נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיאוטיזם"אביו קרא לו לוזר": הסיפור המדהים של אילון מאסק

“אביו קרא לו לוזר”: הסיפור המדהים של אילון מאסק

הביוגרף הרשמי של המיליארדר התארח בפודקאסט פופולרי, וסיפר על דרכו של מאסק מילד דחוי על הרצף האוטיסטי, שסבל מבריונות בבית הספר, לאיש העשיר בעולם

ילד רזה מנצח שדים אכזריים. מאסק (צילום מתוך ויקיפדיה)

כיצד הפך אילון מאסק, המאובחן על הרצף האוטיסטי, לגבר העשיר ביותר על פני האדמה? וכיצד הוא משתמש בעברו האפל כדי ליצור את עתיד הטכנולוגיה? השאלות האלה נמצאות במרכזו של פרק חדש בפודקאסט בשם “יומנו של מנכ”ל”, של המגיש סטיבן ברטלט, בו התארח הביוגרף הרשמי של מאסק, וולטר אייזקסון.

בפרק דנו ברטלט ואייזקסון בחייו של מאסק, ובין השאר עלתה כמובן סוגיית ההשפעה של האוטיזם אתו מתמודד מאסק על הצלחתו המקצועית.

“חלק מהמוחות הגדולים ביותר בהיסטוריה התמודדו והובלו על ידי ‘שדים’. אברהם לינקולן סבל מדיכאון חמור, ניקולה טסלה היה אובססיבי-קומפולסיבי ואייזק ניוטון סביר שנמצא על ספקטרום האוטיזם”, אמר אייזקסון במהלך השידור. “אך עבור אילון מאסק, המנכ”ל של טסלה וספייסאקס, שדיו היו מיוחדים במיוחד. “מאסק גדל בדרום אפריקה כילד רזה וקטן ממדים, על הרצף האוטיסטי, כך שלא היה לו חברים והוא חווה בריונות קשה בבית הספר. אך הצלקות מזה היו מינוריות בהשוואה למה שקרה כאשר יום אחד חזר הביתה אחרי שחטף מכות איומות. לאחר שהוכנס לבית חולים לארבעה ימים עם חבלות קשות, אביו צעק עליו במשך שעתיים, קרא לו מפסידן ואפילו צידד בילדים שהיכו אותו”.

אייזקסון המשיך: “השדים הללו הם שדחפו את מאסק להניע חדשנות ולפתח תעשיות, תוך כדי כך שהפך להיות האיש העשיר ביותר על פני כדור הארץ. מאסק עזר לפתח את עידן הרכבים החשמליים, מסעות חלל ובינה מלאכותית, והוא האדם היחיד שיכול לשלוח אסטרונאוטים לחלל. אפילו נאס”א כבר לא יכולה לעשות את הדברים שהוא עושה, וגם בואינג לא יכולה”.

מפייפאל ועד טוויטר

לאחר שהקים חברה לשירותים פיננסיים בשם X.com, שלימים הפכה ל-PayPal, הקים מאסק בשנת 2002 את SpaceX. שם, בנוסף לתפקידיו כמנכ”ל, הוא גם היה המעצב הראשי. בשנת 2004 הפך מאסק למשקיע מרכזי בטסלה, ולאחר כמה עימותים עם הוועדה לניירות ערך ובורסות, הוא המשיך לתפקיד המנכ”ל. וכמובן, בצעד מאוד שנוי במחלוקת, הוא קנה את טוויטר ב-2022 ושינה אותה ל-X.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

“מאסק אומר שאם אינך נכשל 20% מהזמן, אתה לא לוקח מספיק סיכונים”, אמר אייזקסון לברטלט. “לכן, מנקודת מבטו של מאסק, התפוצצות של רקטה היא עדיין הצלחה, כי כך הוא יכול לראות מה השתבש, דבר שנותן לו הזדמנות לתקן את זה. לעומת זאת, אם יש לך את תרבות החשיבה שונאת הסיכונים כמו בנאס”א או בואינג, אתה לא ניסיוני מספיק”.

אייזקסון, שליווה את מאסק במשך שנתיים והפך לביוגרף הרשמי שלו, הוא עיתונאי וסופר. הוא מוכר בעיקר בזכות ספריו הביוגרפיים המצליחים על דמויות מפורסמות בהיסטוריה האמריקנית והעולמית כדוגמת אלברט איינשטיין, סטיב ג’ובס, בנג’מין פרנקלין ולאונרדו דה וינצ’י. ספריו הביוגרפיים נחשבים ליצירות איכותיות ומעמיקות, וזכו להערכה רבה בעולם הספרות.

“אילון מאסק נוטה לקבל את שלו. אולי 20 אחוז מהעובדים שלו נאמנים לחלוטין, אבל מצד שני הוא לא מפחד לשרוף אנשים ולעזוב אותם. מאסק מוציא כ-80 אחוז מהאנרגיה המנטלית שלו בתכנון המכונות שמייצרות את המכונות”, אומר אייזקסון. “הוא מתכנן את מנועי הרקטות של הרפטור שמניעים את חלליות SpaceX או את תאי הסוללה שמניעים את טסלה EV. למרות שהוא מבין בהנדסה פיזית, הוא לא מבין היטב את הרגשות האנושיים. בגלל זה היה טוב יותר עם טסלה ו-SpaceX ופחות עם טוויטר”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות