נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?



“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיאוטיזםתתכוננו להתאהב: ״אהבה על הרצף״ חוזרת בעונה חדשה

תתכוננו להתאהב: ״אהבה על הרצף״ חוזרת בעונה חדשה

הסדרה האמריקאית המצליחה מספקת הצצה לחייהם של גברים ונשים על הספקטרום האוטיסטי שמחפשים זוגיות. המסר העיקרי בה פשוט: לכולם מגיעה אהבה

מתוך העונה החדשה של “אהבה על הרצף” (צילום מסך מערוץ היוטיוב של נטפליקס)

סדרת הדוקו-ריאליטי זוכת פרס האמי “אהבה על הרצף” חוזרת בעונה שנייה של חיפוש אחר אהבה. הסדרה, שעלתה בנטפליקס, עוקבת אחר קבוצה של גברים ונשים על הספקטרום האוטיסטי, כשהם מנווטים במורכבות של פגישות ראשונות, תהיות, התאהבויות ולעיתים אפילו דחיות. למרות האתגרים שמציב בפניהם עולם ההיכרויות, הרווקים והרווקות הללו נשארים מלאי תקווה ואמונה שהאהבה עוד תגיע.

הסדרה האמריקאית, שלקוחה מפורמט המקור האוסטרלי, מציגה גברים ונשים על הרצף האוטיסיטי ממקומות שונים ברחבי ארה”ב. בין אם זה הצד שטוף השמש של לוס אנג’לס או הנמלים של בוסטון, הסדרה לא רק מביאה את האנשים האלה אל קדמת הבמה אלא מעודדת אותם להרגיש עם זה בנוח. ללא קשר לזהותו של האדם, המסר הבסיסי הוא אוניברסלי – לכולם מגיעה אהבה. ובסופו של דבר, גם אם לא נמצאת אהבה בתהליך, היציאה מאזור הנוחות יכולה להוביל ליצירת חברויות חדשות, וזה לא פחות חשוב.

במהלך התוכנית, המפיקים קובעים לחברי הקאסט דייטים ראשונים עם אנשים עם לקויות שונות. לקראת הדייט, המשתתפים נפגשים עם מאמנת שעוזרת להם להתכונן לאינטראקציות ראשוניות וממושכות במסגרת רומנטית. “כוונת התוכנית היא להאיר אור על המגוון של הספקטרום, והיא מספקת הזדמנות מצוינת להמשיך ולספר את הסיפורים והחוויות שלהם”, אומר יוצר הסדרה צ’יאן אוקלירי. “לפעמים אנשים זקוקים לתמיכה בכל הנוגע לדייטים ומערכות יחסים ואנחנו כאן כדי לתת להם אותה”.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

למרות שהתפיסה הרווחת היא שרוב תוכניות הריאליטי מלאות בחוסר אותנטיות והעמדות פנים, “אהבה על הרצף” נוטפת אותנטיות שנכנסת ללב. שבעת הפרקים של העונה השנייה הם רכבת הרים של רגשות. אל הפנים המוכרות מהעונה הראשונה מצטרפים למסע גם כמה חדשים. הנה מעט על חלק מהמשתתפים. אזהרה: תתכוננו להתאהב.

דאני (28, לוס אנג’לס)

חובבת אנימציה ואמנות מושבעת. יצאה לעולם היזמות בגיל 11 כשהקימה את חברת האנימציה שלה. דאני מקדישה את זמנה להוראת אנימציה לילדים על הספקטרום האוטיסטי ברחבי ארה”ב, ושואפת למצוא בן זוג עם דחף דומה להצלחה. התוכנית לוקחת את דאני למקומות שונים, ומציעה לה הזדמנויות לפגוש תחומי אהבה פוטנציאליים, והתנסות עם ספיד דייטינג.

למרות האתגרים בחיפושיה אחר אהבה, דאני נשארת איתנה בדעתה ולא מתפשרת על מה שהיא רוצה ומחפשת. לאחר עונה 1, היא המשיכה לחקור קשר עמוק יותר עם הדייט הראשון שלה גם בחיים האמיתיים. למרות שהקשר היה קצר, דאני אספה תובנות רומנטיות חשובות והדגישה את החשיבות של הצבת גבולות. לאורך כל הדרך היא נשארת נאמנה לרצונות שלה במרדף אחר אהבה.

אבי (23, לוס אנג’לס)

ילידת לוס אנג’לס בדיוק כמו דאני, חובבת דיסני וממלכת החיות. בתחילת העונה הראשונה היא קיוותה למצוא חבר אכפתי שיזכיר לה את אהובה מהתיכון, ואז היא פגשה בדיוויד – גם הוא חובב בעלי חיים וממלכת החיות. כשאבי לא עסוקה בלהתרוצץ עם חיות הפרווה שלה, היא מטפלת בעסקי ייצור הכובעים שלה, שזכו להייפ רציני וצברו קהל עוקבים ב-TikTok.

בעונה הנוכחית אבי ודיוויד הם זוג באופן רשמי, והם חולקים לעתים קרובות זמן איכות ביחד. אהבתם המשותפת להרפתקאות עירוניות לקחה אותם למקומות שונים, החל מביקור בירידים ועד לצפייה בלווייתנים. העונה נגלה האם חלומם לנסוע לאפריקה עומד להתגשם.

סטיב (63, סן פרנסיסקו)

לאורך כל 63 שנות חייו, סטיב ניווט את מסע החיים שלו כרווק. הוא אובחן עם אוטיזם בגיל יחסית מבוגר, אבל הוא לא נותן למצבו למנוע ממנו את הרצון לזוגיות. בעזרת העוזרת הנאמנה שלו, סטיב מחליט לעשות את הצעד ולחקור את עולם ההיכרויות באינטרנט. להוט להתחיל את הפרק החדש בחייו, הוא נשאר חייכן, ידידותי ובעיקר מאוד אופטימי.

מאז הסתיימו הצילומים של העונה הראשונה, סטיב מצא הגשמה עצמית מבחינה רוחנית, רגשית וחברתית. למרות שהוא יצר קשרים חדשים באופן פעיל, באופן אישי או באמצעות שיחות מקוונות, שום דבר רציני עדיין לא התפתח. אבל שום דבר לא יעצור את סטיב להאמין שבעתיד הקרוב הוא יפגוש מישהי שנועדה לו באמת.

ג’יימס (34, בוסטון)

שנות העשרה של ג’יימס בבוסטון היו מלאות בבריונות שכוונה אליו במסגרות החינוך. למרות הכישלונות החברתיים שחווה, הוא מחזיר לעצמו את השליטה על ידי אימוץ תחביבים חדשים, ובניית קשרים עם חברים בעלי דעות דומות ועולם פנימי דומה. לג’יימס יש נטייה להתחפש לדמויות ביריד הרנסנס ולטפח את שיערו הארוך. בתחום האהבה, ג’יימס התנסה בדייטים, אבל אף אחד מהמפגשים האלה לא התפתח למערכת יחסים מתמשכת. לאחר הצילומים של העונה הראשונה, הוא נשאר מעורב באופן פעיל עם חברים, ומבלה את שעות הפנאי שלו בכיף מחוץ לעבודה. למרות שהדברים לא התגלגלו כצפוי עם האישה שאותה שפגש דרך התוכנית, ג’יימס ממשיך בחיפושיו אחר אהבה, בוחן אפיקים כמו אפליקציות היכרויות והשתתפות באירועי ספיד-דייטינג אישיים.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות