נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלותבעזרת הידיים בלבד: טיפס לפסגה בגובה 900 מטר

בעזרת הידיים בלבד: טיפס לפסגה בגובה 900 מטר

זוקו קרסקו, מטפס הרים מקצועי מאקוודור, נותר משותק מהמותניים ומטה בעקבות תאונת אימון. לפני שלושה חודשים עשה את הבלתי יאומן, וכבש את אחד ההרים המאתגרים באמריקה

זוקו קרסקו. צילום: מתוך האינסטגרם
זוקו קרסקו. צילום: מתוך האינסטגרם

נגד כל הסיכויים: זוקו קרסקו, בן 42 מבירת אקוודור קיטו, היה מדריך טיפוס הרים מקצועי, אולם נותר משותק ממותניו ומטה לאחר תאונת טיפוס איומה ב-2015.

קרסקו נפצע כשתרגל טיפוס שנקרא “נפילת אמון”: אדם אחד שמאובטח בחבל יורד ממצוק בגובה 13 מטר, כשהדבר היחידי שמחזיק אותו בין שמיים וארץ זה בן הזוג לטיפול שאוחז בחבל על הקרקע. זהו תרגיל המתבסס על מתן אמון מוחלט בבן הזוג לאתגר, ומכאן גם שמו.

כשכל המשתתפים סיימו את הירידה מהמצוק בשלום, קרסקו היה האחרון לרדת. במהלך הירידה הוא  התרסק למטה, לאחר שבן זוגו לתרגיל לא היה מספיק ערני כדי לעצור את הנפילה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


כיום, תשע שנים מאוחר יותר, הוא חזר לאהבתו לטיפוס הרים – והלך, כנגד כל הסיכויים, לטפס על ההר המפורסם ביות בעולם – “אל קאפיטן”. את הטיפוס עשה קרסקו באמצעות זרועותיו בלבד.

הר “אל קאפיטן” (בספרדית: “הקפטן”) שנמצא בפארק יוסימיטי בארה”ב, נחשב לאחד מיעדי הטיפוס המאתגרים והפופולריים עבור מטפסי הרים בעולם, בין היתר בגלל גובהו ונתיבי הטיפוס הרבים שלו.

זוקו כובש את "אל קאפיטן". צילום: מתוך האינסטגרם
זוקו כובש את “אל קאפיטן”. צילום: מתוך האינסטגרם

הצוות של קרסקו מנה תשעה אנשים שבילו שנה בהכנות ובהכנת ציוד מיוחד כמו חבלי טיפוס עם מערכת גלגלות שתוכננה במיוחד. את ההשראה הם שאבו ממארק וולמן, המשותק הראשון שטיפס על “אל קפיטאן” בשנת 1989.

זוקו כובש את "אל קאפיטן". צילום: מתוך האינסטגרם
זוקו כובש את “אל קאפיטן”. צילום: מתוך האינסטגרם

“מה שהציל אותי היה הנוף”

באוקטובר האחרון, כשהחבלים היו מוצבים במקומם, קרסקו הצליח להתקדם כמעט לגמרי לבדו, והשלים את הטיפוס שנמשך שבוע בעזרת זרועותיו בלבד. המשימה הפכה לקשה עוד יותר בגלל העובדה שפציעתו הפכה אותו פגיע יותר למכות חום. הוא חווה התייבשות, עורו נשרף ושלפוחיות נוצרו על ידיו. “זה היה איטי להחריד, אבל מעל 90 אחוזים מהכוח הגיע ממנו”, אמרו חברי הצוות שלו.

ב-6 באוקטובר הוא הגיע לפסגה של “אל קאפיטן” בגובה של 914 מטר, לקול תרועות חברי הצוות.

כשהוא נזכר בתאונה שהפכה אותו למשותק, אין בו כעס כלפי בן זוגו לטיפוס שהיה אמור לתפוס אותו וכשל. לדברי קרסקו, הוא ניסה להיפגש איתו פעם אחת, אולם החבר לא הופיע. “אני עדיין מרגיש שאני רוצה להגיד לו לא להצטער על מה שקרה”, הוא אומר.

“זה היה ממש רע, גם נפשית וגם פיזית”, מספר קרסקו על הטיפוס המאתגר. “מה שהציל אותי זה פשוט להיות שם וליהנות מהנוף, לקחת את הזמן, לנשום וליהנות”. כעת הוא מפנה את מלוא תשומת לבו לאתגר הבא – רכיבה של 1,610 ק”מ על אופניים דרך הרי האנדים הפרואניים. המסלול פראי והתובעני, שכמעט 90 אחוז משטחו פרוס לאורכם של 38,100 מטרים בטיפוס אנכי.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות