נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיאוטיזםעומר הקטן סובל מבריונות, וכבר שבוע לא הולך לבית ספר

עומר הקטן סובל מבריונות, וכבר שבוע לא הולך לבית ספר

הילד בן ה-6, על הרצף האוטיסטי, חווה הצקות ואלימות מצד ילד אחר בכיתה – גם הוא עם צרכים מיוחדים. לאחר שהסייעת שלו ניסתה להתערב ופוטרה – החליטה אימו להשאירו בבית. העירייה: התמונה המלאה שונה מהנטען

חווה רגרסיה. עומר רונן (צילום מהאלבום המשפחתי)

עומר רונן הוא ילד בן 6, על הרצף בתפקוד גבוה, שלומד בבית הספר “עין בנים” בפתח תקווה עם סייעת משלבת. בשבוע האחרון עומר נשאר בבית. אימו, מורן רונן, מסרבת לשלוח אותו לבית הספר. הסיבה: מזה תקופה ארוכה חווה עומר הטרדות קשות מצד ילד אחר בכיתה.

“ההטרדות נמשכות תקופה ארוכה וכוללות הצקות, קללות ואף אלימות פיזית”, מספרת האם המודאגת. “הילד הזה לומד אתו כבר כמה שנים וכבר מהגן התחילו הבעיות. הבעיות הן גם עם ילדים אחרים, לא רק עם הבן שלי”.

רונן מספרת שניסתה להתמודד עם ההצקות בשלל דרכים. בין השאר ביקשה מעומר לנסות להתחבר עם הילד הזה כדי שלא יפגע בו, ניסיון שלא צלח. בנוסף, ניסתה להתחבר עם אימו של הילד – כדי לגייס אותה לטפל בבעיה. “היא כל הזמן אמרה שהילד שלה בתקופה קשה ומתמודד עם חרדות, ולכן יש להתחשב בו, אבל כמה זמן כבר אפשר להיות בתקופה קשה בזמן שהבן שלי סובל?”.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

רונן פנתה מספר פעמים למחנכת הכיתה, ולאחר מכן גם למנהלת – ודבר לא עזר. בשלב מסוים, החל הילד המציק להטריד גם את הסייעת של עומר. “הסייעת סיפרה שהוא כל הזמן מקלל אותה ומרביץ לילדים אחרים בנוכחותה”.

לאחרונה חצתה התופעה את הקו האדום מבחינתה של רונן. “זה קרה לאחר שהמנהלת של הצהרון התקשרה ואמרה לי שעומר עשה מעשה חמור ואיים על הילד עם מספריים. כעסתי מאוד, כי עכשיו הוא כאילו עשה את הבן שלי חקיין”.

במקרה אחר, הילד הזה זרק קופסת אוכל על עומר, והסייעת שלו הגנה אליו. לאחר מכן פנתה הסייעת לאימו של הילד כדי לעדכן אותה על מעשי בנה. בבית הספר טענו כי אסור לה לפנות כך לאימו של ילד אחר וכי מדובר בעבירה אתית – וזימנו אותה לשימוע שם קיבלה נזיפה. לאחר השימוע היא פוטרה, ללא כל הודעה מוקדמת.

רונן מספרת שבשלב זה הבינה שאין לעומר כל הגנה, ללא הסייעת שהוא סומך עליה, והחליטה להפסיק לשלוח אותה לבית הספר. “המנהלת אמרה לי שאני אעשה מה שאני רוצה, אז החלטתי לא לשלוח אותו למקום שיפגע בו”, היא אומרת.

עומר רונן

במקביל פנתה לעירייה ואף למפקחת ממשרד החינוך בניסיון למצוא פתרון לבעיה – אך דבר לא קרה.

“מאז שהוא בבית עומר חווה קשיים ורגרסיות, אבל אין לי ברירה. אני ובעלי נמצאים במשמרות מסביב לשעון בשבילו. אני לא אתן שיפגעו בו, בשום מחיר”, סיכמה האם.

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: “מפאת צנעת הפרט אנו מנועים מלפרט אודות המקרה, אך נציין כי גם התלמיד הנטען לגביו הינו עם צרכים מיוחדים ומטופל בצורה מיטבית על ידי בית הספר, וקיים שיתוף פעולה עם הוריו. התמונה המלאה שונה בתכלית מהנטען וצר לנו על כך”.

ממשרד החינוך טרם נמסרה תגובה, והיא תפורסם ככל שתתקבל.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות