נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותילדה בת 6 הלכה בפעם הראשונה – בזכות הליכון מיוחד

ילדה בת 6 הלכה בפעם הראשונה – בזכות הליכון מיוחד

שני סטודנטים לעיצוב תעשייתי מהמכון הטכנולוגי בחולון יצרו תוסף ייחודי להליכון, שעזר לילדה עם תסמונת גנטית שבגללה היא מתקשה להתהלך עם הליכון רגיל. "התרגשנו לראות את השמחה שלה"

הילדה עם ההליכון. צילום באדיבות שני אהרוני ושחר כהן

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

שני אהרוני ושחר כהן, סטודנטים שנה רביעית לעיצוב, זכו במקום השני בפרס יוקרתי על עיצוב תוסף ייחודי להליכון – המאפשר תנועה והליכה לילדים שמתקשרים להתמודד עם הליכון רגיל.

הפיתוח נעשה במסגרת לימודיהם של אהרוני וכהן במחלקה לעיצוב תעשייתי של הפקולטה לעיצוב ב-HIT, המכון הטכנולוגי בחולון. הפרס, Helen Hamlyn Design Awards, ניתן להם על ידי הקולג’ המלכותי לעיצוב בבריטניה (RCA). הפיתוח נעשה במסגרת קורס fixperts, שהוא חלק ממיזם מיוחד ליצירת תוצרי עזר לאנשים עם מוגבלויות. המיזם הוא חלק מיוזמה בינלאומית חברתית שבה משתתף מכון HIT.

במסגרת הפרויקט, יצרו אהרוני וכהן תוסף אשר משמש כמשענת אמות, המתמשק להליכון אחורי. הם פיתחו אותו ספציפית עבור ילדה בת 6, תלמידת גן מעיר בשפלה, שלוקה בתסמונת אפרט (Apert). זוהי מחלה גנטית שבה המפרקים בגולגולתו של היילוד נסגרים מוקדם מדי, וגורמים להתפתחות לא תקינה של הגולגולת ואיחוי אצבעות בגפיים. בעקבות כך לא הייתה לילדה אפשרות לאחוז בהליכון באופן רגיל. במסגרת בניית התוסף, הגיעו השניים לגן של הילדה ונתנו לה להתנסות באבטיפוס – עד למוצר המוגמר. בזכות ההליכון, הצליחה הילדה ללכת בפעם הראשונה, לשמחתם הרבה של הסובבים אותה.

*******************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

*******************
“המטרה הייתה להתאים את ההליכון לילדה בצורה שתתאים ליכולות והמגבלות הייחודיות שאיתן היא מתמודדת”, מספרים אהרוני וכהן. “יצרנו פריט שמתממשק להליכון, שיאפשר לילדה להשתמש בו. בכל שבוע הגענו לגן ונתנו לה להתנסות באבטיפוס המתפתח. בפעם הראשונה שהיא הצליחה ללכת עם התוסף שהכנו, זה היה מרגש. כל מי שהיה מסביב, בין אם הילדים וצוות הגן, התלהבנו לראות את השמחה ואת תחושת העצמאות שהיא קיבלה בעקבות השימוש בהליכון”.

התוסף מורכב על ההליכון
כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות