נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאוטיזםהשופט: "יש ראיות לאשמתו של האב ברצח בנו האוטיסט"

השופט: “יש ראיות לאשמתו של האב ברצח בנו האוטיסט”

בית המשפט המחוזי בלוד דחה את בקשתו של שי בלום (55), המואשם ברצח בנו החורג עמרי ז"ל, להשתחרר ממעצר עד תום ההליכים בטענה שהגן על עצמו ושמצבו הרפואי מצריך שהייה בבית

עומרי בלום ז"ל. צילום באדיבות דוברות המשטרה
עומרי בלום ז”ל. צילום באדיבות דוברות המשטרה

למרות טענותיו להגנה עצמית של שי בלום (55), המואשם ברצח בנו החורג עמרי, ובקשתו להתחשב במצבו הרפואי, בית המשפט המחוזי בלוד דחה בשבוע שעבר את בקשתו לעבור למעצר בית, והותיר אותו במעצר עד תום ההליכים.

בדבר ההחלטה אף ציין השופט עמית מיכלס: “מהאמור עולה שהראיות שהוצגו כמכלול מובילות למסקנה כי קיימות ראיות לכאורה להוכחת אשמתו של המשיב (בלום)”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


“נתקפתי זעם, והחלטתי לדקור”

זה היה אירוע שטלטל את המדינה. ביולי 2023, עמרי, צעיר על הרצף האוטיסטי, יצא עם אביו המאמץ, שי, לטיול ממנו לא חזר. לאחר שהתגלע בין השניים ויכוח על כסף, עמרי שלף סכין על אביו. בתגובה, שי, המחזיק נשק ברישיון, ירה בו תשעה כדורים ודקר אותו פעמיים, אחת מהדקירות – בלב. שי אימץ את עמרי כשהיה בן 14 חודשים, ומאז גידל אותו במשך 22 שנים לצד משפחתו. בשנים האחרונות, עמרי, שסבל מבעיות התנהגות קשות, התגורר בהוסטל ויצא לביקורים בבית הוריו בסופי שבוע.

ביום המקרה, אחרי שעמרי נמלט שוב מההוסטל, יצאו האב ובנו לטיול ביער כדי לשוחח וללבן את העניינים ביניהם. לדברי שי, במהלך השיחה הוא ביקש מעמרי לחזור להוסטל לאחר שבאותו חודש הוא הוגדר פעמיים כנעדר. לטענתו, כשעמרי שמע את הבקשה, הוא סירב ואף הוציא סכין ואיים לפגוע בו. משחשש לחייו, ירה בו תשעה כדורים בפלג גופו העליון.

מחקירת האירוע עלה כי היו הפרשים של שנייה עד שנייה וחצי בין ירייה לירייה, כשלטענת האב במהלך היריות עמרי המשיך להתקרב אליו, ובגלל זה ירה בו מספר רב של כדורים. טענה נוספת של האב היא שבעקבות מצבו הרפואי (מוגדר נכה 40%), הוא לא יכול היה לברוח מהמקום, ולכן נאלץ לירות.

המשך האירוע מציב סימני שאלה לגבי גרסת האב. מהחקירה התברר שלאחר שעמרי נפל על הקרקע, לקח שי את הסכין שהחזיק הבן ודקר אותו פעמיים, פעם אחת בלב של הצעיר. לטענת האב, היה גם פן אישי שהוכנס לשיקולים הואיל והסכין המדוברת שאיתה איים עליו הבן הייתה סכין שקיבל ממנו במתנה. “כשהבחנתי בסכין הזו”, שיחזר שי, “נתקפתי זעם, והחלטתי לדקור אותו גם”. כל זאת, לטענת המשטרה, למרות שכבר לא נשקפה סכנה ממשית לחייו.

סיפור חיים מרגש – שהפך טרגדיה

האב ואשתו אימצו את עמרי כשהיה קטן, והחליטו לטפל בו מאהבה ומרצון לתת בית למי שגורלו לא שפר עליו. הם קיבלו מינוי לאפוטרופסות עליו בשנת 2019, אולם בשנה האחרונה החליטו שהם רוצים לבטל את המינוי בעקבות קושי להתמודד עם התנהגותו, שלטענתם הפכה לקשה יותר ויותר.

במהלך החקירה גילו החוקרים שמלבד טענת ההורים שהסיבה לביטול האפוטרופסות היא הקושי בהתנהגותו, הם גם תיכננו לנסוע לשנת שבתון בחו”ל, ולכן פעלו לביטול המינוי.

בדיון שנערך ביום שני שעבר בבית המשפט המחוזי בלוד, ביקש האב מהשופט עמית מיכלס שיורה להעביר אותו למעצר בית בפיקוח, כחלופה למעצר עד תום ההליכים שנפסק לו. הוא טען כי פעל מתוך הגנה עצמית וביקש התחשבות במצבו הרפואי, שלדבריו גרם לו לפעול כפי שפעל. למרות זאת, השופט מיכלס החליט לדחות את בקשתו ולהורות על המשך מעצרו עד תום ההליכים בתיק.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות