נושאים קשורים

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד
הסתדרות 480-100

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
ראשיחינוך מיוחדעשרות ילדים חולים המרותקים לביתם לא מקבלים מענה חינוכי וטיפולי

עשרות ילדים חולים המרותקים לביתם לא מקבלים מענה חינוכי וטיפולי

על פי נתונים שפרסמה הכנסת, כ-190 תלמידי בית ספר עם מוגבלויות קשות נשארים מאחור. הסיבה: מחסור חמור בכוח אדם

ילדים עם מוגבלות נשארים בבית (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק
ילדים עם מוגבלות נשארים בבית (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק

ילדים חולים המרותקים לביתם זכאים לשירותי חינוך חינם בבית, אך למרות העובדה הזו, תמונת מצב עדכנית שפרסמה הכנסת מצביעה על מצב מדאיג בו קיימות בעיות שונות שמשפיעות לרעה על הילדים האלו.

מנתוני משרד החינוך עולה כי מתוך 2,340 תלמידים שקיבלו מענה חינוכי או טיפולי, 190 תלמידים לא קיבלו את מלוא המענה, כפי שנקבע בחוק. הסיבה העיקרית לכך היא מחסור בכוח אדם בתחומי ההוראה, הטיפול והסיוע – כשעיקר החוסר הוא ביישובי הפריפריה.

סיבה נוספת שהשפיעה על חוסר המענה הטיפולי היא בעקבות הורים שסירבו לקבל את השירות המוצע על ידי משרד החינוך.


דרושים: מדריכים בצהרון לילדים בגיל הרך של עמותת “האומץ להיות”. העבודה היא במשמרות של 3 שעות מדי יום, באזור המרכז. דרוש ניסיון / רקע בהדרכה וחינוך, אמינות, יושרה ואהבה לילדים.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/jobs/


לטענת אביגיל סאמין, יו”ר ארגון “מנהיגים”, מנהלי בית הספר הם אלו שאחראיים לספק את המורים לילדים, אך בעקבות מחסור במורים, הם מתקשים לבצע זאת כראוי. “התגמול הניתן למורים המלמדים ילדים חולים לא מספק, ומורים המלמדים בבית הספר לרוב לא מעוניינים להשקיע את המאמץ הנדרש לכך”, אמרה לאור הנתונים.

“השירות סובל מקשיים”

עד ספטמבר 2021 היה מוקד שנוהל על ידי זכיין חיצוני, שהיה אחראי לשיבוץ מורים לתלמידים חולים. העדיפות הייתה שהמורים שמלמדים בבית הספר של התלמיד ילמדו אותו בביתו, ואם אין אפשרות, רק אז משובצים מורים אחרים. הורים רבים טענו שבעקבות הניהול החיצוני הילדים נפגעו.  “משרד החינוך אינו מעורב במידה מספקת בהבטחת תנאים הולמים ללמידה בבית התלמיד ובאספקת חומרי למידה וצרכים נוספים”, מסרו ההורים.

בעקבות כך, משרד החינוך החליט להעביר לידיו את האחריות על המוקד, אך כעת ההורים טוענים שחלה פגיעה בתנאי ההעסקה של המורים, עובדה שמונעת מהם לרצות לעבוד עם הילדים בביתם. “יש פגיעה ישירה בתנאי המורים בהעסקה על ידי משרד החינוך, כשהמשרד לא מעניק כל סיוע למורים בהיבטים הפדגוגיים או המקצועיים”, אמרו עוד ההורים.

שרונה נמר, מהמטה לקידום החינוך לילדים חולים, אמרה שהתכנית עדיין סובלת מקשיים. “המעבר של השירות לידי משרד החינוך הוא מבורך, אך השירות עדיין סובל מחלק מהקשיים שאפיינו אותו. יש עדיין ילדים חולים שנאלצים להמתין זמן רב, עד שנמצא מורה מתאים כשבעקבות החוסר, חלקם נאלצים ללמוד עם מורה ללא הכשרה מתאימה או עם מורים פרטיים”.

למרות ההכפלה בתקציב

החוסר בכוח אדם ובצוותים רפואיים מגיע לאחר שתקציב התוכנית ב-2023 הוכפל בהשוואה לשנת 2016, אז עמד על כ-15 אלף שקל לילד, בעוד בשנה שעברה עמד על 35 אלף שקל.

בעיה נוספת שקיימת היא שהשעות המוקצבות לכל ילד חולה אינן מספיקות. חלק גדול מהתלמידים נמצא בחטיבה העליונה, ולפי התכנית הם זכאים ל-15 שעות לימוד שבועיות, אך ארגוני ההורים טוענים שכמות השעות לא מספיקה. “השעות המוקצות אינן עונות על הצרכים והתלמידים צוברים פערים ומתקשים להשלים אותם על החזרה לבית הספר”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות