נושאים קשורים

רמי ואלמה פונו מביתם – והתחילו להתנדב ב”אקים”

אחרי שנאלצו להתפנות בתחילת המלחמה, החליטו בני הזוג לעזור לאנשים עם מוגבלות שכלית להקים ולטפח גינת ירק. "חיפשנו דרך להרגיש משמעותיים, זה ממלא אותנו"

“לנרמל את זה”: הלוחמים-דוגמנים החדשים של רנואר

תכירו את אלון קמינר, שאיבד שתי ידיים, רגל ועין במלחמה, ואת חבריו לשיקום משיבא, שמככבים בקמפיין האופנה החדש: "זה לשים את זה בפרונט, דווקא בקמפיין של יופי"

מתמודדת נפש קיבלה אישור להמתת חסד – ועוררה סערה

זוראיה טר בק ההולנדית התמודדה כל חייה עם דיכאון, חרדה, טראומה והפרעת אישיות. בראיון לגארדיאן הסבירה: "לפעמים, כשאת אוהבת מישהו, את חייבת לתת לו ללכת"

חוקרים: הסרטון הזה יעזור לכם להבין אם אתם על הרצף

מדובר בסרטון שמציג גליל דו-ממדי מסתובב שעשוי מנקודות. חוקרים איטלקים גילו כי האישונים של אוטיסטים מתנהגים אחרת במהלך הצפייה בו – בהשוואה לניורוטיפיקלים



בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה
ראשיתרבותשחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב"פרס התיאטרון"

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

לא האמנתי בכלל שאזכה”, איימי טריג(צילום מתוך עמוד האינסטגרם של השחקנית)

איימי טריג (32), שחקנית בריטית הנעזרת בכיסא גלגלים, קיבלה השבוע את פרס התיאטרון על שם לורנס אוליבייה, שהוענק על ידי ה-Society of London Theatre כהוקרה למצוינות בתיאטרון המקצועי בלונדון. “מעולם לא חשבתי שזה יקרה ואני נרגשת לחלוטין”, אמרה טריג בעקבות הזכייה. “אהבתי תיאטרון מאז שהייתי צעירה ותמיד טופחתי ועודדתי על ידי המשפחה שלי”.

טריג נולדה בוויטאם וגדלה באנגליה. היא שחקנית וסופרת, והייתה הראשונה שסיימה סבב הופעות באקדמיה לאמנויות התיאטרון מאונטוויו. קריירת המשחק שלה כוללת עבודה עם חברת שייקספיר המלכותית, שייקספיר’ס גלוב; נטפליקס; BBC; ויוניברסל. המחזה הראשון שלה באורך מלא, “סיבות שאתה צריך (לא) לאהוב אותי”, זכה בפרס הפתיחה לנשים לכתיבת מחזאים 2020, והוצג בבכורה עולמית במאי 2021.

טריג נולדה עם “ספינה ביפידה”, פגם המתפתח אצל עוברים בחודש הראשון להיריון ומתבטא בפתח בחוליה אחת או במספר חוליות בעמוד השדרה, וכן בבלט של עצבי חוט השדרה דרכו. היא למדה בבית ספר לדרמה והתאמנה בתיאטרון מוזיקלי במשך שלוש שנים באקדמיה מאונטוויו לאמנויות התיאטרון בדרום לונדון.

“אחרי הלימודים, נתתי לתיאטרון המוזיקלי לתפוס מקום זניח בחיי כי לא היו כל כך הרבה הזדמנויות לשחקנים עם מוגבלויות”, סיפרה טריג. “מסיבה כלשהי אנשים היו נגד ליהוק שחקנים עם מוגבלויות, אבל לשמחתי זה השתנה מאז”.

את הפרס החדש קיבלה טריג עבור תפקיד משנה במחזמר The Little Big Things בווסט אנד, ובכך הפכה לשחקנית השנייה על כיסא גלגלים שזכתה בפרס אוליבייה, אחרי ליז קאר בשנת 2022. המחזה שנכתב על ידי הנרי פרייזר, מבוסס על זיכרונותיו של הסופר המספרים כיצד הפך לאמן פה לאחר שהפך למשותק מהכתפיים ומטה בעקבות תאונה בעת חופשה בפורטוגל בגיל 17. השחקנית כל כך הופתעה מקבלת הפרס עד כדי כך שאפילו לא הכינה נאום זכייה. “הקטגוריה שהייתי בה הייתה כל כך חזקה, כך שלא האמנתי בכלל שאזכה”, אמרה. “אני כל כך גאה להיות שם לצד שחקנים מוכשרים וראויים”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות