נושאים קשורים

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי



גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד
ראשיאוטיזםגנב הקריפטו טוען שהוא אוטיסט כדי להימנע ממאסר של עשרות שנים

גנב הקריפטו טוען שהוא אוטיסט כדי להימנע ממאסר של עשרות שנים

בסוף החודש ייגזר דינו של סמואל בנקמן-פריד, שהונה את לקוחות בורסת ה-FTX, ולקח לכיסו 10 מיליארד דולר. אמו טענה במכתב לשופטים: "הוא לא יסתדר בכלא בגלל מוגבלותו"

"גנב הקריפטו", סמואל בנקמן-פריד. צילום: ויקיפדיה
“גנב הקריפטו”, סמואל בנקמן-פריד. צילום: ויקיפדיה

גזר דינו של סמואל בנקמן-פריד, בן 32, יזם אמריקאי שהורשע בשנה שעברה בפשעי הונאה, מתוכנן להתקיים בסוף החודש, והוא צפוי להיכנס לכלא לעשרות שנים. אולם ככל שמועד פסק הדין מתקרב, מתחילים להתגלות על בנמן-פריד פרטים שאולי ייחשבו כנסיבות מקלות וישפיעו על פסק הדין.

“הבן שלי לא יודע לקרוא רמזים חברתיים, והתנהגותו שמאופיינת עם הספקטרום האוטיסטי, תעמיד אותו בסכנה קיצונית בכלא”, כתבה אמו ברברה פריד, פרופסור למשפטים מאוניברסיטת סטנפורד, במכתב בן שישה עמודים שהוגשו לבית המשפט. “אני חוששת לחייו של סמואל בסביבת הכלא. ייתכן שחלק מהאסירים יעריכו אותו ברגע שהם יכירו אותו, אבל תקשורת שגויה בסביבה הזו היא מסוכנת, ותכונותיו של סם מגדילות מאוד את הסבירות להתרחשותה. התנהגותו עלולה להיראות מוזרה ומרתיעה לאנשים שלא מכירים אותו”.

לבנקמן-פריד, 32, יש מספר מאפייני התנהגות הקשורים לאנשים בעלי תפקוד גבוה עם ASD. “הוא גרוע בלהגיב לרמזים חברתיים בדרכים רגילות, לא נוח לו להסתכל לאנשים בעיניים, הוא לא בנוח עם הפגנת רגשות”, כתבה עוד אמו במכתב. “בזמן שהוא היה בפסגת העולם, הציבור דווקא הוקסם מהאקסצנטריות שלו, אבל ברגע שהוא נפל, אותו ציבור הפך לחסר רחמים, לעג לתכונותיו המביכות וסגנונו המילולי ומציג אותו כפריק עם כוונות רעות”. 


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


עבריין מתוחכם או אדם עם מוגבלות?

בנקמן-פריד ייסד את בורסת המטבעות הקריפטוגרפיים FTX, והפך להיות “נער פוסטר” של תחום הקריפטו. בשיא הצלחתו הוא דורג על ידי מגזין פורבס במקום ה-41 ברשימת עשירי אמריקה. לאחר שנעצר בסוף שנת 2022 באיי הבאהמה, הואשם בשבעה סעיפים שונים של הונאה, והמשקיעים בחברה שהקים משכו את כספיהם במהירות.

בנקמן-פריד צפוי לעמוד בפני עונש מאסר של עד 110 שנים על הרשעתו בגניבת 10 מיליארד דולר מלקוחות בורסת הקריפטו שלו, על מנת לסגור חובות בקרן הגידור שלו.

לעומת זאת, סנגוריו של בנקמן-פריד הציעו עונש של חמש עד שש שנות מאסר בלבד. עורכי דינו ציינו בבקשתם להקלה על עונש המאסר את הפרעת הספקטרום האוטיסטי, ואת כוונותיו של מרשם “לשפר את העולם עם בורסת הקריפטו שלו”. עוד טענו בהגנתו של בנקמן-פריד כי “אלה שמכירים את סם רגישים לעובדה הטרגית ששום דבר בחיים לא מסב לו אושר אמיתי. סם סובל מאנהדוניה, מצב חמור המאופיין בהיעדר כמעט מוחלט של הנאה, מוטיבציה ועניין. הוא היה ככה מילדות”. 

התמונה שניסו להציג בקו ההגנה של העבריין, מנוגדת לחלוטין לתיאורים של התביעה על אורח חייו, שכלל מגורים בפנטהאוז מפואר באיי הבהאמה, ארוחות יוקרה ומפגשים עם עשירי ומפורסמי העולם. התובעים כינו את פשעיו של בנקמן-פריד כ”אחת ההונאות הפיננסיות הגדולות בתולדות ארה”ב”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות