נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאנשים עם מוגבלויותסופית: חברות ממשלתיות יחויבו להעסיק 5% עובדים עם מוגבלות

סופית: חברות ממשלתיות יחויבו להעסיק 5% עובדים עם מוגבלות

כך אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. שר העבודה יואב בן צור: "המוטו שלנו כחברה מוסרית הוא נחרץ - מוגבלות פיזית או נפשית אינה מגבלה"

צילום הדמיה: ביגסטוק

מליאת הכנסת אישרה אמש (ג’) בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, הקובע חובת ייצוג הולם לאנשים עם מוגבלות גם בחברות ממשלתיות.

את התיקון יזמו שר העבודה יואב בן צור, שר המשפטים יריב לוין והשר במשרד המשפטים דודי אמסלם, ומטרתו לקדם את השילוב של אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה בכלל ובמגזר הציבורי בפרט.

החוק החדש קובע יעד העסקה של 5% אנשים עם מוגבלות בכל חברה ממשלתית בה מועסקים 100 עובדים ומעלה, כפי שכבר מתחייב בחוק כיום במשרדי הממשלה, יחידות הסמך ובתי החולים הממשלתיים. מעבר לכך, התיקון לחוק יחייב את החברות הממשלתיות בגיבוש תוכניות לקליטת עובדים עם מוגבלות והקמת מנגנון להעברת מידע לשם בחינת רמת העמידה ביעד. נכון להיום יש 31 חברות ממשלתיות, ובהן חברת החשמל, מקורות, התעשייה האווירית, דואר ישראל, נמלי ישראל ועוד.

על פי החוק, החובה תחול על חברות אלה בתום שנה מיום פרסומו, כאשר בשנה הראשונה לתחולתו החברות יחויבו בייצוג של 3.5%, והחל מהשנה שלאחר מכן היעד יעמוד על 5%, בדומה ליעד שחל על כלל המגזר הציבורי.

“מוגבלות פיזית ונפשית אינה מגבלה”

“ביום המודעות הבינלאומי לאוטיזם, המוטו שלנו כחברה מוסרית הוא נחרץ – מוגבלות פיזית או נפשית אינה מגבלה, ולכל אדם יש את הפוטנציאל והיכולת להשתלב בחברה”, אמר שר העבודה יואב בן צור (ש”ס). “משרדי הממשלה אמורים להוות סמל ודוגמה לחברה בשילובם של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה. החקיקה שהעברנו היום תוביל לצמצום הפערים בשוק התעסוקה, והיא עוד נדבך בפעולות שלנו למען קידום אנשים עם מוגבלות בעבודה. משרד העבודה פועל ללא לאות לזהות את החסמים בהשתלבות בתעסוקה ולספק מענים מגוונים שיאפשרו פרנסה מכובדת לכל אדם לפי יכולותיו וכישוריו”.

************************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova
************************

שר המשפטים יריב לוין בירך על השלמת החקיקה. “התיקון לחוק שיחייב חברות ממשלתיות להעסיק אנשים עם מוגבלות הוא בשורה גדולה”, אמר לוין. “זהו תיקון עוול היסטורי וצעד חשוב שיגביר את שילובו של ציבור גדול זה במעגל התעסוקה, ויפתח בפניהם אפשרויות תעסוקה רבות. אני מודה לשרים דודי אמסלם ויואב בן צור ולאנשי משרד המשפטים בראשות המנכ”ל איתמר דוננפלד, שעמלו על קידום הצעת החוק החשובה”.

ח"כ יואב בן צור (ש"ס). צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
שר העבודה יואב בן צור (ש”ס). צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

השר במשרד המשפטים דודי אמסלם הוסיף: “מדובר במהלך משמעותי אשר ישפר ויקדם אנשים עם מוגבלות – מעשה שהוא ראוי, נכון ומוסרי. עבורי זהו ערב חשוב ומרגש, הנושא קרוב לליבי ואני מלווה אותו שנים רבות, עוד בשבתי כיו”ר ועדת הפנים של הכנסת. כולי תקווה שהתיקון לחוק יביא איתו בשורה טובה לכל אותם אנשים ובני משפחותיהם, אשר יוכלו להשתלב באופן מיטבי בחברות הממשלתיות ובחברות בת ממשלתיות”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות