נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
הסתדרות 480-100

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאוטיזםבעקבות שריפה: משפחה עם ארבעה ילדים מיוחדים נותרה ללא בית

בעקבות שריפה: משפחה עם ארבעה ילדים מיוחדים נותרה ללא בית

"יצאנו משם בנס", שחזרה שירן וקנין-חנן מבת ים אחרי שחילצה את ילדיה מהדירה שעלתה באש. כעת בנות הזוג וילדיהן נותרו ללא רכוש, כסף ופתרון מגורים קבוע

ביתן השרוף של בנות הזוג וקנין-חנן בבת ים. צילום: אביחי חיים
ביתן השרוף של בנות הזוג וקנין-חנן בבת ים. צילום: אביחי חיים

“מחר אין לנו איפה להיות, אנחנו מתחננות לעזרה”: שלשום (שני) הוזעק כוח של כיבוי והצלה לטיפול בשריפה שפרצה ברחוב החלוצים בבת ים. הצוותים שהגיעו למקום זיהו עשן סמיך יוצא מהמבנה הדו-קומתי, ופעלו לכבות את הדליקה. בסיום האירוע האש כובתה, אם ובנה פונו על ידי מד”א לקבלת טיפול רפואי בשל שאיפת עשן – אבל הנזק לדירת המגורים ולרכוש הוא בלתי הפיך.

בדירה הקטנה התגוררה משפחת וקנין-חנן: זוג אימהות להט”ביות וששת ילדיהן, מתוכם ארבעה על הרצף האוטיסטי. כעת, בעקבות הנזק הרב, הם עלולים למצוא את עצמם ברחוב ללא סיוע משמעותי מהרשויות. “יצאנו מהבית ככה, בלי כלום – בלי נעליים, בלי בגדים, בלי שמיכות ובלי התרופות של הילדים ושלנו”, מספרות בנות הזוג ל”שווים”. “כל המסמכים המזהים שלנו נשרפו, כרטיסי האשראי, הכסף המזומן, פנקסי הצ’קים. אנחנו לא יכולות למשוך כסף מהבנק. מי ישכיר לנו דירה ככה?”.

משפחת וקנין-חנן והילדים. צילום: באדיבות המשפחה
משפחת וקנין-חנן והילדים. צילום: באדיבות המשפחה

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


“לצערנו הרב, הכלבה לא שרדה”

בשעות הבוקר של יום שני, בנן בן ה-16 של בנות הזוג התארגן לבית הספר. כשהבחין בניצוצות בוקעים מאחד משקעי החשמל בבית, הזעיק את אמו. “לא הספקתי להרחיק אותו מהשקע, וכבר פרצה אש”, משחזרת האם שירן. “הבית כולו נדלק, והפך מהר מאוד למדורה אחת גדולה”.

מחשש לחייהן, מיהרו האימהות להחיש את בני הבית החוצה לרחוב. “רצנו החוצה עם הילדים, ואשתי דין חזרה לבית בניסיון להציל את הכלבה שלה. כתוצאה מכך, היא נכוותה קשה בידיים, ברגליים ובפנים. הכלבה שלנו, לצערנו הרב, לא שרדה”, שירן מספרת.

בנות הזוג טוענות כי מזה זמן רב ידעו כי ישנן בעיות עם רשת החשמל בדירה, שהלכו והחריפו בימי החורף וכתוצאה מהגשמים. “בעל הבית כל הזמן אמר לנו שיהיה בסדר, ודחה את הטיפול בבעיה”, היא ממשיכה. “קירות הבית נצבעו בצבע דליק, מה שהוביל לכך שהקומה השנייה של הבית קרסה לתוך המבנה. הבית הזה לא היה ראוי למגורים, יצאנו משם בנס”.

הקומה השנייה שקרסה. צילום: אביחי חיים
הקומה השנייה שקרסה. צילום: אביחי חיים

“בעל הדירה לא מוכן לעזור לנו”

בעקבות ההשלכות הקשות של השריפה עיריית בת ים העניקה לבנות הזוג עזרה ראשונית, העבירו אותן ואת ילדיהן למקום מגורים זמני וחילקה להן תלושי הנחה לקניית בגדים חדשים. איציק דריקס, מחזיק תיק הרווחה בעיריית בת ים, מנסה לסייע לבנות הזוג בנושא, ולהאריך את שהותן במקום המגורים הזמני עד כמה שניתן.

“עד שהגענו לדירה הנוכחית חיפשנו כמעט שנה”, מספרת שירן. “בעל הדירה לא מוכן לעזור לנו, ורוצה שנשלם את השכירות בגובה 6,500 שקל”. לדבריה של האם, הקושי במציאת דירה להשכרה נבע מהעובדה שיש להן ילדים על הרצף האוטיסטי, ובגלל השתייכותן לקהילת הלהט”ב: “לא כולם מתים על זה”, היא טוענת. “אין לנו כלום, איך נוכל למצוא דירה מהיום להיום? עוד לא התאוששנו מהטראומה שעברנו”.

לתרומות ועזרה לבנות הזוג ניתן ליצור קשר בטלפון: 050-989-1219

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות