נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםהודעות פתע להורים: "אין הסעה, בואו לקחת את הילד מהגן"

הודעות פתע להורים: “אין הסעה, בואו לקחת את הילד מהגן”

מצוקת כוח האדם בחינוך המיוחד: הורים נקראו באמצע היום לאסוף את ילדיהם מגני התקשורת מוקדם מהרגיל כי אין אנשי צוות וההסעות לא יכולות להקדים: "זה מצב בלתי נסבל"   

גן “גלים” בהרצליה

המחסור בכוח אדם בחינוך המיוחד כבר הוביל לקיצור יום הלימודים באלפי גנים וכיתות תקשורת בכל הארץ. אבל עכשיו מתברר שיש לו עוד השלכות, בעייתיות לא פחות.

הורים לתלמידים אוטיסטים מהרצליה סיפרו לאתר “שווים” כי בשבועות האחרונים, בכמה מקרים שונים, הם נקראו בהתראה של שעות בודדות לבוא לאסוף את הילדים מהגנים מוקדם יותר משעת הסיום הרגילה. הסיבה: מחסור באנשי צוות וסירוב של חברות ההסעות לשלוח את הנהגים לאסוף את התלמידים מוקדם יותר לבתיהם. המשמעות: האחריות להסעה נופלת על כתפי ההורים.

כידוע, בחינוך המיוחד ההגעה של התלמידים מהבית לגן או לבית הספר וחזרה הביתה היא באחריות העירייה, אבל במקרה הנוכחי, מתברר, אף אחד לא מוכן לקחת אחריות. “בבית ספר אמרו שהמורה שהיה אמור להיות עם הילדים חולה, וההסעה לא תוכל לבוא לקחת את הילד מוקדם יותר בגלל ההתראה הקצרה”, מספרת ל”שווים” עדן צויגהפט, אמא לבן 6 עם צרכים מיוחדים שלומד בגן “גלים” בעיר. “בשבועיים האחרונים קיבלתי פעמיים הודעות שאני צריכה לבוא תוך כמה שעות לקחת את הילד הביתה”.

צויגהפט, שבעצמה עובדת בחינוך המיוחד, במחוז אחר, מסבירה שהיא לא יכולה לצאת מהעבודה כי היא צריכה להיות עם הילדים שאותם היא מחנכת. “אני לא יכולה להספיק לבוא לקחת את הבן שלי ב-16:00 כשאני רק מסיימת את יום העבודה שלי רבע שעה לפני”, היא אומרת.

“אנא היערכו להגיע לקחת את הילדים ב-15:30 במידה שלא יהיו הסעות”. הודעות ווטסאפ שקיבלו ההורים

לדבריה, ביטול ההסעות זה לא דבר חריג וקורה לפעמים, אבל לאחרונה העניין הפך ממש לשיטה – עובדה שמקשה מאוד על חייה וחיי ההורים האחרים. “יש הורים שנאלצו לממן לסבתא של הילד מונית הלוך וחזור כדי שתיקח אותו, כי לא היה אף אחד אחר שיעשה את זה”.

כדי לנסות למצוא פתרון, צויגהפט, שמשמשת גם כנציגת הגן בוועד ההורים העירוני, פנתה לעיריית הרצליה פעמיים, אך לטענתה לא קיבלה מהם תשובה ראויה. “הם פשוט מתעלמים מהבעיה ואומרים שיש מחסור בכוח אדם”, כלשונה.

לאחר שראתה שהפניות לעירייה לא עוזרות, היא החליטה לכתוב פוסטים בנושא בפייסבוק בתקווה שמישהו יתעורר ויקרה משהו חיובי. “לצערי הבנתי שהדרך היחידה שיקרה משהו זה דרך הרשתות. עצוב שזה מה שקורה, אבל אין ברירה אחרת”.

ביטול ההסעות ברגע האחרון, כך מתברר, לא קורה רק בגן “גלים”, אלא גם בגנים נוספים בעיר. “גם בגן ‘שובל’ וגן ‘שוהם’ ביטלו לאחרונה הסעות בהתראות קצרות”, היא מוסיפה, “וההורים לא יודעים מה לעשות בעניין. חלק מההורים הם עולים חדשים ולא תמיד מודעים לזכויות שלהם. בעירייה פשוט מנצלים את העובדה שההורים לא יודעים איך לפעול”.

באחד המקרים, בעקבות המחסור באנשי צוות, החליטו בעירייה להעביר את צוות ההוראה מגן אחד לשני. “כשבאתי לגן של הבן שלי”, ממשיכה צויגהפט לספר, “אמרו לי שהוא נמצא בגן שמעבר לכביש. כשפתחתי את הדלת ראיתי שם את הצוות של הגן שלו”.

במקביל לעירייה, פנתה גם למשרד החינוך בבקשה לפתור את הבעיה, אך לטענתה גם שם לא נתנו לה מענה: “הם פשוט מתעלמים, בזמן שההורים צריכים לאלתר כל פעם מחדש איך יוכלו לקחת את הילד שלהם בהתראה כל כך קצרה. זה מצב בלתי אפשרי”.

ממחוז תל אביב שבמשרד החינוך נמסר בתגובה: “ככלל, המחוז בשיתוף הרשות המקומית עושה כל שניתן כדי לקיים ימי לימודים באופן מלא בגני התקשורת. קיצור יום הלימודים ובעקבותיו השינויים בהסעות נעשים כמוצא אחרון לאחר שנבדקו כל החלופות ולא נמצא כל פתרון אחר. כידוע, קיימת מצוקת כוח אדם באזור המרכז לצד תחלואת החורף, והן גורמות למחסור בעובדי הוראה”.

מעיריית הרצליה טרם התקבלה תגובה בנושא.

********************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letovaקישור חיצוני.
********************

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות