נושאים קשורים

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"



ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותכבוד: מרכז "נא לגעת" מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

תיאטרון חדשני ומצליח. מרכז “נא לגעת”. צילום יח”צ

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

כבוד: “נא לגעת”, מרכז תרבות ואמנות יוצרת לשילוב אנשים עם מוגבלות ביפו, נכנס לרשימת המועמדים הסופית לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי, בקטגוריית “מקומות העבודה המכילים” לשנת 2024. זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס היוקרתי.

הפרס מוענק מדי שנה לעסקים וארגונים התומכים בהכלת, הנגשת והכללת אנשים עם צרכים מיוחדים שונים במסגרת הארגון או העסק במגוון קטגוריות. בין היתר, טכנולוגיות לקידום אנשים עם צרכים מיוחדים, קמפיין תקשורתי להכלת אנשים עם צרכים מיוחדים, עסקים עם חוויית משתמש מכילה, וכן בקטגוריה בה מועמד מרכז נא לגעת – “מקומות העבודה המכילים”.

“נא לגעת” מתמודד בקטגוריית הפרס מול שני מיזמים בריטיים גדולים; אחד בתחום טכנולוגיות המנגישות טקסטים לקריאה ולכתיבה, והמועמדת הנוספת היא חברת הענק הבינלאומית PWC בבריטניה, שפיתחה תוכניות למידה חדשניות בהתאמה אישית.

פרסי Dissability Smart Awards של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים מציג וחוגג את עבודתם של ארגונים המשפרים את חוויות החיים של עובדים וצרכנים עם צרכים מיוחדים. הפרסים הם פלטפורמה לשיתוף ולימוד מפרויקטים ברחבי העולם, שהשפיעו לטובה על חייהם של אנשים עם צרכים מיוחדים. צוות השופטים של הפרסים כולל מומחים מובילים בתחום צרכים מיוחדים, נציגים מארגוני החברים, שותפי הארגון ומובילי דעה עם צרכים מיוחדים.

תיאטרון, מסעדה, אירועים וסדנאות

“נא לגעת”, הממוקם בנמל יפו, הוא מרכז תרבות ואמנות ללא מטרות רווח, הכולל בין היתר תיאטרון, מסעדה, מתחם אירועים ומרכז סדנאות. המרכז פועל להפגיש באופן שוויוני בין הקהל הרחב לאנשים עם צרכים מיוחדים בראייה ושמיעה, וזאת באמצעות אירועי תרבות.

מרכז “נא לגעת” בנמל יפו. צילום: יונתן מיטל

הצגת הבית של תיאטרון “נא לגעת”, “לא על הלחם לבדו”, הוגדרה על ידי ה”ניו יורק טיימס” כ”בעלת מסר אוניברסלי המשודר בעוצמה מהבמה”. התיאטרון ביסס עצמו כאחד מהתיאטראות החדשניים בעולם וממוקדי התרבות המובילים בישראל עם למעלה ממיליון מבקרים עד כה.

כמו כן, במרכז מתקיימות הצגות, הופעות בעלטה מוחלטת של המוזיקאים המובילים בישראל, קורסים בשפת הסימנים וסדנאות בחשיכה מלאה – כדוגמת טעימות בירה, יין ושוקולד בשעות הערב, או מוזיקה ועבודה בחימר לילדים לאורך היום. המרכז מהווה בית גם למסעדת החושך המוערכת בלקאאוט ולמתחם האירועים קפיש (כשרים חלבית), שם צוות מלצרים וברמנים עם מוגבלויות שמיעה וראייה מארחים את הקהל הרחב ומעניקים הצצה לעולמם.

מרכז “נא לגעת” מהווה מודל חדשני בכל הנוגע לשילוב והכלת אנשים עם צרכים מיוחדים בחברה – בארץ ובעולם. המרכז נתמך על ידי משרד הרווחה ומשרד התרבות לטובת קידום המודעות לנושא העיוורון והחירשות ותחום התרבות המשלבת בישראל.

לאתר “נא לגעת” >>> https://nalagaat.org.il/

************************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova
************************

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות