נושאים קשורים

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה



ג’ון מקפאל רוצה להיות הפארא-אסטרונאוט הראשון בעולם

ספורטאי העבר קטוע הרגל יצא למסע אל הלא נודע – בדרך להיות האיש הראשון עם מוגבלות שטס לחלל. "אני רוצה להיות אסטרונאוט, ובמקרה יש לי גם מוגבלות פיזית. זה המסר שאני מנסה להעביר"
ראשיאנשים עם מוגבלויות"בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

יוסף חדאד עם אחד מחניכי הקורס של ישראל בידור ו"שווים"
יוסף חדאד עם אחד מחניכי הקורס של ישראל בידור, מפעל הפיס ו”שווים”

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

המחזור השני של קורס הסושיאל של ישראל בידור בשיתוף מפעל הפיס ו”שווים” יצא לדרך היום (שלישי) עם 14 משתתפים עם מוגבלויות שונות, שהגיעו כדי להשתלב בתחום התקשורת.

במהלך הקורס יפגשו המשתתפים מרצים ואנשים מהתעשייה, שילמדו אותם איך בונים, עורכים ומצלמים סרטונים וראליים ששוברים את הרשת. כמו כן, ילמדו על תחום הסושיאל ואיך מנהלים עמודים ברשתות החברתיות.  

חניכי הקורס של "שווים" ו"ישראל בידור"
חניכי הקורס של “שווים” ו”ישראל בידור”

גם יוסף חדאד הגיע

פעיל ההסברה הערבי ישראלי, יוסף חדאד, נכה צה”ל בעצמו, הגיע היום לקורס וסיפר על הדרך שלו ועל פציעתו במסגרת שירותו הצבאי. “המוגבלות היא רק הכותרת”, אמר חדאד ל”שווים”. “גם לאנשים ללא מוגבלות יש דברים שהם לא יכולים לעשות, ולפעמים לאנשים עם מוגבלות יש פחות ‘מוגבלויות’ מאנשים אחרים”.

חדאד משתף שגם אם לא היה נפצע בצבא היה מרגיש אותו דבר בזמן ההרצאה, ובמפגש עם אנשים עם מוגבלות. “אני מרגיש כאן בבית, ויש פה אנשים טובים שיכולים לעשות הכל לצד המגבלה. כל עוד רוצים, הכל אפשרי”.

“כאן אני מרגישה שווה”

עמית דור (24) מקריית מוצקין, על הרצף, יוצרת תוכן ברשתות החברתיות ופעילה למען העלאת המודעות לאוטיזם, הצטרפה לקורס כדי לקבל כלים נוספים שיעזרו לה ליצור את התוכן הטוב ביותר. “בגיל 12 אובחנתי, אבל רק בגיל 21 ההורים שלי סיפרו לי שאני על הרצף”, משחזרת דור. “בשנים האחרונות אני פעילה ברשתות החברתיות ועושה סרטונים בטיקטוק שמסבירים מה זה להיות על הרצף”.

דור מעידה שהקורס שאליו הצטרפה, שכולו מיועד לאנשים עם מוגבלויות, נותן את הבמה המתאימה ואת שער הכניסה לתקשורת. “כאן אני מרגישה שווה. בכל מקום שאין בו אנשים עם מוגבלויות, אני מרגישה טיפה שונה וכאן לא. זה מאוד עוזר להשתלב”.

עמית דור
עמית דור

“חשוב שאנשים עם מוגבלות ישפיעו”

שירן מדר (23) מפתח תקווה, נכת צה”ל, נפצעה לפני ארבע שנים  במהלך שירותה הצבאי באריות הירדן. היא מספרת על החיים עם מוגבלות: “נפתחו לי דלתות אחרות בזכות המוגבלות. בעבר שיחקתי טניס ולאחר הפציעה חזרתי לשחק, הפעם על כיסאות גלגלים”. מדר מכוונת גבוה ומתאמנת כעת לאולימפיאדה. “אני מתאמנת חמש פעמים בשבוע, ועושה הכל כדי להגיע לשם”.

המצב הביטחוני בצל המלחמה מנע ממדר להשתתף בטורנירים בחו”ל ופגע בסיכוייה להעפיל לאולימפיאדה, אך היא לא מתכוונת לוותר. “כל עוד יש סיכוי, אלחם עד הסוף בשביל להיות באולימפיאדה”, היא מצהירה.

מדר אומרת שבעקבות מלחמת “חרבות ברזל”, והעובדה שהרבה אנשים נפצעו במלחמה והפכו נכים, צריך שיהיה יותר נוכחות של אנשים עם מוגבלויות בתקשורת. “אין מספיק מודעות לנושא. חשוב שאנשים עם מוגבלויות ישפיעו”, היא אומרת. “אני חושבת שבזכות הקורס הזה אנשים יוכלו להיכנס לתחום ולהשמיע את קולם”.

שירן מדר
שירן מדר

“ממשיכים לתת כלים לצעירים מוכשרים”

עידן מוטולה, מנכ”ל עמותת “שווים” והעורך הראשי של אתר “שווים” אמר: “קורס הסושיאל הראשון לאנשים עם מוגבלות של ‘ישראל בידור’ היה הצלחה גדולה, ולכן היה ברור לכל השותפים שפותחים קורס שני. יחד עם מפעל הפיס, שמוביל את הפרויקט, והצוות המסור של ‘ישראל בידור’, אנחנו ממשיכים לתת כלים מקצועיים בסיסיים לצעירים מוכשרים, שבמקרה יש להם גם מוגבלות, כדי שיוכלו להשמיע את קולם החשוב ברשתות החברתיות ולסייע להם להשתלב בשוק התעסוקה בתחומים האלה”.

גם בישראל בידור בירכו על פתיחת הקורס: “אנחנו מאוד מתרגשים וגאים להתחיל את המחזור השני”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות