נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזם"מאז שהבן שלי בקבוצת כדורגל של 'עילי', הוא מאוד השתפר חברתית"

“מאז שהבן שלי בקבוצת כדורגל של ‘עילי’, הוא מאוד השתפר חברתית”

בין 150 הילדים שהשתתפו בטורניר של עמותת "עילי - כדורגל לילדים עם צרכים מיוחדים", היה גם ליאם, בנה של כוכבת "האח הגדול" סתיו קצין, שמתמודד עם הפרעות קשב וחרדות

סתיו קצין והבן ליאם. צילום: גיא וקנין

150 ילדים עם צרכים מיוחדים והוריהם הנרגשים הגיעו הבוקר לראשון לציון להשתתף בטורניר כדורגל מיוחד שערכה עמותת “עילי – כדורגל לילדים עם צרכים מיוחדים”. בין ההורים הייתה גם סתיו קצין, פייאנליסטית העונה האחרונה של “האח הגדול”, שהגיעה ללוות את בנה בן ה-7 ליאם, שמשחק בקבוצה של העמותה.

קצין, בת 33 מאריאל, גרושה ואמא לשני ילדים, זכורה כאחת המתמודדות הכי פרובוקטיביות ומושכות אש שהיו בבית “האח הגדול”. עם רוח גבית חזקה מהציבור (יש לה 212,000 עוקבים באינסטגרם), היא הגיעה לגמר התוכנית, אך לאחר קרב צמוד עם הדיירת יובל מעתוק, הפסידה לה ונאלצה להסתפק במקום השני.

במהלך הטורניר שיתפה קצין את אתר “שווים” כי בנה, ליאם, סובל מהפרעות קשב וריכוז ומחרדות, בעיקר אחרי ה-7 באוקטובר, ובעקבות זאת הגיע לקבוצה של “עילי”. “ליאם היה בחוג כדורגל רגיל, אבל לא הצליח להשתלב שם”, סיפרה. “המאמן היה מאוד קשה איתו ועם שאר הילדים. למזלי, אחר כך הצלחתי למצוא את המסגרת של עמותת ‘עילי'”.

לדבריה, גם ההשתלבות בקבוצה המיוחדת לא הייתה קלה בהתחלה. “לפני חצי שנה, כשהוא הגיע לאימונים ב’עילי’, היה לו קצת קשה להתחבר, אבל אחר כך הוא השתלב בהדרגה בצורה טובה”. עכשיו, מעידה האם הגאה, היא רואה התקדמות יפה אצלו. “בזכות האימונים הוא השתפר מאוד ברמה החברתית”, היא מספרת. “אני מלווה אותו לכל האימונים ואני מאושרת לראות איך הוא נהנה ומתפתח. הוא התרגש מאוד לקראת הטורניר היום”.

עמותת “עילי” נולדה מתוך קבוצות מנהיגות של הורים לילדים על הרצף האוטיסטי, ילדים עם בעיות קשב וריכוז, קשיים רגשיים וחברתיים, תסמונת דאון, מוגבלויות שכליות והפרעות התנהגותיות. העמותה מפעילה קבוצות כדורגל בערים רבות בארץ, שמתואמות לגיל ולקצב ההתפתחות של הילדים. במהלך האימונים הם לומדים את רזי וחוקי המשחק, מתאמנים, משחקים ומתחזקים חברתית, רגשית ופיזית באמצעות פעילות ספורטיבית מהנה. האימונים מתקיימים אחת לשבוע, ובנוסף עורכת העמותה טורנירים ברחבי הארץ, כמו זה שהתקיים הבוקר בראשל”צ.

מוטי עזריה, מנהל קבוצת הכדורגל של “עילי” באשקלון, הוא בעצמו אבא לילד על הרצף. “חיפשתי מסגרת של כדורגל לבן שלי ולא מצאתי”, הוא משתף את “שווים”. “ההכלה שאנחנו זוכים לה באימונים היא שונה מבכל מקום אחר. זה היה מאוד בעייתי בשביל הבן שלי לשחק, והנה, עכשיו הוא מצליח”. עזריה כל כך התלהב מהפרויקט שהוא החליט לנהל בעצמו את הקבוצה שבנו משחק בה, והוא עושה זאת כבר שלוש שנים.

“מאז שהייתי קטן אהבתי כדורגל, אבל לא ידעתי איפה אני אשחק”, מספר שניר עזריה בן ה-17, בנו של מוטי. “ואז הגעתי ל’עילי’ ומצאתי מקום שאני נהנה להתאמן בו וגם נהנה להיפגש עם חברים”.

סתיו קצין ב”אח הגדול”. צילום: רשת 13

יוסי גולן, מאמן כדורגל ב”עילי”, מספר שהיכולות של הילדים בתחום גבוהות מאוד. “אנשים שעוברים ורואים אותם משחקים לא מאמינים שהם על הרצף”, הוא אומר. לדבריו, הילדים מחכים כל השבוע לאימון שלהם, ולקראת הטורנירים ההתרגשות אצלם גוברת עוד יותר. “יש כאלה שלא ישנו בלילה מרוב ציפייה”, הוא צוחק.

הטורניר הבוקר נערך לזכרו של אפרים וימן ז”ל, שהיה מאמן בעמותה ונפטר בשנה שעברה. “אנחנו שמחים מאוד להקדיש לו את הטורניר”, אמרו מנהלי העמותה. יש לציין כי הטורניר התקיים בשיתוף בנק דיסקונט, שמלווה את עמותת “עילי” מיומה הראשון.

************************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova
************************

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות