נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותפיתוח ישראלי: מברשת שיניים לאנשים עם מוגבלות

פיתוח ישראלי: מברשת שיניים לאנשים עם מוגבלות

"אוטודנט" פיתחו מברשת אוטונומית, שעוזרת לאנשים עם מגבלות מוטוריות בפעולת הצחצוח. בחברה מתגאים: "צריך רק ללחוץ על כפתור, והמברשת עושה את כל העבודה"

הצחצוח לוקח 60 שניות. המברשת של אוטודנט (צילום: יחסי ציבור)

אם נודה באמת, לרובנו אין כוח לצחצח שיניים, כשלאנשים עם מוגבלות הפעולה עשויה להיות מאתגרת אף יותר. “אוטודנט”, פיתוח ישראלי חדש, נועד לפתור בדיוק את הבעיה הזו.

אוטודנט היא מברשת שיניים רובוטית, שמטרתה לעשות אוטומציה של כל תהליך הצחצוח – מה שנועד להקל על אנשים עם מגבלות מוטוריות שמקשות עליהם לבצע את פעולת הצחצוח. הצחצוח כולו לוקח כ-60 שניות – 30 שניות ללסת העליונה, ו-30 לתחתונה – כאשר לכל אורכו לא נדרשות שום פעולות מלבד להכניס את המכשיר לפה.

פיתוח המברשת, שמיועדת לבני 13 ומעלה, לקח שבע שנים. היא הושקה לפני כחצי שנה בארצות-הברית, וכעת משווקת גם בישראל.

למרות שהיא זמן קצר בשוק, המברשת הספיקה לקצור פרסים רבים, בהם “אחת ההמצאות הטובות ביותר” על פי מגזין TIME  לשנת 2023; “אחת מעשר ההמצאות הדנטליות הטובות ביותר” על ידי המגזין DENTAL PRODUCTS REPORT ל-2023; וזכתה בשתי קטגוריות בתחרות נחשבת נוספת.

אדם ממוצע מסיר בצחצוח רק 42% פלאק (רובד חייקים על השיניים). אדם עם מוגבלות מסיר אפילו פחות מזה. על פי בדיקות של חברת אוטודנט ושל חברת CURAPROX, שהיא אחת מהחברות הגדולות ביותר בתחום, הסרת הפלאק על ידי המברשת הרובוטית יעילה יותר מצחצוח של אדם עם מודעות גבוהה לצחצוח.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

“לפעמים אנשים עם מוגבלויות מתקשים לצחצח שיניים והמברשת שלנו באה לפתור את הקושי הזה”, מסביר מנכ”ל אוטודנט, ערן איל. “רוב האנשים לא באמת מתייחסים לכל מקום בפה בצחצוח השיניים, והמברשת שלנו משפרת את זה. מה שחשוב אצלנו זו גם הפשטות: צריך רק ללחוץ על כפתור, והמברשת עושה את כל העבודה”.

פרופסור חיים טל, לשעבר דיקן הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטת ת”א, ניסה את המברשת ומעיד: “התחושה לאחר הצחצוח היא מצוינת. אתה מרגיש נקי. המברשת מתלבשת על הלסת ומוצאת את השביל הכי נכון ואתה מרגיש שהסיבים נכנסים ומלטפים את הלסת במידה הנכונה ופשוט משאירים אותך נקי”.

סיוון (19), שנולדה עם שיתוק מוחין, ניסתה גם היא את מברשת השיניים. “כשנתתי לה את המברשת להתנסות היא מיד הרגישה שהצחצוח הרבה יותר טוב ויעיל”, מסבירה שלהב מלמוד, רופאת שיניים. “היא פשוט אמרה לי וואו, אף פעם לא הרגשתי ככה”.

גם רופאי שיניים בחו”ל התלהבו מהיעילות של המברשת. “מה שמיוחד באוטודנט הוא שהמברשת מגיעה גם לחלק האחורי ונותנת כיסוי מלא לכל השיניים”, אמר ד”ר וויליאן דוידסון, רופא שיניים מארה”ב על המברשת. מייקל קלר, רופא שיניים משוויץ, הוסיף: “זה מגיע למקומות הכי קשים לניקוי בצורה רכה ומהירה”.

המכשיר של אוטודנט (צילום: יחסי ציבור)
יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות