נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
הסתדרות 480-100

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותרימה והונה אנשים עם מוגבלות – וזה העונש שקיבל

רימה והונה אנשים עם מוגבלות – וזה העונש שקיבל

דוד לוין הודה כי רימה והונה אנשים עם מוגבלות פיזית או שכלית, וזאת על מנת לקחת את כספם ורכושם. הבוקר גזר עליו ביהמ"ש 5.5 שנות מאסר

תחת שמם של הקורבנות, הנאשם רכש רכב מסוג אאודי וניסה להעלים אותו. צילום מוויקיפדיה

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום 5.5 שנות מאסר על דוד לוין, שהודה כי רימה והונה אנשים עם מוגבלות פיזית או שכלית במספר הזדמנויות ובדרכים עברייניות, וזאת על מנת לקחת את כספם ורכושם.

על פי כתב האישום המתוקן שבו הורשע, באחד המקרים פנתה אליו אישה חירשת בעקבות פוסט שהעלה בפייסבוק במסגרת קבוצת “הלוואות בין חברים”  וביקשה את עזרתו בקבלת הלוואה. לבקשת לוין, היא העבירה אליו מסמכי זיהוי של בעלה, והוא רכש באמצעותם רכב יוקרה מסוג אאודי ופוליסת ביטוח ורשם את הרכב על שמו של בעלה, ללא אישורו.

לאחר שסיים את עסקת הרכישה העלים לוין את הרכב והציע לבני הזוג להשתתף בתרמית במסגרתה ירכשו רכב וביטוח על שמם, ידווחו כי הרכב נגנב ויקבלו כסף, וזאת מבלי לספר להם כי עסקת הרכישה כבר בוצעה.

בני הזוג ביקשו לא לשתף פעולה עם הצעתו, ולוין השיב בכזב כי הוא מבטל את העסקה. מספר ימים לאחר מכן בני הזוג גילו כי נרכש רכב על שמם.

במקרה אחר מתלוננת פירסמה בפייסבוק פוסט בו כתבה כי היא מעוניינת לקבל הלוואה וציינה את מספר הטלפון של בנה. לוין פנה אליהם והציע כי יעזור להם לקבל הלוואה. לאחר פגישה משותפת הבחין כי האם ובנה עם מוגבלות שכלית התפתחותית והחליט לנצל את המצוקה שלהם על מנת להוציא מהם כספים.

הוא ביקש מהם כי יעבירו אליו מסמכי זיהוי, והם נענו והעבירו אליו. בהמשך דרש מבנה של המתלוננת כי ירכוש עבורו טלפונים ניידים עבור לקיחת הלוואות שונות על שמו, אך הרכישות לא הושלמו.

“מסכת איומים ברוטאלית ואלימה”

כמו כן דרש ממנו כי יבקש הלוואה כנגד דירה שבבעלותו (של הבן), אולם הבקשה לא אושרה. לוין המשיך ללחוץ עליו לבצע עבורו רכישות שונות שלא הושלמו, וזאת תוך שהוא מאיים עליו ודורש ממנו להעביר אליו כספים. בין השאר איים כי ימכור את הדירה למשפחת פשע שמעוניינת לקנות אותה, ושאם הוא לא יפעל כפי שהוא דורש – בני משפחתו ייפגעו.

לאחר מסכת איומים ברוטאלית ואלימה, חתם, בעל כורחו, בנה של המתלוננת על מכירת דירתו במחיר שנפל במידה רבה ממחיר השוק, וזאת לצורך העברת תשלום בסך 300,000 שקלים ללוין. הדירה נמכרה, אך ההסכם בוטל לאחר שהתגלו התרמית ומעשיו השפלים.

על פי כתב האישום, בשלב כלשהו, כאשר שהה במעצר בית מלא, יצא לוין לבקר את חברתו. שוטר שביקש ממנו להזדהות הבין כי הוא מפר את תנאי המעצר והודיע לו כי הוא עצור. כאשר ניסה לאזוק אותו, ניסה לוין לברוח אך נתפס לאחר מרדף קצר.

על בסיס הודאתו הוא הורשע בביצוע עבירות של סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש ברכיב חיוני בכוונה להונות בנסיבות מחמירות, גניבת רכב והפרת הוראה חוקית.

בשלב הטיעונים לעונש ביקשה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו”ד צור חוטה, לגזור עליו 7 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי כספי לנפגעי העבירה. הפרקליטות ציינה כי “הנאשם ביצע עבירות מרמה מתוחכמות תוך ניסיון לרתום את נפגעי העבירה לביצוע העבירות, באופן שיקשה עליהם לקבל סעדים בעתיד”. כמו כן טענה הפרקליטות כי “הנאשם בחר במודע בנפגעי עבירה מוחלשים וגרם להם נזק משמעותי ונזק ממוני גבוה”.

בגזר הדין כתב בית המשפט כי  “מעשי הנאשם מעלים חומרה ניכרת. מקורה בהחלטה לנצל קורבנות תמימים באופן פסול לצורכי רווח. קורבנות שמעצם החיפוש אחר הלוואה באינטרנט ניבטת האפשרות של מצוקה כלכלית שלהם – מצוקה שנגלתה לנאשם עד מהרה, אך הוא בחר להוסיף ולהעמיקה בדרך של ניצולם הכספי”.

בשורה התחתונה גזר בית המשפט על לוין 5.5 שנות מאסר, שנת מאסר על תנאי, קנס ופיצוי כספי לנפגעי העבירה על סך 112 אלף שקלים.

********************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letovaקישור חיצוני.
********************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות