נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"
הסתדרות 480-100

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיחדשותתוספת של יותר ממיליארד שקלים למשרד הרווחה ב-2024

תוספת של יותר ממיליארד שקלים למשרד הרווחה ב-2024

430 מיליון שקלים יתווספו לפיתוח שירותים לאנשים עם מוגבלות. עשרות מיליונים יוקצו לשיקום הקהילות שנפגעו במלחמה והגדלת התמיכה במשפחות בעוני

שר הרווחה, יעקב מרגי. צילום: אביעד ויצמן
שר הרווחה, יעקב מרגי. צילום: אביעד ויצמן

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי (ש”ס) ומנכ”ל המשרד ינון אהרוני הגיעו לסיכומים עם משרד האוצר בנוגע לתקציב 2024. על פי הסיכומים, המשרד יקבל תוספת תקציב של יותר ממיליארד שקלים.

מינהל שירותים חברתיים ואישיים יזכה לתוספת של 125 מיליון שקלים לשיקום קהילות שנפגעו במלחמה, לחיזוק המענים לאלימות במשפחה, לטיפול בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, חוסן קהילתי והגדלת התמיכה במשפחות בעוני.

מינהל של”ם (שיקום, ליווי ומניעה) יקבל תוספת של 30 מיליון שקלים לטיפול בצעירים ונוער בסיכון ובהתמכרויות. כמו כן, תקבל התוכנית הבין משרדית לטיפול בילדים ובבני נוער בסיכון בהובלת משרד הרווחה 10 מיליון שקלים נוספים.

מינהל אזרחים ותיקים יקבל תוספת של 45 מיליון שקלים להגדלה והרחבה של שירותי קהילה לאזרחים ותיקים למניעת בדידות ודחיקת גיל התלות.

מינהל מוגבלויות יקבל את התוספת הגדולה ביותר, של 430 מיליון שקלים. היא תשמש לצורך פיתוח והרחבה של שירותים בקהילה לאנשים עם מוגבלות במסגרת חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות, ותהליך המעבר של דיירים ממעונות לדיור בקהילה.

רשויות מקומיות יזכו לתוספת תקציב לצורך תקנים לעובדים סוציאליים, בדגש על הרשויות בעוטף עזה והרשויות שקלטו מפונים.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

“תוספת התקציב למשרד הרווחה משקפת את החשיבות הגדולה שרואה הממשלה במתן מענה לצרכים החברתיים המרובים שנוספו בעקבות המלחמה”, אמר השר מרגי. “הצלחנו לקבל תוספת תקציבית משמעותית ל-2024. לצד ההכרח בהגדלה משמעותית של תקציב הביטחון, הממשלה קיבלה את עמדתנו ששירותי רווחה חשובים גם הם לחוסן ולביטחון של האוכלוסייה, ובמיוחד לאור האתגרים שעימם אנו מתמודדים”.

מנכ”ל המשרד, ינון אהרוני, הוסיף: “התוספות התקציביות שלהן יזכה המשרד יאפשרו לו להוציא לפועל את תוכניות העבודה לשנת 2024 כשהן מחוזקות בתוספות תקנים ותקציבי פעילות לאור הצרכים שהתעוררו מאז ה-7 באוקטובר. במלחמת חרבות ברזל נוכח הציבור כולו לדעת עד כמה חשובים שירותי הרווחה לחוסן הלאומי, הן ברמה המקומית והן ברמה הארצית”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות