נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויות"בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, חה"כ ישראל אייכלר. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
יו”ר ועדת העבודה והרווחה, חה”כ ישראל אייכלר. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום (ג’) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית שתחיל חובת ייצוג הולם של עובדים עם מוגבלות בחברות ממשלתיות המעסיקות 100 עובדים ויותר.

החוק, שיום פרסומו נקבע ל-1 באפריל, יחייב את החברות הממשלתיות בייצוג של 3.5% עובדים עם מוגבלויות בתוך שנה, והחל מהשנה השנייה 5%, בדומה ליעד שחל על כלל המגזר הציבורי.

יו”ר הוועדה, ח”כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), אמר בדיון כי חשיבות התיקון גדולה, וכי “יש לוודא שגם העובדים וגם המעסיקים מקבלים את הליווי והסיוע הנדרשים בכדי שכל עובד ייקלט בהצלחה לעשייה ותרומה משמעותית לחברה. כך כל הצדדים ייצאו נשכרים מההסדר”.

בכפוף לאישור הצעת החוק, תחול החובה על 31 חברות ממשלתיות בתום שנה מיום פרסומו, ובהן חברת החשמל, מקורות, התעשייה האווירית, דואר ישראל, נמלי ישראל ועוד.

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, דן רשל, אמר: “מדובר במשהו שהיה נכון לעשותו כבר לפני שנים. נוכח המלחמה שנפלה עלינו הולכים להתווסף מעל 80,000 אנשים עם מוגבלות שייכנסו מתישהו לשוק העבודה, ולכן כעת המהלך נכון ומתבקש עוד יותר. בדקנו את הנושא וגיבשנו את ההסדר עם כל השותפים הפוטנציאליים, ובכוונתנו לשים את קידום הנושא בעדיפות עליונה”.

לישי משעלי קין, מנהלת המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות במשרד העבודה, ציינה כי המשרד הקים מענים גם לפרט וגם למעסיקים כדי לבנות את התוכנית השנתית לעמידה ביעדי ההעסקה וכן לקלוט וללוות עובדים עם מוגבלות. גיא שמחי, הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות בהסתדרות, ציין לטובה את הליווי שמעניק המשרד ואמר: “החוק שמחייב בייצוג הולם יצר מהפכה שבה יש התכווננות מוסדרת של שוק העבודה לקבלת אנשים עם מוגבלות לתעסוקה, לרבות הצבת יעדים ומינוי ממונה. מדהים לראות את הידע שיש היום למעסיקים; מדובר בשינוי חברתי עמוק – ההכנסה, הלמידה מי אנחנו, מה אנחנו צריכים ואיך אנחנו יכולים להיות חלק. בתחילת החוק העמידה ביעדים הייתה פחות מ-60% מהגופים המחויבים, וכיום אנחנו על 68%. זו מגמת עלייה נהדרת, והחקיקה היום תקדם אותנו צעד נוסף קדימה”.

גלית וידרמן, נציגת רשות החברות הממשלתיות בדיון, אמרה: “אנחנו תומכים בתיקון ובהחלת החובה על החברות באופן הדרגתי. חשוב שכל חברה תקבל מידע מהגורמים הרלוונטיים ותדע בהקדם מה מצבה כרגע כדי שיוכלו להיערך באופן מוסדר ליישום החוק ולעמידה ביעדים. בד בבד אנחנו פועלים להציב יעדים לחברות בנושא וממש מתכוונים להתנות בונוסים לפקידים הבכירים בעמידה ביעדי שילוב עובדים עם מוגבלות ואוכלוסיות גיוון נוספות, לרבות נכי צה”ל”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות