נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותקנזס: חוק חדש יגדיל את שכרם של אנשים עם מוגבלות

קנזס: חוק חדש יגדיל את שכרם של אנשים עם מוגבלות

מושלת המדינה יזמה חקיקה מיוחדת שמטרתה להגדיל הזדמנויות תעסוקה לתושבי המדינה המתמודדים עם מוגבלויות: "עלינו להבטיח שכל תושב במדינה יוכל לעבוד ולהתפרנס בכבוד"

מדינת קנזס. צילום: Pix4Free.org‏

מושלת מדינת קנזס שבארצות הברית חתמה בסוף השבוע על חוק שמטרתו לאפשר הזדמנויות תעסוקה טובות יותר לתושבי המדינה עם מוגבלויות.

“לאנשים עם מוגבלות מגיע שכר הוגן עבור העבודה שהם מבצעים”, אמרה המושלת, לורה קלי. “אני חותמת על החקיקה הדו-מפלגתית הזו כדי ליצור יותר הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות, להגדיל את כוח העבודה שלנו ולהבטיח שכל תושב במדינה יוכל לעבוד ולהתפרנס בכבוד”.

החוק החדש, “חוק העסקת אנשים עם מוגבלות”, מרחיב את הזיכוי במס עבור סחורות ושירותים הנרכשים מעסקים המעסיקים עובדים עם מוגבלות ומשלמים לאותם עובדים לפחות שכר מינימום.

החוק נועד לתמרץ מעסיקים שמשלמים לעובדים עם מוגבלות שכר הנמוך משכר מינימום (בשמו המוכר “שכר מותאם”) להגדיל אותו לגובה שכר מינימום לפחות, באמצעות הטבה במס. כיום המדיניות הפדרלית מאפשרת תשלום שכר “מותאם” לאנשים עם מוגבלות, אבל מעתה עסקים בקנזס שישלמו באופן הזה לא יוכלו ליהנות מזיכוי במס.

למעשה, יש כאן ניסיון של ממשלת קנזס להוציא עובדים עם מוגבלות ממעגל התעסוקה המוגנת, שם הם מקבלים שכר מותאם, לעיתים דולרים בודדים על שעת עבודה – ולהכניס אותם למעגל התעסוקה המשולבת בשוק החופשי, יחד עם עובדים ללא מוגבלות.

גם בישראל שיטת התעסוקה במפעלים מוגנים ובשכר מותאם עדיין נפוצה מאוד, ועובדים עם מוגבלות משתכרים לעיתים שקלים בודדים עבור שעת עבודה. אחרי תקופת הכשרה מסוימת, בהנחה שהעובד או העובדת מצליחים להוכיח תפוקת עבודה סבירה, הם אמורים להתחיל לצאת לשוק החופשי ולהתחיל להשתכר לפחות שכר מינימום. אולם במציאות רבים מהעובדים האלה נתקעים במעגל התעסוקה המוגנת והשכר המותאם למשך שנים ארוכות.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

“על ידי תמריץ לעסקים שרוכשים מוצרים מחברות עם כוח אדם משולב של עובדים עם וללא מוגבלות, אנו יוצרים יותר מקומות עבודה לתושבי קנזס עם מוגבלויות”, הסביר שון טארווטר ממחוז בית קנזס, אחד מהתומכים בחוק. “הצעת החוק הזו גם עוזרת לאלה שמרוויחים מתחת לשכר המינימום לקבל עלייה בשכר”.

בנוסף, החוק החדש מבטל את דרישת שעות העבודה המינימליות עבור תושבי קנזס עם מוגבלות, כדי שיהיו זכאים לכיסוי ביטוח בריאות. “החוק הזה הוא ניצחון עבור תושבי קנזס עם מוגבלויות ועבור עסקים”, אמרה מרתה גאבהרט, מנכ”לית ועדת קנזס הפועלת למען אנשים עם מוגבלות. “מענקי המעבר טומנים בחובם הזדמנות לעזור לספקים לעבור מעבודה מוגנת לתעסוקה משולבת תחרותית – מה שמאפשר לקנזס להצטרף לרשימה ההולכת וגדלה של מדינות שהשוו את השכר לאנשים עם מוגבלות על ידי ביטול השכר המותאם”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות