נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשותפריז 2024: המשלחת הפראלימפית עוד לא קיבלה כסף לאימונים

פריז 2024: המשלחת הפראלימפית עוד לא קיבלה כסף לאימונים

חצי שנה למשחקים, הספורטאים טרם קיבלו תקציב מהמדינה לאימונים המקדימים בחו"ל – שעלויותיהם זינקו על רקע המצב הבטחוני. משרד הספורט: "מאמין שנמצא פתרון"

צילום מאתר ספיישל אולימפיקס

בעוד 200 יום ייפתחו המשחקים הפראלימפיים בפריז, ועדיין לא ידוע מה יהיה תקציב ה”מקדמות” – האימונים המקדימים לקראת הטורניר. בשל המצב הבטחוני, צרכי הביטחון גדלו וההערכות מדברות כרגע על מחסור של מיליוני שקלים.

האימונים המקדימים נערכים לספורטאים כהכנה למשחקים הפראלימפיים. בעוד ההשתתפות במשחקים עצמם ממומנים על ידי המדינה, האימונים הם במימון איגודי הספורט המקצועיים. התקציב של איגודי הספורט מגיע ממשרד התרבות והספורט.

בגלל שבישראל אין מתקנים מתאימים לאימונים, נאלצים הספורטאים לטוס לחו”ל – מה שמצריך אבטחה רבה, היום יותר מתמיד. “יש מדינות שלא רוצות שנגיע אליהן”, מסביר מאמן נבחרת השחייה בספורט הפראלימפי, יעקוב בנינסון. “עכשיו אנחנו לוקחים סיכון ונוסעים לאימונים בארמניה, 70 ק”מ מגבול עם אירן, כי אין לנו ברירה אחרת. אין לנו איפה להתאמן”.

לדברי המנהל המקצועי של הוועד הפראלימפי, רון בולוטין, “העלויות של כל משלחת שיוצאת היום יכולה להיות כפולה ממה שהיה קודם, בשל עלויות הטיסות והאבטחה שגדלו. בשלב זה אנחנו עדיין לא יודעים בכלל מה יהיה תקציב 2024 שלנו, כולל תקציב המלגות”.

בנושא זה בדיוק נערך אתמול דיון בכנסת, בוועדת המשנה לספורט בראשות ח”כ סימון דוידסון. הדיון עסק במשמעויות התקציביות ובסידורים הביטחוניים, וכלל בסקירה כללית על המשלחת שתצא לפריז בעוד כחצי שנה.

מנכ”ל משרד הספורט, כפיר כהן אמר בתגובה לטענות: “מאמין שנמצא פתרון”. ראשת מנהל ספורט, חמוטל זוזוט צדקה, הבטיחה: “בשבועיים הקרובים נעביר תשלומי מקדמות גם לאיגודים”.

יו”ר הוועדה, ח”כ דוידסון, סיכם את הדיון: “עלינו לעשות כל מה שביכולתנו כדי שאולימפיאדת פריז 2024 לא תהפוך למינכן 2024. נעשה כל מה שצריך כדי שהספורטאים והאיגודים לא ייפגעו. הכסף שהמדינה משקיעה בתשתית של הספורט הוא בדיחה, וביחס הפוך לזה רואים את ההישגים והמדליות של הספורטאים”.

במשחקים הפראלימפיים, שייפתחו שבועיים לאחר סיום האולימפיאדה, צפויים להשתתף כ-4,000 ספורטאים מ-184 מדינות. ישראל נמצאת באחוזון 88 בטבלת המדליות, כשבמשחקים הפראלימפיים האחרונים הספורטאים שלנו הביאו 9 מדליות, מתוכן 6 מדליות זהב.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

ערן מזור, אח של הספורטאית הספיישל אולימפיקס מיה ג’וי מזור, הציג את שלל המדליות בהן זכתה באליפות העולם בסקי ואמר כי כל ההישגים של אחותו הם רק בזכות המשפחה. “תתארו לכם איפה מיה הייתה אם היו לנו הכלים והתמיכה של משרד הספורט”, אמר לחברי הוועדה. “אחותי צריכה לעלות על הפודיום באולימפיאדה המיוחדת של הספיישל אולימפיקס, בטורינו 2025, ולדעת שהיא לא שונה מספורטאי אחר ומקבלת תמיכה כספית בסיסית שתעזור לה להתאמן בכבוד. המצב הנוכחי הוא לא צודק”.

ליגת “שווים בכדורגל” בסכנה

כמו כן, עסקה הוועדה גם בהחלטת משרד התרבות והספורט לעצור את תקצוב ליגת “שווים בכדורגל”, אשר תוקצב עד השנה הנוכחית. מדובר בליגה משולבת (יוניפייד) הכוללת 350 שחקנים עם וללא מוגבלות שכלית, התפתחותית ותקשורתית, ומתמודדי נפש, ב-10 מועדונים שונים עם מעל 16 קבוצות פעילות.

בדיון נכחו גם יאיר טהר ואלמוג בר יוסף, שחקני ״שווים בכדורגל״ של הפועל באר שבע. טהר אמר: ״אני משחק בליגת שווים בכדורגל כבר שלוש שנים. הכדורגל עושה לי טוב. הקבוצה היא כמו משפחה. אני מבקש שתחזירו לנו את הכדורגל״.

אני מבקש שתחזירו לנו את הכדורגל”. יאיר טהר (מימין) ואלמוג בר יוסף בדיון בכנסת (צילום: ספיישל אולימפיקס)

בתגובה ענה לו ח”כ דוידסון: “אני מבטיח לך, יאיר. יושב פה גם מנכ”ל משרד הספורט וראש מנהל משרד הספורט ואני אגיד בשמם: מבטיחים לכם שאתם תמשיכו לשחק. לא ניקח לכם את זה, אני יודע כמה זה עושה לכם טוב”.

מנכל”ית ספיישל אולימפיקס, שרון לוי בלנגה, אמרה: “אנחנו בעונה הרביעית, בה אמורה להמשיך ליגת שווים בכדורגל. ייסדנו ליגה עם שחקנים עם וללא מוגבלות מכל רחבי הארץ, שהליגה נותנת להם מסגרת ספורטיבית תחרותית שמקדמת מסוגלות אישית והעצמה שמסייעת להם להתמודד עם תחומי החיים גם מחוץ למגרש וחושפת אנשים רבים לאוכלוסייה עם מוגבלות ולכוח הטמון באחדות הספורט. חשוב לנו, לספורט ולמאות משפחות שהליגה תמשיך, ואנעו מלאי תקווה שיימצאו פתרונות כדי שהליגה תוכל להתקיים”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות