נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
הסתדרות 480-100

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותבזמן ששני אחיו בחזית: יאיר אורז ציוד טקטי ללוחמי צה"ל

בזמן ששני אחיו בחזית: יאיר אורז ציוד טקטי ללוחמי צה”ל

יאיר קינד, בן 24 עם עם מגבלה שכלית התפתחותית, נרתם למאמץ המלחמתי יחד עם חבריו ממרכז "פרח" ביקיר. אימו: "שמחה וגאווה עצומות בשבילו"

אורי קינד (מימין) ויאיר קינד (משמאל)

תשעה צעירים עם צרכים מיוחדים ממרכז “פרח” ביישוב יקיר התאספו בימים האחרונים לסייע באריזת אפודים וציוד טקטי עבור חיילי צה”ל שנלחמים בדרום ובצפון. בין המשתתפים: יאיר קינד, בן 24, שמתמודד עם מגבלה שכלית התפתחותית, אשר שניים מאחיו מגויסים כעת לצבא. אחד מהם, אורי קינד, בן 29, הוא מ”פ בגבעתי שנמצא בלחימה ברצועת עזה מזה שלושה חודשים.

“מתחילת המלחמה יאיר מסתכל על האחים המגויסים שלו בעיניים בורקות”, סיפרה אימו שרה. “כשהוא סיפר שהוא לוקח חלק בפעילות למען החיילים, השמחה והגאווה הייתה עצומה. כשיאיר אורז את הציוד למען החיילים, הוא רואה מול עיניו את האחים שלו שנלחמים. בשבילנו, כהורים לילד עם צרכים מיוחדים, זה ממלא את הלב ונותן המון נחת. כשלילד טוב – אז לכל הבית טוב. וזה מה שקורה מאז שיאיר נמצא במרכז ‘פרח’ ביקיר”.

מרכז “פרח” נותן מענה לבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ואוטיזם בתפקוד בינוני. מדובר בבוגרים שגרים בביתם אך זקוקים למסגרת במהלך שעות היום. במרכז הם מקבלים ליווי מקצועי, טיפולים פרא רפואיים, חוגים, ארוחות, ולדברי המפעילים – “בעיקר יחס חם ואוהב”.

 רשת פרח פועלת מעל 20 שנה ומפעילה עשרות מסגרות לחינוך מיוחד בפריסה ארצית. אלפי ילדים בכל הגילאים ובמגוון רחב של לקויות וצרכים מיוחדים מקבלים מעטפת חינוכית-טיפולית מותאמת אישית. מרכז “פרח” הוא חלק מעשייה נרחבת של הארגון בשיתוף המועצה האזורית שומרון.

“הצעירים שלנו לא נותנים לאף מגבלה ‘להגביל אותם’ ולוקחים חלק במאמץ למען כוחות הביטחון”, אומר הרב משה שטיין, מייסד ומנכ”ל ארגון “פרח”. “מרכז ‘פרח’ ביקיר בו לומד יאיר הוא מוסד חדש שנפתח רק לפני שבועות אחדים, וכבר הצעירים שותפים בו לעשייה שנותנת המון כוח והשראה”.

*****************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letovaקישור חיצוני.קישור חיצוני.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות