נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאותדוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

מיטת אשפוז בית חולים
מיטת אשפוז. צילום אילוסטרציה

מספר מיטות האשפוז בישראל ממשיך לרדת מדי שנה – כך עולה מדוח מיוחד שפרסם היום משרד הבריאות, המציג מידע מעודכן (נכון לדצמבר 2023) על מספר המיטות במוסדות הבריאות השונים.

הדוח כולל מגמות בעשור האחרון של מספר ושיעור המיטות בסוף כל שנה לפי סוג האשפוז, וכן מידע לפי סוג המוסד והמחלקה. הנתונים בדוח כוללים מיטות אשפוז ואשפוז יום, עמדות לטיפול יום, רפואה דחופה, ניתוח, התעוררות, דיאליזה, לידה ועריסות ילודים.

הנה מקצת מהנתונים המוזכרים בדוח:

אשפוז כללי: בסוף 2023 היו 16,938 מיטות לאשפוז כללי בתקן, כאשר שיעור המיטות היה 1.72 לכל אלף תושבים – ירידה של 1% לעומת שנה קודמת. בהשוואה לסוף שנת 2010 – מדובר בירידה של 10%.

אשפוז פסיכיאטרי: בסוף 2023 היו 3,560 מיטות לאשפוז פסיכיאטרי בתקן, כאשר שיעור המיטות ביחס לאוכלוסייה ירד ב-2% משנה קודמת, וב-19% משנת 2010.

אשפוז שיקומי: בסוף 2023 היו 1,001מיטות לשיקום, כולל שיקום כללי, שיקום ילדים, שיקום אורתופדי, שיקום נוירולוגי, שיקום נשימתי וטיפול נמרץ שיקומי למחוסרי הכרה. שיעור המיטות היה 0.10 ל-1,000 נפש, וכאן דווקא מדובר בעלייה של 3% לעומת שנה קודמת – אבל ירידה ב-1% לעומת שנת 2015.

מיטות לאשפוז יום: בסוף 2023 היו 1,772 מיטות לאשפוז יום בתקן. מבחינת שיעורם ביחס לאוכלוסיה, המספרים יציבים.

מערך שיקום פסיכיאטרי: בסוף 2023 היו 410 מקומות לשיקום פסיכיאטרי בבתי החולים, ירידה ב-280 מקומות מסוף 2015 ו-559 מסוף 2010.

הגדלת מיטות שיקום בעקבות המלחמה

במשרד הבריאות מציינים כי בשנים הקרובות צפויות להתווסף מיטות אשפוז, כאשר בשנים 2023-2028 יקצה משרד הבריאות 1,790 מיטות נוספות לבתי החולים, כך שיהיו בישראל כ-17,500 מיטות כלליות – גידול של 11%.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

בנוסף לכך וכחלק מהתוכניות של משרד הבריאות לתחום השיקום ולתחום בריאות הנפש, הוקצו 300 מיטות עבור מחלקות השיקום, כאשר עבור כך נפתח מרכז שיקום חדש בהדסה לאזור ירושלים וכן יפתח מרכז שיקום חדש בפוריה לתושבי הצפון.

עוד ציינו במשרד כי למיטות אלה יתווספו מיטות נוספות במסגרת תכנית השיקום בעקבות המלחמה. בנוסף, יוקצו 245 מיטות עבור מחלקות בריאות הנפש, כאשר רוב מוחלט מהמיטות יהיו בבתי חולים כלליים ויהיו על-אזוריות עבור מאושפזים מכלל הארץ.

“מדינת ישראל נמצאת בתקופה מורכבת מאוד ומערכת הבריאות מתגלה בגדולתה ועוצמתה”, אמר שר הבריאות, אוריאל בוסו. “הימים הללו הם גם הזדמנות עבורנו לקדם את השינויים הנדרשים להבטחת המשך תפקודה הראוי של המערכת. אנחנו שמים דגש מיוחד על צמצום פערים בשיעור המיטות לנפש בין הפריפריה למרכז ועל הענקת שירות רפואי שוויוני לכל אזרחי מדינת ישראל בכל מקום, ובמקביל, פועלים בהתאם לצרכי המלחמה”.

שר הבריאות אוריאל בוסו. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: “אנחנו שמים דגש משמעותי על שיפור תשתיות הבריאות ותוספת מיטות למערכת הבריאות. לצד זאת, מתמרץ המשרד את קופות החולים להמשיך ולפתח את מערך אשפוזי הבית והשיקום הביתי, ומקדם הקמת בתי חולים נוספים שאמורים להעלות את היקף המיטות בצפון ובדרום. הוספת מיטות קריטית לשיפור השירות הרפואי לתושבי מדינת ישראל והמשרד ימשיך בפעולות הנדרשות לכך”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות