נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותדיסנילנד נגד הונאות נכים: "מי שיזייף תעודה יורחק לצמיתות"

דיסנילנד נגד הונאות נכים: “מי שיזייף תעודה יורחק לצמיתות”

ענקית פארקי השעשועים טוענת לעלייה במספר המתחזים לאנשים עם מוגבלות – כדי לקצר תורים. הודיעה: "מי שימסור הזהרת כזב, יורחק מכל הפארקים שלנו ללא אפשרות חזרה"

“הכרטיס יחולט”. דיסנילנד (צילום: Pexels)

חברת וולט דיסני הודיעה כי היא מגבירה את הבדיקות של אנשים הטוענים לנכויות בפארקים שלה – וגם מחמירה את ההגבלות על מי שנתפס בשקר. הסיבה: עלייה במספר ההונאות שמבקשות לנצל את השירות”.

לפי הודעת החברה, שיצאה ביום שלישי האחרון, אורחים שיימצא כי מסרו הצהרות כוזבות על מנת לקבל שירותי גישה לנכים – תיאסר עליהם לצמיתות הכניסה לפארקים שלה.

“אם ייקבע שאחת מההצהרות שנתן אורח לגבי DSA אינה נכונה, האורח ייאסר לצמיתות מכניסה לאתר הנופש וולט דיסני וורלד ולאתר הנופש של דיסנילנד”, הזהירה דיסני. החברה הוסיפה כי “כל כרטיס שנתי, כרטיס מג’יק קי, כרטיסים ומוצרים ושירותים אחרים לפארק ששייכים ללקוחות שיימצא ששיקרו לגבי מוגבלויות – יחולטו ולא יוחזרו”.

שירות DSA מאפשר לאנשים עם מוגבלויות קדימות בתור לאטרקציות של החברה, או כפי שניסחה זאת דיסני: “אורחים המתקשים לסבול המתנה ממושכת בסביבת תור קונבנציונלית עקב מוגבלות”.

באתרי האינטרנט של דיסנילנד ודיסני ריזורט מוסבר כי “DSA נועד להכיל אחוז קטן מהאורחים אשר עקב לקות התפתחותית כמו אוטיזם או מקרים דומים אינם מסוגלים להמתין בתור רגיל למשך תקופה או זמן ממושכים”.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

השינויים החדשים ייכנסו לתוקף ב-20 במאי בדיסניוורלד בפלורידה, וב-18 ביוני בדיסנילנד בקליפורניה – כך מסרה החברה. נוהל “DAS” הקיים יימשך עד אז.

במקביל, דיסני שינתה גם את נוהל בקשת השירות ל-DAS. החל מה-20 במאי כל ההרשמות לשירות חייבות להתרחש באמצעות וידאו צ’אט וירטואלי, ו”הרשמה אישית לא תהיה זמינה יותר במקומות של קשרי אורחים בפארק השעשועים”, נכתב באתר וולט דיסני וורלד. בדיסנילנד, לאחר ה-18 ביוני, אורחים המגישים בקשה ל-DAS יכולים להשתמש בצ’אט וירטואלי או בחלון “שירותי נגישות” ייעודי עבור בקשות באותו יום.

מי שיש להם כרגע DAS יצטרכו להגיש בקשה מחדש לשירות, ציינה החברה. DAS מוגבל כעת גם ל”משפחה הקרובה” של אורח, או לקבוצה של לא יותר מארבעה אנשים שאינם קשורים.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות