נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?



“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותתוכנית: בני 18-35 עם מוגבלות יקבלו הכשרות בחינם

תוכנית: בני 18-35 עם מוגבלות יקבלו הכשרות בחינם

יתארחו בעשרות מרכזים ברחבי הארץ להכשרות בנושאים כמו מיצוי זכויות, תעסוקה, זוגיות והשכלה. "התוכנית תצמצם פערים ותעזור להם להשתלב בחברה"

מענה מקיף לצעירים עם מוגבלות”. השר יצחק וסרלאוף (צילום מתוך אתר
משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי)

תוכנית חדשה בהיקף של 2.4 מיליון שקלים תשלב צעירים עם מוגבלות במרכזי צעירים של משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי ברחבי הארץ.

התוכנית, בשיתוף משרד הרווחה, תפעיל רכזי שילוב (״רכזי מוגבלות״) בעשרות מרכזי צעירים, והיא כוללת פעילויות ייעודיות שישלבו בין צעירים עם ובלי מוגבלות. הפעילויות ייערכו בנושאים שונים ובהם השכלה, מיצוי זכויות, תעסוקה, העצמה, זוגיות והעלאת מודעות. בנוסף, כוללת התוכנית הפעלת קבוצות מנהיגות שישלבו צעירים עם מוגבלות לצד אוכלוסייה כללית.

התוכנית מיועדת לצעירים בין הגילאים 18-35 המתמודדים עם מוגבלות. התוכנית כבר פועלת בכ-20 מרכזי צעירים ברחבי הארץ, בחברה הכללית והערבית, והיא צפויה להתרחב בתקופה הקרובה לכ-50 מרכזי צעירים. בין היישובים בהם כבר פועלת התוכנית: עכו, קריית ביאליק, קריית מוצקין, בית שאן, תל אביב, רמת-גן, גבעתיים, לוד, אלעד, מעלה אדומים, קרית גת, שדרות, נתיבות, באר שבע, מע’אר, ג’יסר אל אזרקא, אום אל-פאחם, באקה אל גרביה ורהט.

לדברי שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, “מטרת התוכנית היא לתת מענה מקיף לצעירים עם מוגבלות ולפעול להעצמתם ולשלבם בחברה כפעילים וכמובילים״. שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי, הוסיף: “שנת 2024 תעמוד בסימן פיתוח מואץ של מגוון שירותי קהילה לאנשים עם מוגבלות במסגרת חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות ולצד מדיניות המשרד להוביל לתהליך הדרגתי של מעבר לחיים בקהילה”.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

אלישבע סבתו ראש אגף בכיר ברשות הצעירים: “לאלפי צעירים עם מוגבלות בוגרי מערכת החינוך חסרה מסגרת המשך טבעית, והם עלולים למצוא עצמם מנותקים ממערכות תמיכה שליוו אותם לאורך החיים. מתוך הכרה בצורך להתמודד עם אתגרים אלו, התוכנית נועדה לצמצם פערים וחסמים חברתיים, תפיסתיים ומערכתיים״.

דני כץ, מנהל אגף קהילה במנהל מוגבלויות במשרד הרווחה, הוסיף כי התוכנית תסייע לצעירים לפתח כישורים לחיים עצמאיים.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות