נושאים קשורים

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"



משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"
ראשיחדשותכתב "שווים" אביחי חיים מונה לכתב הבריאות והרווחה של וואלה!

כתב “שווים” אביחי חיים מונה לכתב הבריאות והרווחה של וואלה!

רכש חדש מצטרף לצוות הכתבים של אתר החדשות הפופולרי. חיים, שמסכם קרוב לחצי עשור של עבודה ב"שווים", מסר: "אמשיך להיות קול עבור אנשים עם מוגבלויות"

אביחי חיים. צילום: עידן מוטולה
אחראי לאינספור חשיפות ופרסומים חשובים. אביחי חיים (צילום: עידן מוטולה)

מזל טוב: כתב אתר “שווים” אביחי חיים מונה לכתב הבריאות והרווחה של “וואלה!” – כך נמסר לפני שעה קלה ממערכת האתר.

חיים, בן 32, נשוי לאלונה ואבא לאדם, נולד עם שיתוק מוחין קל. הוא החל את הקריירה ככתב צבאי בדובר צה”ל ושימש בין היתר כעורך באתרי ספורט, בהם “ישראל ספורט” ו”גולר”, וככתב שבועון “השקמה” מרשת שוקן. בנוסף, הוא מרצה לתקשורת בעמותת איל”ן. חיים הוא בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול מהמכללה למנהל בראשון לציון.

את עיקר הקריירה העיתונאית עשה ככתב בכיר באתר “שווים”, בו הוא עובד ב-4.5 השנים האחרונות. בתקופה זו היה אחראי חיים לחשיפות ופרסומים חשובים הנוגעים לחייהם של אנשים עם מוגבלויות בישראל. בין השאר חשף ב-2023 את סיפורו של רב בית כנסת בדרום תל אביב, שסירב לאפשר לילד אוטיסט להתפלל במקום, וכן את כוונת משרד הרווחה לדחות בשנה וחצי את יישום חוק הדגל לאנשים עם מוגבלות, שנועד בין היתר להעביר דיירים עם מוגבלות המתגוררים בהוסטלים לדיור בקהילה. בעקבות הפרסום חזר בו שר הרווחה יעקב מרגי מההחלטה, והחוק נכנס לתוקף בתחילת 2024.

סגן העורך הראשי וראש מערכת החדשות של “וואלה!”, אריאל שמידברג, מסר: “אביחי הוא עיתונאי רציני ומוכשר, שכבר הספיק לשבור לא מעט תקרות זכוכית. הצטרפותו מהווה תוספת חשובה למערכת העיתונאית המצוינת של וואלה!”.

אביחי חיים. צילום: ליבת דביר
אביחי חיים. צילום: ליבת דביר

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


חיים אמר לאחר מינויו: “אני מודה לוואלה! על האמון בי, ואני מתרגש להתחיל אתגר חדש ולהמשיך לשנות את ישראל לטובה. במשך שנים קמתי בכל בוקר עם תחושת שליחות להילחם מול חומות הביורוקרטיה במדינה, ועשיתי זאת באתר ‘שווים’ יחד עם העורך הראשי עידן מוטולה והצוות המוכשר שאיתו. אמשיך להיות קול עבור אנשים עם מוגבלויות. אני מודה גם למרדכי שלו, בעלי אתר ‘ישראל ספורט’, שהאמין בי מהרגע הראשון, לאשתי התומכת ולמשפחתי. נעשה ונצליח”.

עידן מוטולה, מייסד ועורך אתר “שווים”, מסר: “אביחי, שהיה למעשה הכתב הראשון שגייסנו, הוא דוגמה נהדרת לכך שגם עבור אנשים עם מוגבלות השמיים הם הגבול. עם כישרון ועבודה קשה הוא הוכיח שניתן להתגבר על מגבלות ומכשולים ולהגיע להישגים מקצועיים ראויים להערכה. ב-4.5 שנים הוא הצליח לסייע למאות ואולי אלפי משפחות של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, ותמיד עשה את זה בסבר פנים יפות, בצניעות ובאהבת אדם.

“בעמותת ‘שווים’ שמנו לעצמנו למטרה להכשיר ולגדל עיתונאים עם מוגבלות ולהביא אותם לשורה הראשונה של אנשי המקצוע בתחום. לתפיסתנו, זו דרך יעילה ביותר לחשוף את הציבור ליכולות ולעשייה של אנשים עם מוגבלות ובדרך זו להפחית סטיגמות מוטעות כלפי אוכלוסייה זו.

“אביחי הוא הסנונית הראשונה, ואנחנו משוכנעים שלא האחרונה. אנחנו מאחלים לו הצלחה גדולה בדרך החדשה ובטוחים שהוא ימשיך לעשות חיל ולהיות קול משמעותי עבור אנשים עם מוגבלות בתקשורת הישראלית”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות