מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס
רשת בתי הקפה האמריקאית “סטארבקס” המונה יותר מ-38,000 סניפים ברחבי העולם, השיקה בסוף השבוע את בית הקפה המכליל הראשון שלה ביוניון מרקט בוושינגטון בירת ארצות הברית. החנות היא הסנונית הראשונה בפרויקט “המרחבים המכלילים” של הרשת עבור עובדים ולקוחות עם מוגבלות.
בין היתר כוללת החנות דלפקים נמוכים המתאימים ללקוחות בכיסאות גלגלים, נקודות מכירה עם סיוע קולי והגדלת מסך, דלתות שניתן לעבור בהן בקלות עם כל סוג של מוגבלות פיזית, אקוסטיקה ותאורה אופטימליות ואפילו שבילי גישה נגישים ונוחים לכולם. התוכנית להקמת מרחבים מכלילים בסניפי הרשת נוצרה בשיתוף מגוון רחב של לקוחות עם כל סוגי המוגבלויות ומומחי נגישות.
בהמשך פריסת התוכנית, כל החנויות החדשות שייבנו וישופצו על ידי רשת סטארבקס בארה”ב יחלו לשלב את המרחבים הללו. ברשת בתי הקפה הפופולרית מדגישים כי התוכנית תבוסס על “קוד פתוח”, שיאפשר לרשתות אחרות לאמץ ביעילות את המודל שהם מפתחים.
“החנות המכלילה תהיה החיבור שלנו ללקוחות, לעובדים ולשותפים שלנו, והיא תוביל לגישה טובה יותר לכולם”, מסבירה קייטי יאנג, סמנכ”לית תפעול חנויות בסטארבקס.
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova
מה יכללו ה”מרחבים המכלילים”?
נקודות המכירה הניידת תשתדרג ותכלול סטנד זווית מתכוונן לנראות טובה יותר, פריסה אינטואיטיבית וניתנת להתאמה אישית, אופציה לסיוע קולי והגדלת מסך, תמיכה במגוון שפות ואפשרות לקבל אישור הזמנה ויזואלי כדי להבטיח דיוק הזמנה. כמו כן, הלקוחות יוכלו לעקוב אחרי סטטוס ההזמנה שלהם בצג ויזואלי, ולראות באיזה שלב היא בתהליך ומתי היא מוכנה לאיסוף.
דלתות הכניסה והיציאה בחנות יכללו כפתור לחיצה אנכי ארוך יותר, שקל יותר להפעילו מהרבה יותר גבהים וזוויות. הכפתור המשודרג נועד להפחית את המאמץ הנדרש לפתיחת הדלת.
האקוסטיקה והתאורה בסניפי ישודרגו במטרה לעזור ללקוחות עם מוגבלויות שונות. סניפי סטארבאקס ישתמשו בחומרים להפחתת רעשי רקע והדהוד שעלולים להפריע למכשירי עזר כמו מכשירי שמיעה, ותאורה הממזערת אור בוהק, דפוסי צללים ותאורה אחורית שעלולה להפריע לתקשורת חזותית.
שבילי נסיעה: באזור החנות יהיה שביל הולכי רגל רציף, ללא הפרעה, שיאפשר לאנשים להתקרב, להיכנס, לחקור, ליהנות ולצאת מהחנות בקלות היכן שניתן.
חיבור: כדי לטפח תרבות של חיבור בין לקוחות ושותפים, הדלפקים נמוכים יותר על מנת להתאים לגישה לכיסא גלגלים ולתמוך בתקשורת טובה יותר בעת איסוף מזון ומשקאות.
“פתיחת החנות החדשה של ‘סטארבקס’, המשלבת אלמנטים עיצוביים מכלילים, היא רגע גדול בו אנחנו מנסים להפוך חנויות לנגישות ומכילות יותר”, אומר טוני קואלו, חבר קונגרס אמריקאי לשעבר שקידם את חוק האמריקאים עם מוגבלות (ADA). “עלינו לשים את הנגישות וההכלה במקום הראשון, כדי להבטיח שכל האנשים ירגישו שייכים למרחבים קהילתיים”.