נושאים קשורים

מרגש: אנשי “בית הגלגלים” מנציחים את המתנדבים שנהרגו ב-7 באוקטובר

חברי עמותת בית הגלגלים, המתמודדים עם מוגבלות פיזית קשה, מובילים מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה שהלכו לעולמם. בין היתר, מופיעים באתר החדש שמותיהם של מתנדבים שנהרגו באירועי השבת השחורה

חוקרים: זה מה שגורם לאוטיסטים עם חום להתנהג “נורמלי”

תופעת "אפקט החום", שמשפרת תסמיני אוטיזם בזמן זיהום של הגוף, נחקרה עד כה רק בעכברים. כעת זוג מדענים ינסה לפתח טיפולים לבני אדם שיחקו את התופעה – גם בלי חום

אחרי הדייט הוא סימס “את נוירוטית ונרקסיסטית”. הוא צודק?

"הוא נישק אותי עם ריח של חומוס ולא זכר מתי היה הסקס האחרון שלו, אז העפתי אותו מהבית". אז למה לרננה יש עכשיו מחשבות שניות...

כך הצלחתי (בסוף) להצביע בבחירות

באמת שרציתי להיכנס לקלפי, אבל הגוף שלי נכנס למצב של סטרס. הרגליים נעו לבדן, ופשוט מצאתי את עצמי עומדת בתחנת אוטובוס ורק רוצה לברוח. זה מה שקרה אחר כך
הסתדרות 480-100

אירוע בריונות חמור: צילמו נער אוטיסט בשירותים של בית הספר

שישה נערים ממקיף ט' באשדוד נחקרו במשטרה והושעו מהלימודים לאחר שהתעללו בנער בן גילם מכיתת התקשורת, על הרצף. אמו של הילד: "זו טראומה לכל החיים"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותמשלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב"מצעד החיים" באושוויץ

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

משלחת "המשקם" במחנה ההשמדה. צילום: באדיבות "המשקם"
משלחת “המשקם” במחנה ההשמדה. צילום: באדיבות “המשקם”

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה: לראשונה, משלחת מיוחדת של חברת “המשקם” יצאה ל”מצעד החיים” במחנה אושוויץ שבפולין. המשלחת כללה עובדים עם מוגבלויות, חלקם צאצאים של ניצולי שואה או נספים. זו הפעם הראשונה שחברי המשלחת השתתפו באירוע מסוג זה.

המשלחת יצאה לדרך אמש (ראשון), ותשהה בפולין ארבעה ימים. במהלך הביקור, הם יסיירו בעיר קרקוב, בבתי כנסת בעיר, בגטו קרקוב ובבתי קברות יהודיים. ביום המצעד, הם יצטרפו לאלפי צועדים מרחבי העולם שצועדים ממחנה ההשמדה אושוויץ למחנה בירקנאו.

חברי המשלחת הם עובדים מן המניין בחברת “המשקם”, בה הם משולבים בעולם התעסוקה, ומתפקדים באופן עצמאי, לצד מוגבלויותיהם השונות.

“הסיפורים של אבי חיו איתי מהילדות”

אחת מחברות המשלחת היא הילה שני, עובדת “המשקם” בבית החולים רמב”ם, הילה נרגשת מאוד מהמעמד, הוריה הם ניצולי שואה, הבן שלה השתתף במסע לפולין בעבר, אירוע שהיה משמעותי עבורה. “הוריי ארזו מזוודות והסתתרו בימי הזוועה”, אמרה ל”שווים”. “אני לא יכולה לדמיין את הסבל שעברו. להצטרף למצעד החיים בעצמי זו הזדמנות בלתי נשכחת להוקיר את זכרם ולא לשכוח לעולם”.

יגאל מנטין, עובד במפעל נס ציונה, הוא צאצא של ניצולי שואה מיהדות לוב. “הסיפורים של אבי, שברח מהרדיפות בלוב, חיו איתי מילדות. היכולת לבקר באושוויץ ולהצדיע לזכרם של הקורבנות היא זכות גדולה עבורי כצאצא לניצול שואה”, הוא משתף.

משלחת "המשקם" בפולין. צילום: באדיבות "המשקם"
משלחת “המשקם” בפולין. צילום: באדיבות “המשקם”

אביאל וריסיקיבץ השתתף במסע לפולין כנער בגיל 18, וכעת בן 40 הוא חווה את ההיסטוריה היהודית באופן אישי שוב. “כמתבגר לא יכולתי להבין עד הסוף את המשמעות של אושוויץ. היום, כאיש בן 40, אני מבין הרבה יותר את הטרגדיה והשבר שחוותה היהדות במקום הזה. זו חוויה שונה לגמרי”, הוא מוסיף.

זיווה באבייב, מנהלת מחלקה במפעל חולון, נרגשת במיוחד מהנסיעה. אביה לחם במלחמת העולם השנייה בצבא האדום, וזו סגירת מעגל משמעותית עבורה. “אבי סיפר לי על הקרבות האיומים שעבר בצבא האדום במלחמת העולם השנייה”, היא מספרת. “לחזור למקומות האלה שבהם נלחמו החיילים היהודים זו חוויה מרגשת מאוד עבורי, שמסגירה מעגל היסטורי”.

“זו הזדמנות מיוחדת עבור חברי המשלחת לחוות את ההיסטוריה היהודית מקרוב ולהתחבר למורשת שלהם”, אמר אריאל לוי, מנכ”ל “המשקם”. “אנחנו גאים בהם ומקווים שהמשלחת תהווה עבורם חוויה מעצימה ומרגשת”.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות