נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאוטיזםביטוח לאומי ישלם 300 אלף שקל לאוטיסט בן 10

ביטוח לאומי ישלם 300 אלף שקל לאוטיסט בן 10

בפסיקה תקדימית קבע בית הדין לעבודה כי הילד יקבל קצבה מוגדלת ורטרואקטיבית – על רקע אבחונו של אחיו הגדול כאוטיסט בגיל 27

בית הדין הארצי לעבודה בירושלים

ביטוח לאומי ישלם לילד בן 10 על הרצף האוטיסטי קצבה מוגדלת בסף 300 אלף שקלים – לאחר שאחיו אובחן גם הוא על הרצף בגיל 27. כך קבע בית הדין הארצי לעבודה במסגרת הסדר פשרה.

קצת רקע: לילדים על הרצף מגיעה קצבת נכות. במידה ובמשפחה יש שני ילדים על הרצף או יותר, הקצבה גדלה בהתאם – אבל רק במקרה בו כל הילדים אובחנו בילדותם. על רקע יצא משרד עורכי הדין איתן פלג למאבק משפטי, בו ייצג ילד על הרצף בן 10 בבקשה לקצבה מוגדלת ורטרואקטיבית לאחר שאחיו אובחן רק בגיל 27.

עו”ד איתן פלג (צילום: ירון מינץ)

ההליך נוהל כנגד הביטוח הלאומי, בבית הדין הארצי לעבודה, כאשר בסיומו הגיעו הצדדים להסדר פשרה במסגרתו ביטוח לאומי ישלם לאח הצעיר קצבה מוגדלת רטרואקטיבית משנת 2019 ועד שיגיע לגיל 18 ושלושה חודשים.

“זהו מקרה תקדימי בו משולמת קצבה מוגדלת לאח הצעיר, למרות שהאח הבכור מעולם לא הוכר כילד נכה”, מספר עו”ד איתן פלג. “פסקי הדין שניתנו עד היום קבעו כי אין זכות כזאת”.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

במהלך הסדר הפשרה דן עו”ד פלג עם ביטוח לאומי על המתווה בו ישולמו הקצבאות לילד. “לאחר ששקל בכובד ראש את הדברים, שפורטו בהצעת בית הדין הנכבד בדיון, מסכים המשיב (ביטוח לאומי), כי תיקבע לאח הצעיר זכאות מוגדלת לגמלת ילד נכה”, נכתב בלשון התגובה של הביטוח הלאומי.

ההסכמה לתשלום מוגדל היא בעקבות האבחון של האח הבכור שאובחן על הרצף רק בגיל 27. “זכאות זאת הנה מכוח האח הבכור שאובחן עם הפרעת קשב, הפרעה דיכאונית ולקות באוטיזם”, נכתב עוד בלשון תגובת הביטוח הלאומי.

בלשון תגובתו של עו”ד פלג לבית המשפט, כתב: “אנו מבקשים להבהיר כי זכאותו של הילד תחול על כלל הקצבאות, המענקים והזכויות אשר שולמו על פי דין לזכאים”.

בנוסף, בעקבות התשלום באיחור, ישולמו תשלומי הלנת שכר כחוק. בית הדין הארצי לעבודה פסק שהוא מקבל את הסדר הפשרה בתאריך 4 באפריל.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות