נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאותרמב"ם ישלם 10 מיליון לצעירה שנולדה עם תסמונת נדירה

רמב”ם ישלם 10 מיליון לצעירה שנולדה עם תסמונת נדירה

בית המשפט פסק כי לבית החולים אחריות על הנזקים שנגרמו לה – בהם מום לב ומוגבלות קוגניטיבית – ושהיה צריך לפעול להפסקת ההיריון

בית חולים רמב”ם בחיפה

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק כי בית החולים רמב”ם ישלם עשרה מיליון שקל פיצויים לא’ (שם בדוי), בחורה בת 24 שנולדה עם תסמונת גנטית שכללה מום לב ומוגבלות קוגניטיבית. הסיבה: בבית החולים התרשלו בזיהוי התסמונת, ולא פעלו להפסקת ההיריון.

בכך הגיעה לסיומו מאבק ארוך שנים של הורי הבחורה נגד בית החולים רמב”ם. ההורים טענו בתביעה שיש לבית החולים חבות מלאה בכל הקשור לנזקים שנגרמו לבתם בעקבות התסמונת.

במהלך המשפט הציגו ההורים חוות דעת של ד”ר חדי כהן, נוירולוג ילדים מומחה. חוות הדעת קבעה כי עוד כשהייתה תינוקת, התמודדה א’ עם הנזקים שנגרמו לה בעקבות התסמונת. “כבר בגיל 4-5 חודשים הציגה התובעת עיכוב התפתחותי רב תחומי וכשל בשגשוג, והחלה מעקב התפתחותי”, נכתב בחוות הדעת.

בעקבות מצבה הרפואי, הילדה נאלצה להשתבץ לכיתת חינוך מיוחד בשל שילוב של הפרעת קשב, הפרעת רגשיות ולקויות למידה. למרות שקיבלה סיוע, הילדה התקשתה מאוד להשתלב כשגם כשהייתה בתיכון התמודדה עם קשיים קוגניטיביים ובעיות התנהגות.

ההורים הגישו תביעה עוד בשנת 2014, על מנת לקבל את הפיצויים המגיעים להם, אך התביעה הזאת לא הסתיימה וחל עליה חוק ההתיישנות ב-2021. ההורים לא הסכימו לוותר ופתחו את התביעה הנוכחית, שלשמחתם הסתיימה בניצחון ובפסיקה לפיצויים.

בית החולים רמב”ם ניסה לצמצם את האחריות שלו לנזק לבבי בלבד, כשלטענתו שאר הנזקים שחוותה הילדה לא היו ניתנים לגילוי עוד במהלך ההיריון, מה שמקטין את האחריות של בית החולים ולכן אינו חייב לשלם פיצויים בגינם.

בית המשפט דחה את הטענה הזאת לאחר שהבעיות הרפואיות איתן מתמודדת הילדה, ובהן ההפרעה ההתנהגותית והקוגניטיבית, הן תוצאה של התסמונת הגנטית ולכן רמב”ם כן אחראים למצבה הרפואי.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

א’ מתקשה בתפקודים מנטליים בסיסיים. היכולות הוורבליות והדידקטיות שלה נמוכות ביותר, כולל בקריאה וכתיבה. בעקבות כל אלו, נכתב בחוות הדעת של ד”ר כהן כי היא זקוקה למסגרת ביתית – וכי הטיפולים הרבים והליווי החברתי הנדרשים לה לא יכולים להתקבל במסגרת חוץ ביתית.

כיום בעקבות מצבה הרפואי, מתגוררת א’ עם משפחתה, כשהאם דואגת לה לכל צרכיה הרפואיים. הוריה הודיעו שהם מתכוונים להמשיך ולטפל בה, וכשתהייה מסוגלת – יעזרו לה למצוא דיור עצמאי.

לאחר כל הטענות של שני הצדדים, פסק השופט עודד שחם פיצויים של יותר מעשרה מיליון שקלים, כשלסכום זה יתווספו כל עלויות המשפט. כל הסכומים ישולמו עד ל-17 באפריל הקרוב.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות