נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
הסתדרות 480-100

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיחדשותחברה גרמנית סירבה לספק ציוד לנבחרת עיוורים ישראלים

חברה גרמנית סירבה לספק ציוד לנבחרת עיוורים ישראלים

החברה הודיעה כי החלטתה נועדה לקדם "פתרון שלום של הסכסוך". בוועד הפראלימפי הגיבו בזעזוע: "זוהי פגיעה קשה בטוהר הספורט, ותהליך מסוכן שעלול להידרדר"

כדורשער הוא ענף ייחודי שפותח במיוחד עבור עיוורים ולקויי ראייה. צילום: קרן איזיקסון

חברה גרמנית סירבה לספק כדורי משחק עבור ספורטאים ישראלים עיוורים ולקויי ראייה, בשל “הקונפליקט באזור”. החברה, בשם “KSG”, הסבירה במייל ששלחה כי הסירוב לספק כדורים לישראל “יתרום לשלום אזורי”.

בעבר הוזמנו מחברה זו בהצלחה כדורי גומי רבים, המיועדים למשחק הכדורשער, וזאת באמצעות היבואן הישראלי “ראם ספורט”. לפני כמה ימים, בעקבות פנייה של היבואן לרכישה נוספת של 50 כדורים, הגיעה מהיצרן הגרמני התשובה הבאה:

“צר לנו להודיעכם כי בשל הסכסוך המתמשך באזורכם, החברה שלנו קיבלה החלטה להפסיק זמנית מכירה של מוצרים לישראל. החלטה זו עולה בקנה אחד עם המחויבות שלנו לקידום שלום ויציבות באזורי השפעה. אנחנו מבינים שזה עלול לפגוע בכם ואנו מתנצלים בכנות על כך. עם זאת, אנחנו ב-KSG מאמינים כי נקיטת עמדה זו נחוצה כדי לקיים את העקרונות שלנו לתמוך במאמצים לפתרון שלום של הסכסוך. אנו עוקבים מקרוב אחר המצב ונבחן מחדש את עמדתנו בהתאם לנסיבות המתפתחות”.

מייל הסירוב שהגיע מחברת KSP

הכדורים המדוברים מיועדים לאוכלוסיית העיוורים ולקויי הראייה הפוקדת את בית חינוך עיוורים בירושלים, שם מתאמנת גם נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער.

נבחרות הכדורשער של ישראל הן בין הנבחרות הנחשבות בעולם. הן כוללות את נבחרת הנשים, שכבר הבטיחה את מקומה במשחקים הפראלימפיים שיתקיימו בקיץ הקרוב בפריז, ואת נבחרות הגברים והעתודה. יש לציין כי בסגלים שלהן חברים שחקנים ומאמנים יהודים וערבים, המייצגים את המדינה ביחד.

*************************

דרושים: אורזנים למפעל “העוגיות של רחלי” בגוש עציון. העבודה במשרה מלאה. דרישות: זריזות, שמירה על ניקיון ואסתטיקת מוצר.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/jobs/

*************************

בעקבות הסירוב של החברה הגרמנית, יו”ר ההתאחדות לספורט נכים, רו”ח אהוד רצאבי, ויו”ר הוועד הפראלימפי הישראלי, משה (מוץ) מטלון, שלחו מכתב דחוף לשר התרבות והספורט מיקי זוהר, לשגריר גרמניה בישראל ולוועד הפראלימפי הבינלאומי.

במכתב כתבו כך: “מהלך זה מהווה פגיעה קשה בספורט הפראלימפי ובמדינה כולה, בטוהר הספורט ובחזון הוועד הפראלימפי הבינלאומי הדוגל בשוויון מלא בין מגדרים, דתות ועמים. זהו ראשיתו של תהליך מסוכן מאוד, אשר עלול להידרדר לענפים נוספים ולמדינות נוספות. צעד זה של החברה הגרמנית רק מוסיף שמן למדורה הבוערת גם כך ולסיכון שלום הנבחרות הישראליות בחו”ל”.

ענף הכדורשער הוא ענף ייחודי שפותח במיוחד עבור עיוורים ולקויי ראייה. במהלך התחרות משחקים הספורטאים עם כיסוי עיניים על מנת להשוות את רמת העיוורון אצל כולם, כשאת מיקום השער הם מזהים על פי סימון על המגרש, ואת מיקום הכדור על פי הפעמונים שבתוכו.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות