נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיכללילאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

דור וטל אחרי עם הטבעת. צילום: באדיבות המשפחה
דור וטל אחרי עם הטבעת. צילום: באדיבות המשפחה

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

הוא: דור שירן (32), צעיר על הרצף האוטיסטי מתל אביב. היא: טל הוף, בת 30 עם מוגבלות מהוד השרון. הוא: אצן בנשמה שסיים לאחרונה קורס עוזרי מאמן בריצה. היא: מסייעת לו באימונים ודוחפת אותו קדימה. וממש לאחרונה, במהלך ההכנות שלו למירוץ “איתן” שיתקיים ביום שישי הבא, הוא אזר אומץ והציע לה נישואים.

למצוא אהבת אמת זה לא פשוט, ויש כאלו שלוקח להם שנים עד שזה קורה. דור, לשמחתו, מצא את האחת שלו לפני ארבע שנים, ולפני שבועיים החליט למסד את הקשר. ההצעה המרגשת התקיימה במהלך חגיגת יום ההולדת שלו במסעדה (ומתועדת כאן מתחת), לצד חברים ובני משפחה אוהבים. “התרגשתי מאוד להציע לה”, הוא מספר לאתר “שווים”, “תכננתי את זה במשך שלושה חודשים”.

למרות שהזוג מדבר על חתונה כבר זמן רב, טל לא ידעה שההצעה קרובה מאי פעם. “הופתעתי מאוד”, היא משחזרת בהתרגשות, “שמחתי על ההצעה, ואני מחכה כבר לחתונה”.

סרטון ההצעה המרגשת של דור לטל. צילום באדיבות המשפחה

כאמור, בני הזוג הכירו לפני ארבע שנים בחוג חברתי, כשבניגוד למקובל טל דווקא הייתה זו שעשתה את הצעד הראשון. “הוא מצא חן בעיניי, והחלטתי לפנות אליו”, היא מודה.

בשל מוגבלותם, בני הזוג זקוקים לתמיכה והכוונה בזוגיות, ומשפחותיהם עזרו לחזק את הקשר ביניהם. “ראינו שהם מחוברים, והחלטנו לעזור להם”, מספרת אמא של טל, רונית. כעבור כמה שנים של זוגיות טובה, בני הזוג העלו בעצמם את נושא החתונה לשיח עם המשפחות. “זאת הייתה תחושה נפלאה, והיה מרגש מאוד לבוא להורים ולדבר על חתונה”, משחזר דור.

בעקבות המלחמה ומצבי הלחץ איתם היו צריכים להתמודד, בני הזוג מעידים שהקשר ביניהם התהדק אף יותר. “אנחנו נעזרים ותומכים אחד בשנייה, וזה עוזר לשרוד את התקופה”, הם אומרים.


דרושים: אורזנים למפעל “העוגיות של רחלי” בגוש עציון. העבודה במשרה מלאה. דרישות: זריזות, שמירה על ניקיון ואסתטיקת מוצר.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/jobs/


רצים ביחד כל הדרך

לדור, כפי שצוין כבר, יש אהבה גדולה לספורט, והוא מתאמן כבר חמש שנים בעמותת “איתן”. לאחרונה גם סיים קורס של עוזרי מאמן בתחום הריצה. “אני מאוד אוהב לרוץ, ובזכות העיסוק בזה אני גם לומד על גוף האדם”, הוא מסביר. לאחר שסיים בהצלחה את הקורס, הוא החל לעזור ולכוון מתאמנים אחרים. “יש אנשים שרצים באופן לא נכון, וזה משפיע על הקצב. מאז שסיימתי את הקורס אני מלמד אנשים איך לרוץ נכון, ואני נהנה מזה מאוד”.

מירוץ “איתן” לא יהיה המירוץ הראשון שלו. דור כבר השתתף בשני מירוצים בעבר בתל אביב ובטבריה – ואפילו סיים מרתון. “הצלחתי לרוץ את כל מקצה ה-42 קילומטר”, הוא מעיד בגאווה. לדבריו, גם כשנתקל בקושי, הוא לא מוותר: “אני לוקח הפסקה קצרה וממשיך”.

בשישי הבא, 5 באפריל, אלפי משתתפים יגיעו להשתתף במירוץ “איתן” בתל אביב, במקצים באורך שלושה, חמישה ושמונה קילומטרים. המירוץ מתקיים בשיתוף עיריית תל אביב-יפו ובחסות “מור בית השקעות”. טל, כמו תמיד, תלווה את בעלה לעתיד לכל אורך המירוץ.

“יש להם את הזוגיות הכי תמימה ונקייה שיש. אין היום דברים כאלה”, אומרת לסיכום רונית, אמה של טל.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות