נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותצפו: לראשונה חולת ALS ישראלית מדברת באמצעות אוואטר

צפו: לראשונה חולת ALS ישראלית מדברת באמצעות אוואטר

דבי אדמוני הצליחה לבטא את עצמה רק דרך מצמוץ בעיניים. עכשיו טכנולוגיית AI כחול לבן מחזירה לה את היכולת לתקשר ואפילו להעלות סרטונים לרשת

דבי אדמוני. צילום: D-ID

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

דבי אדמוני אובחנה עם ALS (מחלת ניוון שרירים) כשהייתה בת 19. למרות זאת התעקשה להמשיך בחיים, התחתנה, הוציאה ספר בישול ואפילו הקימה עמותה שמעניקה תמיכה לבני נוער. בשנים האחרונות, ככל שהמחלה התקדמה והשיתוק החמיר, נעשה לה יותר ויותר קשה לתקשר.

עכשיו, מתברר, פתרון טכנולוגי חדש מתוצרת ישראל מאפשר לדבי ולחולים כמוה לבטא את עצמם, וזאת באמצעות טכנולוגיית וידיאו AI (בינה מלאכותית) מתקדמת.

מאחורי הטכנולוגיה עומדת חברת הבינה המלאכותית הישראלית D-ID, שחברה ל-IsrALS, האגודה הישראלית לחקר ALS, ויחד הן פיתחו את הפתרון שעשוי לתת תקווה למטופלים רבים בארץ ובעולם. באמצעות הפתרון החדש יכולים חולים לתקשר עם סביבתם הקרובה ואפילו להעלות סרטונים של עצמם ברשתות החברתיות.

דבי זכתה להיות החולה הישראלית הראשונה שעושה שימוש בפתרון הזה. כשכל גופה משותק, היא הצליחה עד היום לתקשר רק באמצעות מצמוץ בעיניים, שבסיוע מחשב איפשר לה להקליד באיטיות את דבריה.

“תודה על ההזדמנות להפיץ אור”

אחרי שהתחברה לחברת D-ID, צילום שלה נסרק ועל בסיסו נבנה אוואטר וירטואלי שיודע לחקות את תנועות הפנים והשפתיים שלה. בהמשך נבחר עבורה קול שדומה לקול שהיה לה טרם החמרת המחלה, וביחד התקבל אוואטר שלמעשה מדבר עבורה.

“אני לא יכולה לנשום בכוחות עצמי, להזיז את ידיי ורגליי, לדבר או לאכול”, היא אומרת דרך האוואטר בסרטון הראשון שהעלתה. “ולמרות זאת, אני מלאה בהכרת תודה ומודה על הזכות שיש לי להרבות אור, במיוחד בימים אלה. מזמינה אתכם להתגייס למעננו, חולי ה-ALS, במלחמתנו היומיומית במחלה”.

“היופי והחוסן של דבי תפסו אותי, אולי בגלל ששתינו בנות אותו גיל”, אומרת שירן מלמדובסקי-סומך, היזמית והמייסדת של D-ID. “במהלך הפגישה שלי איתה נדהמתי מהרוח והחיוניות הבלתי ניתנת לעצירה שלה, למרות מחלתה והמגבלות שהיא מייצרת. היכולת שלה לתת השראה לאחרים היא באמת יוצאת דופן”.

אפרת כרמי, מנכ”לית IsrALS, מפרגנת ל-D-ID. “הפיתוח הטכנולוגי של החברה הוא לא רק מרגש”, היא אומרת, “אלא גם קריטי במתן אפשרות למטופלים ולבני משפחותיהם להשיב לעצמם את שמחת החיים שנבלמה על ידי המחלות המתישות שלהם”.

ALS היא מחלה נוירולוגית חשוכת מרפא הגורמת לשיתוק שרירים בגוף. ברוב המקרים היא פוגעת בבני 40 עד 70 ומחמירה בהדרגה עד לשיתוק מוחלט של כל השרירים ובסופו של דבר למוות.

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letovaקישור חיצוני.קישור חיצוני.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות