נושאים קשורים

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד



“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
ראשיחדשותעם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי "תתקדמו"

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

אחריות גדולה לשנות את הסביבה. מימין: סג”ם א, סרן אודי הלר, וסגן ק’ (צילום באדיבות אודי הלר)

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

מאת אודי הלר, מייסד תוכנית “תתקדמו”

320 קצינים וקצינות חדשות עמדו בטקס חשיפת הדרגות בבה”ד 15 של חיל המודיעין ביום רביעי שעבר. שלושה מתוכם – מתוכנית “תתקדמו” שמקדמת אוטיסטים בשירות בצה”ל. איזו גאווה ענקית.

זמן קצר לפני כן התקשר אליי ק’, אחד מהשלושה. הוא שאל אם יש לי את סיכת “תתקדמו” לטקס סיום ההשלמה וקבלת הדרגות. הוא מהמחזור הראשון ואיבד את הסיכה שלו. הבטחתי לו שהוא יקבל.

אפשר להגיד ששמרנו על קשר עוד מהטירונות. מדי פעם היה שולח הודעה לגבי הרצון שלו לעשות שמירות עם נשק, או לצאת למסלול קצונה שכולל גם לימודיים אקדמאיים, אבל היה זה יולי 2023 שבאמת בישר את העתיד לבוא. ק’ התקשר והיה קצת אבוד. במשך תקופה מאוד ארוכה הפסיכיאטר אמר לו שכדי לצאת לקורס קצינים עליו להעלות את הפרופיל מ-45 ל-64.

די מהר הבנתי שהיחידה הטכנולוגית היוקרתית של חיל המודיעין לא יודעת כיצד להוציא בחור עם אוטיזם לקורס קצינים. מיד התערבתי ופניתי לראש מדור קצונה באגף כוח האדם. עשיתי קצת סדר: מה נדרש פה ומה לא באמת. ביקשו ממנו עוד כל מיני מסמכים ובדיקות, אבל הרגשתי שזה מתקדם לכיוון חיובי.

דרוש: עובד ל”חומוס גבעתיים”. עזרה במסעדה, פתיחה, פינוי שולחנות, הבאת פרודוקטים מהמחסן, סידור. שעות העבודה 10:00-15:00.
ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/job

בנובמבר, ק’ וחברו ליחידה א’, לצד נ’ שהתגייסה במחזור הרביעי – עברו שלושתם את מבדקי הקצונה בהצלחה גדולה. נ’ היא בדיוק ההפך משני הבנים הטכנולוגיים, הכמעט “גיקים”, שמתלהבים מחשמל ושפת פייתון. היא שירתה במודיעין פיקוד הדרום ויועדה לתפקיד תכנון בתחום ההכשרות.

ב-18 בדצמבר שלושתם התחילו את קורס קציני נבו בעיר הבה”דים (קריית ההדרכה), מסלול קצונה שמיועד לאוכלוסיות עם מוגבלות. בגלל המלחמה הקורס התקצר ל-6 שבועות בלבד – ומשם ישר להשלמה החילית. ב-10 באפריל נערך טקס סיום ההשלמה וחשיפת הדרגות, וההתרגשות הייתה רבה. ק’ הגיע לפגוש אותי בשער הכניסה, ומיד הושטתי לו את סיכת “תתקדמו” שביקש. הבטחות צריך לקיים.

הטקס היה מצמרר מהתרגשות. ק’ קיבל את דרגות הסגן (בגלל שהוא נכנס לקבע), א’ ונ’ קיבלו את דרגות הסג”ם. ביחד איתם, בצה”ל יש כיום כבר שמונה קצינים על הרצף האוטיסטי. אין עוד צבא בעולם שמאפשר את זה. רבים עדיין מטילים ספק, מקמצים שפתיים, מגלגלים עיניים לשמיים ותפילה לא בהכרח בליבם. הם מעדיפים קצין על הרצף כמסר, “תראו מה הצבא עושה עבורם”, ולא כדי לאפשר להם להיות מפקדים ולהוביל אנשים. הקצינים שיצאו מתוך תוכנית “תתקדמו” הם ההוכחה לכל הספקנים למה הם, דווקא הם, יותר מכולם, מסוגלים לנצח. חוות הדעת שלהם וההתפעלות של מפקדיהם מוכיחים שהדרך שלנו צודקת. הם לא סתם קצינים. אסור להם ולאחרים להיראות כ”עוד מאותו הדבר”. יש להם אחריות גדולה מאוד לשנות את הסביבה ולהוות מודל עבור אחרים לא רק כקצינים בצה”ל, אלא כקצינים עם אוטיזם ששברו כל מחסום אפשרי. ק’, א’ ו-נ’ הם דוגמא ומופת לצעירים מוכשרים שגאים במי שהם, וגאים לענוד את סיכת “תתקדמו”.

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות