נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשות"בצהרון הפרידו את הילדים 'המיוחדים' מהילדים 'הרגילים'"

“בצהרון הפרידו את הילדים ‘המיוחדים’ מהילדים ‘הרגילים'”

אמהות מגן חינוך מיוחד בבנימינה נאבקות כדי שילדיהן לא יועברו לצהרון נפרד: "ליום אחד כבר שמו אותם בחדר אחר משאר הילדים. זו אפליה". המועצה: "זה ישפר את השירות שהם יקבלו"

גן ילדים (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק
גן ילדים (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק

בשבועות האחרונים נלחמים הורים לילדים בגן “הדס” לחינוך מיוחד בבנימינה על כך שילדיהם לא יופרדו בשעות הצהרון מחבריהם “הרגילים”. “אנחנו מרגישים שרוצים להשאיר אותם בחוץ”, הם משתפים בשיחה עם “שווים”, “בעצם נותנים לנו הרגשה שהם שווים פחות. זו אפליה וזה כואב”.

לטענת ההורים, לפני כמה שבועות גילו לתדהמתם כי ליום אחד הילדים “המיוחדים” הועברו בשעות הצהרון לחדר נפרד, מבלי שההורים קיבלו על כך התראה מוקדמת. בשבוע שעבר, הם מוסיפים, קיבלו מכתב מפתיע המודיע להם שילדיהם יועברו השבוע לצהרון אחר הנמצא בסמוך, וזאת בניגוד לסיכומים קודמים שהיו להם עם המועצה.

“האבסורד הוא שבצהרון החדש שרוצים להעביר אותם אליו לא יהיו בכלל חוגים ופעילויות העשרה”, מסבירה אפרת (שם בדוי), אמא לילד עם צרכים מיוחדים מהגן. “בשביל שבכל זאת ישתתפו בחוגים, המועצה החליטה שבכל יום יוציאו אותם מהצהרון החדש ויחזירו אותם לצהרון הקיים לפעילויות משותפות עם שאר הילדים”.

לטענתה, מתחילת השנה ארבעת ילדי החינוך המיוחד בצהרון דווקא הסתדרו מצוין עם כולם, אלא שלפני חודש וחצי צוות הצהרון נפגש איתה והסביר לה שבנה לא מתאים לצהרון, וכי הם חושבים להעביר אותו לצהרון אחר. “הם אמרו לי שהוא לא מוצא את עצמו”, היא מספרת. כדי להתגבר על הפערים בין הילדים עם הצרכים המיוחדים בצהרון לילדים ללא צרכים מיוחדים, סיכמה האם עם ההנהלה שהגננת של בנה מגן החינוך המיוחד תדריך את צוות הצהרון כיצד לתת את הטיפול המותאם לילדים המיוחדים.

“הסכמנו על הכל, העיקר שיישאר בצהרון עם החברים שלו”, היא אומרת. בנוסף, כדי להקל על צוות הצהרון, סוכם שהילד ייצא הביתה שעה מוקדם יותר לעומת יתר חבריו וכן הוצמדה לו סייעת אישית.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


“החלטנו לא לוותר”

ואז לדבריה, בלי שום הודעה מוקדמת, צוות הצהרון לקח את בנה, ביחד עם חבריו עם הצרכים המיוחדים, והעביר אותם לחדר נפרד. “פתאום החליטו במתנ”ס להפריד ביניהם והוציאו אותו ביחד עם שלושת חבריו עם הצרכים המיוחדים לחדר אחר”, היא מספרת. אפרת והאמהות האחרות נדהמו מהצעד הזה, פנו לראש המועצה והודיעו לו שלא יסכימו שילדיהן יופלו לרעה.

“הופתענו מאוד שעשו את זה בלי לספר לנו והחלטנו לא לוותר”, היא אומרת. לאחר שבהנהלת המתנ”ס ראו שהאמהות לא מתכוונות לוותר, הם החליטו לחזור בהם מהחלטתם ולהשאיר את המצב כמו שהוא. למרבה ההפתעה, בשבוע שעבר קיבלו אפרת ושאר ההורים “המיוחדים” מכתב המודיע כי ילדיהם בכל זאת יועברו לצהרון אחר.

“הם פשוט רוצים לעשות מהילדים שלנו יו-יו”, אומרת בכעס צילה (שם בדוי), אמא לילדה בת ארבע עם צרכים מיוחדים מהצהרון, שתיאלץ כנראה גם היא לעבור לצהרון החדש. “זה לא הגיוני שהם פותחים צהרון נוסף, ובמהלך הזמן הקצר שהילדים נמצאים בו הם יצטרכו ללכת לצהרון אחר בשביל חוגים. אנחנו נעשה הכל כדי שהילדים שלנו יהיו שווים, כמו כולם”.

מאז קבלת המכתב, טוענות האמהות, הן מנסות להשיג פגישה עם נציגי המועצה, ללא הצלחה.

מהמועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה נמסר בתגובה: “לצערנו המידע שברשותכם לא נכון. ילדי החינוך המיוחד ימשיכו לקבל חוגים ופעילויות העשרה ככל ילדי הצהרונים ביישוב. נדגיש כי על מנת לשפר את השירות הניתן לתלמידי החינוך המיוחד במסגרת הצהרונים, הוחלט על פתיחת צהרון ייעודי בגן החינוך המיוחד, כך שתתקיים רציפות חינוכית לילדים גם לאחר שעות פעילות הגן הפורמליות. פעילות העשרה וחוגים יתבצעו במסגרת פעילות משותפת לילדי החינוך המיוחד עם הגן הסמוך, כמו בכל הפעילויות בפרויקט הצהרונים של המועצה”.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות