נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותבעלי תו נכה? ייתכן שמגיע לכם החזר של אלפי שקלים

בעלי תו נכה? ייתכן שמגיע לכם החזר של אלפי שקלים

כמעט מחצית מבעלי תו נכה בישראל כלל לא מודעים להנחה שמגיעה להם באגרת הרישוי השנתית. כעת ניתן לבקש החזר רטרואקטיבי של עד 6,000 שקלים – כך תעשו זאת

חניית נכים. צילום: ביגסטוק

אחזקת רכב כרוכה בהוצאות כבדות שמגיעות לרוב לאלפי שקלים בחודש: דלק, ביטוח, מוסך, אגרת רכב ועוד. לאנשים עם תו נכה, שעומדים בתנאי תקנה 272א לתקנות התעבורה, יש זכאות להקלה מסוימת בהוצאות הללו – עם אגרת רישוי מופחתת שעומדת על 28 שקלים בלבד. זאת במקום סכום ממוצע בסך של כ-1,500 שקלים. אלא שמסתבר שרבים לא מודעים לזכות הזו ולא ניצלו אותה – מה שאומר שהמדינה חייבת להם אלפי שקלים בחזרה.

עד לאחרונה, משרד התחבורה לא היה מודיע לזכאים על ההחזר המגיע להם, ואלו שילמו במשך שנים סכומים גבוהים שלא היו צריכים לשלם. בספטמבר 2023 הוגשה תביעה ייצוגית בנושא נגד משרד התחבורה, בסכום מוערך של 300 מיליון שקלים. סכום זה נגזר מכך שרבבות ואף מאות אלפי אנשים נכים משלמים את האגרת רישוי המלאה במקום המופחתת.

לפי נתוני משרד התחבורה, יש כ-350 אלף נכים בישראל שמשלמים אגרת רישוי מלאה. מתוכם כ-140 אלף לא מגישים בקשת החזר – וזהו למעשה פוטנציאל האנשים שזכאים לכסף.

בעלי תו הנכה שזכאים להחזר יכולים לדרוש אותו רטרואקטיבית רק עד שלוש שנים אחורה, מה שיוצר מצב עגום לפיו אדם ששילם מעבר לשלוש שנים אגרת רישוי מלאה – לא יוכל לדרוש את כספו מהשנה הרביעית והלאה. “לצערנו מדובר בעשרות אלפי אנשים שחלק מכספם כבר אבוד”, מסביר עו”ד דורון רדעי, שמייצג את התובעים בתיק.

אז כמה כסף יקבלו הזכאים?

“מדובר בסכומים גבוהים יחסית. זה יכול להגיע לסכום של כ-6,000 שקל החזר לבנאדם, אם לוקחים בחשבון את ההפרשים ששולמו על ידו ביתר במשך שלוש השנים האחרונות, עם הפרשי הצמדה וריבית”.

לצורך הדוגמא, בן אדם ששילם אגרת רישוי מלאה בעשר השנים האחרונות, וזכאי לאגרה מופחתת, חווה הפסד של מעל לעשרת אלפים שקלים – שאת חלקם הגדול כבר לא יוכל לבקש חזרה.

תו חניה לנכה. צילום: אהוד קינן
תו חניה לנכה. צילום: אהוד קינן

בחודש שעבר, משרד התחבורה החליט להודות בטעותו והגיש לבית המשפט הודעת חדילה, שאומרת שמעתה הוא ישקף למקבלי תו הנכה החדשים את זכאותם לתשלום מופחת. כעת בית המשפט צריך להחליט האם לבטל את התביעה נגד משרד התחבורה לאחר ההודאה בטעות, או שמא להמשיך נגדו את ההליכים.

על פי הנטען בהודעה לבית המשפט, משרד התחבורה שלח לבעלי תו הנכה מכתב אשר בו הוא הציע להם לבדוק את זכאותם לאגרת רישוי מופחתת, כאשר בשולי המכתב נכתב כך: “ניתן לבדוק ולעדכן את הזכאות לאגרת רישוי מופחתת במשרד הרישוי בהזמנת תור בלבד”.

*************************

דרושים: מדריכים בצהרון לילדים בגיל הרך של עמותת “האומץ להיות”. העבודה היא במשמרות של 3 שעות מדי יום, באזור המרכז. דרוש ניסיון / רקע בהדרכה וחינוך, אמינות, יושרה ואהבה לילדים.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >>
https://jobs.shavvim.co.il/jobs/

*************************

“משרד התחבורה פשוט מקשה על האנשים לקבל את המגיע להם”, מסביר עו”ד רדעי ומוסיף: “במציאות הנוכחית, מה שעל הזכאים לעשות הוא למלא טופס בקשה להחזר המופיע באתר משרד התחבורה, ועל ידי כך לממש את זכאותם לקבל החזר על הפרשי האגרה ששולמו על ידם ביתר במשך שלוש השנים האחרונות. בכך הם גם יסדירו את זכאותם לאגרת רישוי מופחתת גם בעתיד”.

אז מי זכאי להחזר?

  1. בעלי תג נכה שהרכב רשום על שמם או על אפוטרופוס שלהם או על בן/בת זוג.
  2. אגרת הרישוי המופחתת תינתן רק לרכב אחד
  3. הרכב לא משמש למטרות מסחר או עסק.
עו”ד דורון רדעי

העומדים בקריטריונים אלו, ששילמו במשך שלוש השנים האחרונות אגרת רישוי מלאה, זכאים להחזר וכמובן לתשלום מופחת מעתה והלאה. לקבלת ההחזר צריך למלא פרטים, לסמן איקס במשבצת “הפרש לנכה”, לצרף צילום צ’ק ולשלוח למשרד הרישוי בכתובת רח’ הלוחמים 1 חולון או לסניף אחר שקרוב למקום מגוריהם.

לטופס ההחזר הקליקו כאן

הזקוקים לעזרה במילוי הטופס יכולים לפנות לעו”ד דורון רדעי בטלפון: 03-6969978.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות