נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהזהירה גולשים מבקשת תרומה לאדם נכה – ותשלם פיצוי

הזהירה גולשים מבקשת תרומה לאדם נכה – ותשלם פיצוי

גולשת בפייסבוק כתבה "תיזהרו מהם" מתחת לפוסט של עמית גל, שבעלה זקוק לכיסא גלגלים חדש. ביהמ"ש בחדרה הכריע כי מדובר בלשון הרע

בית המשפט (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק
בית המשפט (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק

תגובות רעות ברשת הן דבר שכיח, אך לפעמים זה עולה למגיב ביוקר. בית המשפט לתביעות קטנות בחדרה פסק פיצוי של 7,500 שקל לטובת זוג שביקש תרומות בפוסט בפייסבוק, לאחר שאחת המגיבות “הזהירה” את הציבור מהזוג.

“קמנו לבוקר רע ביותר ומזעזע”, כתבה גל עמית בפוסט בפייסבוק לפני מספר חודשים. מטרת הפוסט הייתה לבקש עזרה מהציבור בקניית ציוד חדש לבעלה, המתמודד עם טרשת נפוצה ומתנייד בכיסא גלגלים. “גנבו לנו את היקר לחיינו”, כתבה עוד עמית, “זו הקלנועית שמשמשת אותנו לכל דבר. בעלי נכה על כיסא גלגלים וזוהי ירושה מאמו ז”ל. כמה רוע יכול להיות לאנשים. אין לנו דרך אפשרית לרכוש חדש, ולא לצאת מהבית בלי הקלנועית”, הוסיפה בפוסט בקשת התרומות.

במקביל לכתיבת הפוסט, פנו עמית ובן זוגה למשטרה בבקשה למצוא את הגנב שלקח את הציוד החשוב.


דרושים: אורזנים למפעל “העוגיות של רחלי” בגוש עציון. העבודה במשרה מלאה. דרישות: זריזות, שמירה על ניקיון ואסתטיקת מוצר.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/jobs/


אחת הגולשות שראתה את הפוסט, רינה לויט, חשבה שמדובר בעוקץ והחליטה לכתוב תגובה נגד הזוג. “תזהרו מהם”, כתבה, “תיכנסו לפייס, הם עם הסיפור עם הקולנועית כבר מזמן, רק משנים תאריך”. עמית, שנפגעה מהתגובה, החליטה להשיב. “מתלוננת עלייך שכתבת ‘תיזהרו מהם’. אנחנו אנשים אמינים, בעלי נכה עם טרשת נפוצה, אז תשקלי מילים לפני שאת מפיצה שמועות כאלה”.

לטענת עמית ובעלה, התגובה של לויט הייתה בגדר לשון הרע, ולדבריהם פגעה בהמשך גיוס התרומות. בהמשך, הגישו השניים תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות נגד לויט.

לטענת לויט, כשקראה את הפוסט לראשונה, כאב לה על הזוג ורצתה לעזור להם, אך מכיוון שיש הרבה אנשים שמבקשים תרומות שלא לצורך, החליטה לוודא שאכן הסיפור אמיתי. “החלטתי לבדוק מעט את הסיפור העומד מאחורי הפרסום מעורר הרחמים”, הסבירה בכתבה ההגנה שהגישה לבית המשפט.

בבדיקתה, נחשפה לויט לעובדה שהמקרה פורסם בעבר עם תאריכים שונים, ובקבוצות שונות. לויט צירפה לכתב ההגנה שישה פרסומים של אותו הפוסט עם תאריכים שונים. לדבריה, הזוג מנסה לרמות גם את בית המשפט לאחר שציינו בכתבה התביעה שני תאריכים אפשריים לשוד, לאחר שידעו מתי בוצע בדיוק. “בכתב התביעה נכתב שהשוד בוצע בין ה-20-19.5, לאחר שבמצלמות האבטחה רואים במדויק שהשוד קרה ב-20.5 בלילה”. הזוג מצדו טען בפני ביהמ”ש שמדובר בטעות כתיבה בתאריכים.

הרשמת הבכירה מיכל פרבר החליטה לדחות את טענת לויט, לאחר שנימקה כי מדובר בצילום בשעות הלילה, ובעקבות חילופי התאריכים בין היממות יכולות לקרות טעויות. לדברי הרשמת הבכירה, עובדה זו לא בהכרח מצביעה על חוסר יושרה מצד התובעים. עוד קבעה הרשמת כי לפרסום תגובתה של לויט הייתה משמעות של פגיעה בשמם, לאחר שהפוסט המדובר פורסם בקבוצה בה חברים 39 אלף משתמשים, מה שמהווה ביזוי ברבים.

לאחר שדנה בטענות הצדדים החליטה לבסוף לפסוק לטובת הזוג פיצוי של 7,500 שקל בנוסף ל-750 שקל הוצאות בית משפט.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות