נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותשר הרווחה: "התמורה לעובדים הסוציאליים אינה ראויה"

שר הרווחה: “התמורה לעובדים הסוציאליים אינה ראויה”

אמר את הדברים בכנס בכנסת לרגל יום העובד הסוציאלי הבינ"ל. "השכר במקצוע חייב לעלות. אפעל להגדיל את תקציב מחלקות השירותים החברתיים"  

שר הרווחה יעקב מרגי בכנס. צילום: דוברות משרד הרווחה

אין ספק שבעקבות מלחמת “חרבות ברזל” הצורך בעבדים סוציאליים גדל באופן משמעותי. היום, 19.3, חל יום העובד הסוציאלי הבינלאומי, ובכנסת נערך כנס מיוחד לכבוד האנשים האלה, שבזכותם נפגעי המלחמה מצליחים לשרוד בצורה טובה יותר את התקופה הקשה.

“אנחנו נעשה הכל כדי לתת את כל המשאבים לעובדים הסוציאליים”, הבטיח בכנס שר הרווחה יעקב מרגי (ש”ס). “אנחנו נדאג שתהיה להם סביבת עבודה ראויה ושהם לא יהיו החצר האחורית של הכנסת”.

מרגי לא נמלט מהתייחסות לאחת הנקודות הכי מכאיבות לעוסקים במקצוע. “מצאתי במשרד הרווחה הון אנושי איכותי ומלא מוטיבציה”, אמר השר. “אבל התמורה עדיין לא ראויה, והשכר של העובדות והעובדים הסוציאליים צריך לעלות. אין שום סיבה שלא. הגיע הזמן שראשי ערים יציגו בגאווה את מחלקות הרווחה והשירותים החברתיים שלהם. אני אעשה כל שביכולתי יחד עם השלטון המקומי כדי להגדיל את תקציב מחלקות השירותים החברתיים”.

השר ביקש לפנות באופן ישיר לעובדים הסוציאליים ואמר: “זה היום שלכם ואנחנו מצדיעים ומוקירים אתכם. אתם הראשונים והראשונות שהתייצבו בגב זקוף מול המשפחות ושידרו להן חוזק ואת התחושה שיש להן על מי להישען. זאת שעתכם הגדולה, ולא רק במלחמה”.

*************************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
*************************

“שום דבר לא הכין אותנו ל-7 באוקטובר”, הודתה אתי קיסוס, סמנכ”לית שירותים חברתיים במשרד הרווחה. “שום במאי של סרט אימה לא היה יכול לכתוב את מה שקרה. יש אנשים שאיבדו לא רק את הקרובים שלהם, אלא את כל המעגל החברתי”.

קיסוס הסבירה כי בימי שגרה, כשבן אדם מאבד את אחד מיקיריו, מגיעים אליו שוטר שמודיע לו על האובדן ועובדת סוציאלית שאמורה לתת את הסיוע המקצועי ולעזור ברגע הקשה. בעקבות האבידות הרבות במלחמה, משטרת ישראל לא עמדה בהיקפי כוח האדם הנדרשים לעניין, ומי שהודיעו לאנשים על מות יקיריהם היו חיילים. “ביחד עם העובדים הסוציאליים הגיעו חיילים וקצינים ללא ניסיון, ואני שמחה להגיד שהעובדים הסוציאליים עמדו גם בזה בגבורה, עם כל הקשיים ומצב הסכנה”, אמרה הסמנכ”לית.

לדבריה, מספר האנשים שזקוקים לעזרה והכוונה ממשיך לגדול מדי יום, ויחד איתו צפות עוד ועוד דילמות מקצועיות שאיתן נאלצים להתמודד העובדים הסוציאליים. “כמה שהם עבדו ועובדים עד היום – זה לא נגמר”, סיכמה קיסוס, “ועד שהמלחמה תיגמר, יתווספו לצערנו עוד רבים”.

במהלך הכנס שודר סרטון הוקרה לתרומה של העובדים הסוציאליים במהלך המלחמה. “אני מפונה מאשקלון והעובדת הסוציאלית שקיבלה אותי פשוט הצילה אותי”, שיתפה אחת המשתתפות. “בזמן כל כך קשה חשוב שיהיה מישהו שיתמוך” .

את הכנס הנחה אלמוג בוקר, כתב חדשות 13 בדרום. “גם ביום הזה אסור לשכוח את החטופים, ולשם כך השארנו כיסא ריק שמסמל את התקווה שיחזרו”, הסביר בוקר.


*************************
דרושים: אורזנים למפעל “העוגיות של רחלי” בגוש עציון. העבודה במשרה מלאה. דרישות: זריזות, שמירה על ניקיון ואסתטיקת מוצר.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/jobs/
*************************

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות