההכרה של משמר הכנסת בחשיבות הגיוון פתחה בפני אברומי את הדלת, אבל המהלך של קליטתו היא תוצאה ישירה של הישגיו ואישיותו, וזה לזכותו. אברומי, אתה עוד תפתיע את כולנו בהישגים שתגיע אליהם. אתה עשית לנו טוב ואנחנו רק עשינו בחזרה – כדי שתהיה איתנו”.

אברומי עצמו אמר הבוקר: “החלום שלי זה להופיע על מדי א׳ במסדר כבוד של משמר הכנסת בפני נשיא ארצות הברית, כשיבקר בכנסת. אני רוצה להצליח למען המדינה”.

כלב השמירה של הדמוקרטיה

לבאי הטקס סיפר אברומי על שגרת יומו בכלבייה. היא כוללת מקלחת בוקר לכלבים וטיפול בהם, תחזוקת המתקן שלהם, ואילוף ההולכים על ארבע בכל הקשור לציות לפקודות. “אני מרגיש בנוח בעבודה עם הכלבים”, סיפר. “יש להם שמחה ואושר, וזה מדבק את כל מי שנמצא סביבם”.

שתי אחיותיו ואחיו הקטן של אברומי סיפרו שתמיד התעניינן בכנסת. “הוא מכיר את שמות כל חברי הכנסת, גם מכנסות קודמות. מהרגע שהוא הגיע למשכן היה ברור שזה המקום הנכון עבורו. בכל יום הוא חוזר מהעבודה שמח וגאה”.

חנה, אמו של אברומי, סיפרה: “הוא תמיד אומר שהוא כלב השמירה של הדמוקרטיה. זה לא סתם משחק מילים. זהו אות כבוד שגם החוליות החלשות מוצאות את מקומן בכנסת”.

האב אביעד סיפר כי בילדותו של אברומי, היו רופאים שניבאו לו שחורות, עד כדי כך שאולי לא ידבר, לא יקרא, לא ייצור מגע פיזי ולא יהיה חלק ממסגרת נורמטיבית. ״בגיל 5 נכנס אברומי לגן תקשורת, והודות למאמצים הבלתי פוסקים והטיפול ההדוק של המשפחה התקדם ועשה את הבלתי ייאמן”, סיפר האב הגאה. “היום הכנסת היא משפחתו השנייה״.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות