נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםכל מה שצריך לדעת על קורס הבישול החדש לאוטיסטים

כל מה שצריך לדעת על קורס הבישול החדש לאוטיסטים

המיזם המשותף, של אלו"ט ובית הספר לבישול "אטיליו", מזמין אנשים עם אוטיזם שזקוקים לתמיכה מועטה או בינונית להגיש מועמדות. לינקים להרשמה - בכתבה

צילום: פיקסלז

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

**** עדכון מה-2.1.24: ההרשמה לקורס הבישול הסתיימה. בשבוע הבא הוא ייפתח בהשתתפות 12 חניכים על הרצף. שיהיה להם בהצלחה!!!

לראשונה, עמותת אלו”ט פותחת קורס בישול מקצועי לאוטיסטים (לא רק בתפקוד גבוה) בשיתוף בית הספר לבישול “אטיליו”. הקורס ייפתח בתחילת פברואר, ייערך במתכונת של פעמיים בשבוע (בבקרים) ויימשך חודשיים, ובסופו יזכו הבוגרים לליווי והכוונה למקומות עבודה בתחום. אם אתם מעוניינים להגיש מועמדות – ניתן לעשות זאת בלינק הבא >>> https://alutcs.activetrail.biz/05-02-2024-cooking.

הקורס הוא חלק מפרויקט “שווים בתעסוקה”, הפועל להגדלת שיעור האנשים עם מוגבלות המועסקים בשוק העבודה. מאחורי הפרויקט עומדים מפעל הפיס, אתר “שווים”, קרנות הביטוח הלאומי, הפורום הכלכלי חברתי ומיזם “תעסוקה שווה” של משרד העבודה. כמו כן, שותפים לו כלי תקשורת מובילים, ובהם רשת 13, “ידיעות אחרונות-ווינט” ו”ישראל בידור”.

קורס הבישול החדש מיועד לאוטיסטים בגילאי 18 ומעלה הזקוקים לתמיכה מועטה או בינונית. תכני הבישול המקצועי יילמדו בבית הספר לבישול “אטיליו” באור יהודה, בהובלת השף מיכאל כץ, וייגעו במגוון תחומים, ובהם: עבודה עם בצק, דגים, בשר, מיומנויות במטבח ובטיחות במזון.

תכנים הנוגעים להכוון תעסוקתי יועברו במשרדי אלו”ט בגבעתיים, בהובלת ברק פימה, מנהל תחום שירותים בקהילה באלו”ט. תכנים אלה יכללו עבודת הכנה לראיון עבודה, כתיבת קורות חיים והתנהלות במקום העבודה.

“על פי מחקרים, 70% מהאוטיסטים עם צורכי תמיכה נמוכים אינם מועסקים כלל או מועסקים מתחת לרמתם המקצועית”, אומר ברק פימה, מנהל תחום שירותים בקהילה באלו”ט. “בנוסף, אוטיסטים שמצליחים להיכנס לעולמות התעסוקה מתאפיינים בחוסר יציבות תעסוקתית. הקורס שפיתחנו ייתן מענה לשני האתגרים האלו – מצד אחד מתן כלים מקצועיים לעבודה בעולם הקולינרי, ומצד שני מתן כלים להתמודדות עם חיפוש עבודה ולהתמודדות בתוך מקום העבודה.

“אנחנו בעצמנו נקלוט עובדים”

“הליווי שלאחר הקורס”, ממשיך פימה, “יספק מענה הוליסטי והכוונה לארגון המעסיק, למנהל הישיר ולעובד האוטיסט, ובכך יסייע להגביר את הסיכוי להצלחה וליציבות תעסוקתית. חשוב לציין שההעסקה לאחר הקורס לא תהיה במסגרת של תעסוקה נתמכת, אלא עבודה בשוק החופשי בהתאם לתנאי ההעסקה הקיימים בארגון”.

צ’יקו קרוליצקי, מנכ”ל ובעלים-שותף של “אטיליו”, מספר שאחד הערכים המרכזיים של בית הספר הוא הקהילה. “ההסתכלות שלנו היא גם על הקהילה המקצועית וגם על הקהילה שסביבנו, ומכאן השותפות בקורס המיוחד הזה”, הוא מסביר. “מדובר בקורס שעומד בכל סטנדרט מקצועי ושנבנה על שני עקרונות מרכזיים: האחד, התאמת הקורס לאנשים שלאו דווקא באים עם רקע מקצועי, ולכן אנחנו מלמדים כל דבר מהבסיס; והשני, מוכוונות להשמה, כשחלק מהכלים שאנחנו ניתן יתייחסו לנושאים של התמודדות במקום העבודה. חלק משמעותי נוסף הוא יצירת קשר עם מקומות עבודה שבהם קליטה של העובדים שיוכשרו על ידנו יהיה win win משמעותי, כולל מטבחים שבהם יש צורך בעבודה מקצועית ומדויקת. אנחנו ב’אטיליו’ מאמינים מאוד בקורס הזה, וגם אנחנו בעצמנו מתכננים לקלוט עובדים שיסיימו אותו”.

***************************

מועד הקורס: 5.2.24 – 15.4.2024

המפגשים יתקיימו בימי שני ורביעי בין השעות 9:00 – 14:00

מחיר מסובסד: 2,000 ₪ ל-20 מפגשים

מקום: בית ספר לבישול “אטיליו” באור יהודה ומשרדי אלו”ט בגבעתיים

תנאי הסף להרשמה: אוטיסטים עצמאיים בגילאי +18 הזקוקים לתמיכה מועטה או בינונית (במהלך המיון תתקיים שיחת היכרות)

לינק להגשת מועמדות >>> https://alutcs.activetrail.biz/05-02-2024-cooking

וובינר עם הסברים על הקורס יתקיים ביום רביעי, 24.1.24, בשעה 20:30. לינק >>> https://us06web.zoom.us/j/84422163013

***************************

“נותנים השראה”

בית הספר לבישול “אטיליו” נקרא על שמו של שף אטיליו באסו, השף הראשון של השף שמוביל את בית הספר, מיכאל כץ, אשר היווה עבורו מקור השראה ללמידה, התפתחות ושאיפה מתמדת למצוינות. ב”אטיליו” מאמינים שהלמידה אינה מסתיימת אף פעם. “בית הספר מעניק הרבה יותר מרק ידע. בבית הספר הזה מקבלים השראה”, מבטיחים שם.

אלו”ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, היא הגוף הוותיק והמוביל בתחום האוטיזם בישראל. העמותה מטפלת בילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי במאות מסגרות חינוכיות וטיפוליות ברחבי הארץ, בהם מעונות יום שיקומיים, גני תקשורת, מסגרות פנאי, מסגרות דיור ומרכזי לימוד ותעסוקה. בנוסף, עוסקת העמותה בקידום זכויות א. נשים על הרצף האוטיסטי ובני משפחותיהם מול רשויות המדינה.

**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letovaקישור חיצוני.
**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות