נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותמורה שהורשע בתקיפת חוסים פוטר מעבודתו

מורה שהורשע בתקיפת חוסים פוטר מעבודתו

שאדי טרביה, שהורשע בתחילת 2023 בעבירות אלימות כלפי מטופלים קטינים, הועסק במקביל בבית ספר בסחנין. בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה קבע כי יש לסיים את העסקתו

תלמיד בית ספר (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק
תלמיד בית ספר (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק

בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה פסק השבוע כי מחנך בבית ספר בסחנין יפוטר לאלתר מעבודתו, לאחר שהורשע בתקיפת חוסים במעון בו עבד במקביל לעבודתו כמורה.

הנאשם, שאדי טרביה, הועסק כמחנך בבית הספר אלנג’אח בסחנין, ולאחר שהודה במעשים החמורים שיוחסו לו, הוא הורשע על ידי בית הדין למשמעת של הנציבות. הרשעה זו הגיעה בעקבות הרשעתו בבית המשפט המחוזי בחיפה, בעבירות של תקיפה וניסיון תקיפה של חוסים.

טרביה עבד כמטפל במעון החוסים רמת חיפה, “ובמסגרת עבודתו היה אחראי על צורכי מחייתם, בריאותם, חינוכם ושלומם של דייריו, מטופלים קטינים ובגירים עם מוגבלויות שכליות שונות”, נכתב בגזר הדין. במהלך החודשים יוני-יולי 2019 הוא תקף במספר מקרים 8 חוסים, וכן ניסה לתקוף 3 מהם. בינואר 2023 הרשיע אותו בית המשפט המחוזי בחיפה, ובספטמבר 2023 גזר עליו 6 חודשי עבודות שירות ומאסר על תנאי.


דרושים: אורזנים למפעל “העוגיות של רחלי” בגוש עציון. העבודה במשרה מלאה. דרישות: זריזות, שמירה על ניקיון ואסתטיקת מוצר.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/jobs/


לאחר ההרשעה התבקש בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה להטיל עליו את העונשים הבאים: פיטורים לאלתר, פסילה לצמיתות למשרד החינוך, פסילה לצמיתות לתפקידים בשירות המדינה הכוללים עיסוק עם קטינים וחסרי ישע, פסילה לשירות המדינה למשך 8 שנים, ונזיפה חמורה.

התביעה טענה כי “מעשיו בוצעו בטווח קצר מאוד, בעזות מצח וללא כל מורא, וכי הוא פגע בערכים חברתיים של שמירה על שלמות הגוף מפני פגיעה פיזית, ושל הצורך בתחושת ביטחון אישי”. כמו כן טענה התביעה כי  חומרת מעשיו מתחדדת מכיוון ששימש באותה העת כמורה במערכת החינוך, אשר מתפקידו לחנך לאי נקיטה באלימות.

התביעה ציינה כי היא ערה לנסיבותיו האישיות ולעברו הנקי, “אולם המשקל שיש לייחס לנסיבות אישיות של נאשם פוחת בדין המשמעתי”. משרד החינוך הצטרף לעמדת התביעה בנוגע לעונש הראוי. עם זאת, המפקח הממונה במשרד החינוך הביע את דעתו האישית שיש להקל עם טרביה נוכח חוסר מורים במגזר הבדואי בו הוא מלמד, העובדה שהוא מורה טוב והעובדה שלא הפגין אלימות בבית הספר.

עוד טענה ההגנה כי עד קרות האירועים ב-2019 טרביה לא היה מעורב בכל מקרה של אלימות, כי כישלונו היה לפרק זמן קצר וחד פעמי, כי מדובר היה בתפיסות קלות של החוסים, וכי הוא בכלל הפריד בין אחים אוטיסטים שרבו אשר היה קשה להתמודד איתם.  ההגנה הדגישה כי בית המשפט המחוזי בחיפה קבע שמדובר ברף הנמוך של עבירות האלימות, וכי הנאשם הוא מורה מוערך ומצטיין.

אחרי ששמע את הצדדים קבע בית הדין למשמעת כי טרביה יקבל נזיפה חמורה, יפוטר באופן מידי מעבודתו כמורה במשרד החינוך (תוך תשלום מלוא פיצויי הפיטורים המגיעים לו), ייפסל לעבודה במשרד החינוך למשך 3 שנים וייפסל לשירות המדינה למשך שנתיים.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות