נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיבריאותאגרתם תרופות שאתם לא צריכים? זה הזמן לתרום אותן

אגרתם תרופות שאתם לא צריכים? זה הזמן לתרום אותן

ארגון "חברים לרפואה" קורא לישראלים לעשות סדר בארון התרופות, ולתרום את כל מה שמיותר לאנשים שזקוקים להן. זקוקים לתרומה? קבלו לינק להגשת בקשה (בסוף הידיעה)

קופסת תרומה של “חברים לרפואה”. זה הזמן לעשות סדר בארונות

האם הניקיונות והכנות הבית לפסח צריכות לכלול גם סדר בתרופות שבבית? כך בדיוק מציעים בעמותת “חברים לרפואה”, שיצאה בקמפיין הקורא לציבור להעביר תרופות לא נחוצות לאנשים אחרים שזקוקים להן.

העמותה קוראת לישראלים לעשות סדר בבית לקראת פסח, למיין את התרופות להשתתף ב”כלכלה מעגלית”: תרופות שצריכים משאירים בבית, ותרופות שלא צריכים – מעבירים לאחת מכ-1,000 נקודות האיסוף של “חברים לרפואה” ברחבי הארץ.

בין השאר, כוללת תחנות האיסוף את כל סניפים סופר פארם, כל סניפי בנק מזרחי טפחות, ומאות בתים פרטיים של פעילי העמותה הפזורים ברחבי ישראל. העמותה אוספת את התרופות, ממיינת בהתאם להתוויות הרפואיות ולתאריך התפוגה, ומחלקת אותן למי שזקוק – בחינם – במשלוח עד הבית.

“מדי שנה מושלכות לפח תרופות טובות לשימוש בשווי מאות מיליוני שקלים, ובהן תרופות מצילות חיים, תרופות למחלות כרוניות ותרופות שגרה”, אומרים בעמותה. “תרופות אלו, שנצברו בארון התרופות הביתי, נזרקות בניקיון הפסח ומזהמות את הסביבה – אבל יש אנשים שצריכים בדיוק את מה שאחרים זורקים”.

תרופות שפג תוקפן עוברות להשמדה ירוקה על ידי העמותה, כדי שהחומרים הפעילים הרעילים שהן מכילות לא יחלחלו למי התהום ויזיקו לסביבה, לחקלאות ולמזון. הארגון מפעיל צוות מקצועי של עשרות רוקחים האמונים על בדיקת מכלול התרופות שמתנקזות אליו. בארגון מדגישים כי הם לא לוקחים סיכונים מיותרים ורק תרופות טובות עוברות הלאה.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

“השנה, יותר מתמיד, בצל המלחמה שהכניסה חלקים גדולים מהציבור למצוקה כלכלית, יש צורך בהירתמות רחבה”, אומרים ב”חברים לרפואה”. “הרוקחים המתנדבים שלנו מספרים שבבתי המרקחת הם פוגשים חולים שמנהלים משא ומתן על מחיר התרופות, ויש כאלו שמחליטים לוותר על חלקן בגלל מחירן, או כאלו שחותכים את הגלולה ולוקחים רק חצי מהמינון שמתאים להם בהתאם להתוויה הרפואית, כשעבורם כל בוקר הבחירה בין לחם לתרופה היא גורלית. עבור אנשים רבים, השאלה אם לקנות תרופה פשוטה ושגרתית כמו אקמולי לילד, לרכוש תרופה לטיפול במחלה כרונית כמו סוכרת או יתר לחץ דם או לוותר על תרופות ולקנות לחם וחלב – היא התלבטות ממשית. לכן, זה הזמן להתגייס למאמץ ולתרום את התרופות שלא בשימוש – למיחזור”.

רוצים לתרום תרופות שאתם לא צריכים? הקליקו כאן לרשימת תחנות האיסוף

זקוקים בעצמכם לתרופות? הקליקו כאן לטופס בקשה תרומה

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות