נושאים קשורים

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה



ג’ון מקפאל רוצה להיות הפארא-אסטרונאוט הראשון בעולם

ספורטאי העבר קטוע הרגל יצא למסע אל הלא נודע – בדרך להיות האיש הראשון עם מוגבלות שטס לחלל. "אני רוצה להיות אסטרונאוט, ובמקרה יש לי גם מוגבלות פיזית. זה המסר שאני מנסה להעביר"
ראשיאוטיזםאב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

צילום אילוסטרציה: ביגסטוק

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה בקשת אב נכה לתשלום מזונות מופחתים לילדיו – שאחד מהם בן 16 על הרצף האוטיסטי. הנימוק: כל הנטל הכלכלי של הילדים מונח כיום על כתפיה של האם, ולכן לא ניתן להפחית את המזונות שהיא מקבלת. “האם דואגת לקטינים ומעורבת בהתפתחותם הלימודית והרגשית, ומסייעת בהכלת כל צרכיהם, תוך שהמשיב מתעלם באופן בוטה ממצבם הרגשי של הקטינים”, כך נכתב בלשון הדחייה של השופט סארי ג’וסי.

האב, שמוכר על ידי ביטוח לאומי עם 41% נכות כללי, ואובדן כושר עבודה בשיעור של 65%, ביקש תחילה לשלם דמי מזונות מופחתים בסך אלף שקל, לאחר שחי רק מקצבת הביטוח הלאומי. “ההוצאה החודשית הקיימת היא 3,650 שקלים, ובשל העובדה שאיני יכול להשתכר, אוכל לשלם רק 1,000 שח”, כתב האב בבקשה, והוסיף: “הסכומים המבוקשים כמזונות קטינים הם מופרזים עד דמיוניים, ואין ביכולתי לעמוד בסכומים אף נמוכים יותר”.

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

האם טענה מנגד שאין לאב טענות הגנה או פטור מתשלום מזונות, ובשל כך מבקשת מזונות זמניים  בסכום של 5,200 שקלים. “סכום זה הוא על פי צרכיהם והוצאותיהם השוטפות”, כתבה, “כמו כן צריך האב לשלם מחצית מהוצאות הבריאות והחינוך החריגות”.

לאחר ששמע את הצדדים ובעקבות העובדה שהאב לא משלם לאם שום מזונות עבור הילדים, החליט השופט לחייב אותו בתשלום. “מאחר ולא ניתן להשאיר את הקטינים ללא מזונותיהם, ולאחר ששקלתי את כלל טענות הצדדים והתברר כי התובע אינו נושא בחובתו ואינו משלם מאום עבור הילדים, אני מורה כי מיום הגשת התביעה 01.08.2023, ומידי כל 10 בחודש, ישלם האב מזונות זמניים בסך 3,000 שקל. בנוסף יישא בכל הוצאה רפואית או הוצאה חריגה”, כך החליט בית המשפט בדיון שקדם לבקשת הדחייה של האב.

כשלושה חודשים לאחר מכן, הגיש האב בקשה לעיון חוזר בהחלה, וטען שהאם מרוויחה משכורת מכובדת, בזמן שהוא אינו יכול לעבוד ולהתפרנס. “האם מכניסה כל חודש בממוצע 13 וחצי אלף שקל, ובני הקטין מקבל קצבה של 3,250 מעצם היותו על הרצף – בזמן שאני נכה ומצבי הבריאותי בכי רע”, כתב האב.

האם טענה מנגד שכל הטיעונים כבר הובאו בפני השופט, וכי בעקבות העובדה שהילדים זקוקים לטיפול והיא היחידה שנושאת בעלויות יש לדחות את הבקשה.

לאחר ששמע את הצדדים שוב החליט השופט לדחות את בקשתו של האב לדמי מזונות מופחתים. “אינני סבור כי יש מקום לשנות את ההחלטה הזמנית שניתנה בזמן שכל הנטל הכלכלי על כתפי האם ומעת שהקטינים זקוקים למזונותיהם”, כתב. “אינני מתעלם ממצבו הרפואי של האב, אולם מדובר בהחלטה סבירה ומאוזנת, לכל הפחות לעת הזו”.

כעת, יצטרך האב לשלם מזונות בסך 3,000 שקלים בחודש, ובנוסף ישלם חצי מכל הוצאה רפואית או הוצאה חריגה.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות