נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםהסדרה "הרופא הטוב" מגיעה לעונה שביעית עם דמות מפתיעה

הסדרה “הרופא הטוב” מגיעה לעונה שביעית עם דמות מפתיעה

הרופא האוטיסט ד"ר שון מרפי חוזר לעונה אחרונה. לצוות השחקנים מצטרפת שחקנית אוטיסטית (קיילה קרומר), שתגלם רופאה חדשה בבית החולים

“הרופא הטוב”

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

במשך שש עונות הוקסמנו והתרגשנו מד”ר שון מרפי (בגילומו של פרדי היימור), הרופא האוטיסט בעל הקסם האישי ויכולות האבחון המדהימות מהסדרה המצליחה “הרופא הטוב”. בעוד כשבוע תעלה הסדרה לעונה שביעית ואחרונה, והפעם עם דמות חדשה המשוחקת על ידי שחקנית אוטיסטית.

הסדרה, שהושקה ב-2017, מביאה את סיפורו של רופא על הרצף שמנסה להבין את עולמם של האנשים ה”רגילים” (נוירוטיפיקלים) ולהשתלב בו. הזיכרון הצילומי ויכולת הניתוח יוצאת הדופן הופכים אותו לרופא בעל יכולות אבחון נדירות. לאורך העונות הוא מוצא חברים ובת זוג אוהבת, ועוזר לנו להבין איך נראה העולם דרך העיניים שלו.

הדמות החדשה והמסקרנת היא שרלין (צ’רלי), סטודנטית לרפואה שנה שלישית המצויה בסבב הראשון שלה בבית החולים. את הדמות מגלמת קיילה קרומר, שחקנית אוטיסטית שכבר עשתה היסטוריה כאשר שיחקה דמות אוטיסטית בתפקיד קבוע בסדרת הטלוויזיה האמריקאית “הכל יהיה בסדר”. הליהוק שלה ל”רופא הטוב” ממשיך את הדרך שפרצה בהבאת ייצוג של אוטיזם אל המסך הקטן.

צ’רלי היא סטודנטית מלאת מוטיבציה ולהוטה ללמוד, אך בעיקר נרגשת מההזדמנות לעבוד עם הגיבור שלה, ד”ר שון מרפי. ההערצה שלה אליו החלה מאז שראתה אותו לראשונה בסרטון ויראלי שבו הציל את חייו של ילד בנמל התעופה של סן חוזה. כמו שון, גם צ’רלי מצויה על הספקטרום האוטיסטי. היא עוצמתית ואנרגטית, והתשוקה שלה לנתח עשויה להשתוות רק לאהבתה לטיילור סוויפט.

“לשחק את ד”ר שון מרפי הייתה זכות עצומה ואחת החוויות המדהימות והמתגמלות בחיי”, אמר לאחרונה היימור בראיון. “תמיד אהיה אסיר תודה ליוצרים ולצוות השחקנים שאיפשרו את הסדרה החשובה הזאת”.

קיילה קרומר. מתוך אתר “הרופא הטוב”

אמנם היימור עצמו לא אוטיסט, אך כבר אמר בעבר כי הוא “מקווה שאם בדרך קטנה, זעירה, הצלחנו לשנות תפיסות סביב אוטיזם ולערער על סטריאוטיפים – זה יהיה הדבר שאהיה הכי גאה בו”.

העונה החדשה צפויה לעלות בארה”ב (רשת ABC) ב-20 בפברואר. בארץ, “הוט” כבר עידכנה כי תעלה עם העונה השביעית והאחרונה ב-22 בפברואר.

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letovaקישור חיצוני.קישור חיצוני.קישור חיצוני.קישור חיצוני.קישור חיצוני.
***************

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות