נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשישווים סיפורהופכים קושי לפתרון: אלו המוצרים שניצחו בתחרות ההאקאוטיזם

הופכים קושי לפתרון: אלו המוצרים שניצחו בתחרות ההאקאוטיזם

עשרה סטרט-אפים חדשים בתחום הטכנולוגיה לאוטיזם התחרו על המקום הראשון באירוע שיא טכנולוגי מיוחד במינו: "זכות והזדמנות חד-פעמית"

המיזם הזוכה Tik Tak, עם הצוות המוביל של האקוטיזם, בינהם, רימון טובין, מייסד ומנכ״ל ואסף פרל ברשדסקי מנהל ההאקתון וסמנכ״ל החדשנות של האקוטיזם; ליהיא לפיד ונשים מובילות נוספות בתחום האוטיזם-טק. צילום: שלומי מזרחי
המיזם הזוכה Tik Tak, עם הצוות המוביל של האקוטיזם, בינהם, רימון טובין, מייסד ומנכ״ל ואסף פרל ברשדסקי מנהל ההאקתון וסמנכ״ל החדשנות של האקוטיזם; ליהיא לפיד ונשים מובילות נוספות בתחום האוטיזם-טק. צילום: שלומי מזרחי

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

באירוע ה”האקאוטיזם” ביום חמישי האחרון נולדו עשרה סטארט-אפים חדשים, שלכולם מטרה אחת: ליצור מרחב טיפולי לאנשים על הספקטרום האוטיסטי, המותאם להם אישית.

באירוע, שהתקיים זו השנה הרביעית, נכחו מאות יזמים, משקיעים, בכירים טכנולוגיים מהחברות הגדולות כמו גוגל, מיקרוסופט ועוד. בין יתר המשתתפים יכולתם למצוא את אשת ראש הממשלה לשעבר והעיתונאית ליהיא לפיד, המשקיע זהר לבקוביץ’ (“הכרישים”), דיקאן בית הספר לחדשנות במכללה למנהל ד”ר גוין סאס ואחרים.

היוזמה הזו שואפת לקדם אקוסיסטם טכנולוגי חדש: ה-Autism-Tech. מאז תחילת הפרויקט ב-2019 גייסו 50 סטארט-אפים שונים מהתחום הצעיר מעל 50 מיליון שקל, וייצרו יחדיו פתרונות ל-100,000 משתמשים. חשוב לציין כי בישראל אחד מתוך 70 אנשים מאובחן על הרצף האוטיסטי, ובארה”ב אחד מתוך 36 אנשים.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


ב”האקאוטזים” השתתפו מעל ל-20 מיזמים שונים, ומתוכם רק 10 ייבחרו להצטרף לאקסלרטור שמתקיים בשיתוף המסלול האקדמי של המכללה למנהל. במהלך האירוע נבחנו היזמים, חלקם על הרצף, על יכולת יישום, חדשנות, רעיון ותוכנית עסקית וחברי הצוות. אלו הם שלושת המיזמים שזכו בתחרות:

מקום שלישי: Tell Me

אפליקציה המסייעת להבין את המצוקה של ילדים על הרצף עם קושי ורבאלי ותקשורתי. האפליקציה עוזרת לילדים אוטיסטים להביע את רגשותיהם בעזרת סרטונים המבוססים על בינה מלאכותית. בעזרת הקלדה או מוטוריקה גסה, הילד יוכל לבחור בתמונות נעות את מה שהוא רוצה להביע. בסוף התהליך נוצר סרטון וידאו שמסביר למטפל או ההורה את המצוקה שבה נמצא הילד.

איטל סימן, מייסדת שותפה עם ניסיון בתחום הריפוי בעיסוק, הקימה את המיזם יחד עם יניב דגן, מהנדס תוכנה ואבא מיוחד. אל השניים חברו במהלך ההאקתון ארבעה חברי צוות: ענת קליגר אמרני, PhD בחקר המוח ומדענית מידע, שירה חסן, מומחית UX, מורה בחינוך מיוחד ומעצבת תעשייתית, עידו נתן, מהנדס תוכנה ושירה אנביה. “מתוך התנסות מקצועית של חברי הצוות, זיהינו צורך גדול במציאת פתרון להבעת כאב ורצונות בצורה משמעותית יותר מהפתרונות הקיימים כיום”, מספרת סימן. “במרחב ה’האקאוטיזם’, ובתמיכת המנטורים, הדברים קיבלו ממשות לכדי מיזם חדשני המאפשר הבעת רגש ומלל”.

מקום שני: Relaxelf – SensPD

שני יזמים בני 70 פלוס, האחד אבא לילד על הרצף והשנייה ד”ר וסבתא לילד על הרצף, התאחדו ליצירת הפתרון המיוחד הזה. מדובר בפלטפורמה הוליסטית ניידת וחסכונית לטיפול מותאם אישית, ומעקב מדיד שאינו תלוי במטפל או הורה, שיכול להוריד סטרס וחרדה תוך חמש דקות. הפתרון כולל מכשיר מדידה לאבחון מהיר של אוטיזם בכל גיל והתקדמות הטיפול עם שרוול להפחתת סטרס וחרדה, המבוסס על מנגנון שמפעיל את מערכת העצבים המרכזית.

היזמים, ד”ר אראלה פינס ורפי רמברנד, הם בעלי ניסיון של 20 שנים בתחום החרדה ובחקר אוטיזם. השניים חברו לשני חברי צוות נוספים: ערטל קינן, מרפאה בעיסוק ומאפיינת UX בעלת ניסיון בהובלת פרויקטים בתחום המכשור הרפואי, ושחר אלגר, הטכנולוג של הצוות. “זו זכות והזדמנות חד פעמית”, אמרה ד”ר פינס. “בזכות האירוע פתחנו יחד דלתות לשיתופי פעולה והשקעות שלא היינו מגיעים אליהם בקצב מהיר כזה בשום צורה אחרת. ה’האקאוטיזם’ הוא אקוסיסטם יחיד במינו שהפך אותנו ליחידה אחת”.

תמונות הצוות של ההאקתון: מימין לשמאל יובל טל (זוכה בשנה שעברה ומנהל צוות היזמים), אסף פרל ברשדסקי (מנהל האקתון וסמנכ"ל החדשנות של האקוטיזם), רימון טובין (מייסד ומנכ״ל האקוטיזם), קרין תמיר (דוברת האקוטיזם ומנהלת צוות המנטורים בהאקתון) ושרי גולקו (VP מיתוג ואסטרטגיה האקוטיזם). צילום: שלומי מזרחי
תמונות הצוות של ההאקתון: מימין לשמאל יובל טל (זוכה בשנה שעברה ומנהל צוות היזמים), אסף פרל ברשדסקי (מנהל האקתון וסמנכ”ל החדשנות של האקוטיזם), רימון טובין (מייסד ומנכ״ל האקוטיזם), קרין תמיר (דוברת האקוטיזם ומנהלת צוות המנטורים בהאקתון) ושרי גולקו (VP מיתוג ואסטרטגיה האקוטיזם). צילום: שלומי מזרחי

מקום ראשון: Tik Tak

צוות של מומחים בבינה מלאכותית לקחו על עצמם להפוך את לוח התקשורת המשומש על ידי ילדים ואנשים על הרצף לתוצר ויזואלי, שימושי יותר, פחות עמוס ויותר אנושי. באמצעות בינה מלאכותית, הפתרון של היזמים מציע טכנולוגיה שבעזרתה ההורה או המטפל שולחים תמונות של המטופל, בוחרים סיטואציות לתקשורת, והמערכת מייצרת לוח תקשורת על מודל המבוסס על הפנים והגוף של המטופל.

אמיתי קרני, מייסד שותף, מטפל באנשים עם מוגבלויות ויזם בתחום ה-AI, הקים את TikTak יחד עם גיא ברשף, יזם בתחום הבינה המלאכותית וטכנולוג. “התרגשנו מאוד לראות כל כך הרבה אנשי מקצוע, הורים ומתנדבים שבאו לתרום מזמנם לטובת הכלל”, אומר קרני. “הרעיון המקורי שייך לאמא שלי, צאלה קרני, מרפאה בעיסוק במקצועה. זיהינו את ה’האקאוטיזם’ כהזדמנות נהדרת לקבל פידבקים של אנשי מקצוע והורים. באופן כללי אנחנו עוסקים בפתרונות שונים מעולמות ה-Generative-AI. אנחנו מתרגשים לצאת למסע שבתקווה יוביל לשיפור חייהן של משפחות רבות”.

הזוכים זכו בייעוץ ומשרדים להמשך פיתוח לחצי שנה מטעם Tipranks, והם יצטרפו לכלל העולים לגמר האקסלרטור במטרה להפוך את המיזמים לחברות של ממש. בין היתר הם מצטרפים לפורטפוליו של ATI, זרוע ההשקעות של ה”האקאוטיזם”, שקם בשנה שעברה במטרה לייצר הזדמנויות עבור המיזמים בתחום שוק ההון וההשקעות.

“להפוך את חוסר היכולת – ליכולת”

“חברה חזקה נמדדת על פי החולייה החלשה ביותר שלה”, אומר רימון טובין, מייסד ה”האקאוטיזם”, ואב לילד אוטיסט בעצמו. “בהרבה מקרים אפשר להפוך את חוסר היכולת ליכולת, ממש כמו גיוס החיילים על הספקטרום שמצטרפים מידי שנה ליחידות מובחרות בחיל המודיעין והופכים להיות הנשק הסודי של צה”ל”.

ה”האקאוטיזם” הפך מאירוע חד-פעמי לגוף חלוץ, מוביל ומייעץ בארץ ובעולם, שהתבסס בוועידות בינלאומיות, באו”ם ובוועידות ממשלתיות. במיזם חברים מעל ל-150 חברי צוות, מתנדבים ויזמים שעובדים על קידום תחום האוטיזם-טק. בין חברי הצוות המוביל נמצאים אלונה שניר, מייסדת שותפה של ATI, אילנה מושקין, יזמת ומנכ”לית הסטרט-אפ Ta’al המפתח פתרון טכנולוגי לקידום תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות, אסף פרל ברשדסקי, סמנכ”ל החדשנות של ה”האקאוטיזם”, קרין תמיר, דוברת האקוטיזם, שרי גולקו שמורק, המובילה את תחום המיתוג והאסטרטגיה ב”האקאוטיזם” ועוד.

ל”האקאוטיזם” שותפים בכירים המספקים שעות ייעוץ, מוצרים, פתרונות ענן ועוד, ביניהם Tiprank, בנק הפועלים, הרשות לחדשנות, עיריית תל אביב-יפו, פיטנגו, המכון המחקר הלאומי לאוטיזם, NVIDIA, Google, לוצאטו, הרצוג ואחרים.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות