נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאוטיזםתוך שנתיים: זינוק של 41% במספר האוטיסטים הנעזרים ברווחה

תוך שנתיים: זינוק של 41% במספר האוטיסטים הנעזרים ברווחה

כך עולה מנתונים שמפרסם משרד הרווחה לקראת יום האוטיזם הבינלאומי שיצוין מחר (2.4). כ-600 אוטיסטים פונו ממסגרות הרווחה במהלך המלחמה

איור: ביגסטוק

לקראת יום המודעות הבינלאומי לאוטיזם שיחול מחר (2.4), משרד הרווחה והביטחון החברתי מדווח על עלייה של 41% בתוך שנתיים במספר האנשים עם אוטיזם אשר מוכרים על ידו.

מנתונים שמפרסם המשרד עולה כי ברבעון הראשון של שנת 2024 קיבלו שירותים מהמשרד 30,876 בני אדם עם אוטיזם. זאת לעומת 27,105 בשנת 2022 ו-22,231 בשנת 2021. יצוין כי ישנם אנשים המאובחנים עם אוטיזם ואינם צורכים שירותים ממשרד הרווחה.

מתוך מקבלי השירותים, 8,038, מנהלים חיים בקהילה, בין אם זה במעון יום, מועדוניות ייעודיות, מרכזים קהילתיים, מרכזי תעסוקה ונופשונים. 2,303 נמצאים במערך השירותים החוץ ביתיים של משרד הרווחה, ובהם פנימיות והוסטלים, במערך הדיור והדיור המוגן  ובמשפחות אומנה. רוב האנשים המוכרים במינהל מקבלים שירותי תמיכה רגשית, ליווי וסיוע בהתאם לרצונם ובקשתם.

עוד עולה מהנתונים כי בגילאי 3-14 ישנם 7,609 בנים אוטיסטים ו-1,961 בנות אוטיסטיות המקבלים שירותים ממשרד הרווחה. מכלל האנשים עם אוטיזם המוכרים ברווחה, הרוב המוחלט מתגוררים בתל אביב והמרכז והכי מעט בדרום הארץ.

שר הרווחה יעקב מרגי. צילום: דוברות משרד הרווחה

פינוי בחרבות ברזל

משרד הרווחה והביטחון החברתי פינה במהלך מלחמת “חרבות ברזל” כ-600 אנשים על הרצף האוטיסטי מ-14 מסגרות לאנשים עם מוגבלות. אלו פונו למסגרות רווחה חלופיות ברחבי הארץ, או לאתרי המפונים בהנגשה מתאימה. כיום, כמעט חצי שנה מתחילת המלחמה, 7 המסגרות אשר נמצאות בדרום כבר קיבלו אישור לחזור למקומן הקבוע, בעוד ש-7 המסגרות מהצפון עדיין לא קיבלו אישור ולמעשה עדיין מפונות.

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי (ש”ס): “יום המודעות לאוטיזם הינו תזכורת לחשיבות הרבה שיש בטיפול באנשים עם מוגבלות והצורך לשלבם בחברה ובקהילה כשווים בין שווים. הטיפול באוכלוסייה זו נמצא בליבת העשייה של משרד הרווחה. המשרד מעמיד עבור אוכלוסייה זו מגוון רחב של דיור ושירותים בקהילה, ואנו פועלים כל העת להרחיב זאת. בימים אלו אנו עמלים על יישום ‘חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות’, שיהפוך את ישראל לאחת המדינות המובילות בשילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה ובמתן שירותים וטיפול לאנשים עם מוגבלות”.

מנכ”ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, ינון אהרוני: “יש לנו אחריות גדולה לוודא כי אנשים על הרצף האוטיסטי יזכו  לטיפול מיטבי, ואין זה משנה היכן הם נמצאים. הגידול במספר מקבלי השירותים הנמצאים על הרצף לאורך השנים מדגיש פעם נוספת את חשיבותו של חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות, שאותו הוביל המשרד ותכליתו הרחבת השירותים שמאפשרים שילוב מלא בקהילה”.

************************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova
************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות