נושאים קשורים

חוקרים: הסרטון הזה יעזור לכם להבין אם אתם על הרצף

מדובר בסרטון שמציג גליל דו-ממדי מסתובב שעשוי מנקודות. חוקרים איטלקים גילו כי האישונים של אוטיסטים מתנהגים אחרת במהלך הצפייה בו – בהשוואה לניורוטיפיקלים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות



אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"
ראשיחדשותהורים נגד גן התקשורת: "הצוות לא מדווח לנו על אלימות"

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

סימני נשיכה על אחד מילדי הגן. “תמיד אני מגלה את זה בדיעבד”

הורים לילדי גן התקשורת “אצא לי אל היער” בראשון לציון מעלים טענות קשות נגד צוות הגן – ובהן הזנחה וטיפול לקוי בילדיהם. בשיחות עם “שווים” טוענים מספר הורים כי ילדי הגן, המנוהל על ידי עמותת “שתילים”, חוזרים הביתה לא אחת עם סימני נשיכה, בלי שצוות הגן דיווח להורים על כך; וכי הגן מלוכלך וההיגיינה בו נמוכה.

“הילדה שלי סובלת מנשיכות באופן קבוע, ואני תמיד מגלה על זה בדיעבד”, כך סיפרה ל”שווים” טליה (שם בדוי), אמא לילדה על הרצף שנמצאת בגן. “כל פעם שהילדה חוזרת הביתה אני מסתכלת לראות אם לא עשו לה כלום, כי הצוות של הגן לא מעדכן אותי”.

לאחר שטליה ראתה בפעם הראשונה נשיכה על בתה, היא פנתה לצוות הגן אך לדבריה הם לא לקחו את זה בכובד ראש. “אישרו לי ש’היה משהו’ וככה סיימו את העניין. מאז היו עוד מספר פעמים שנשכו את הילדה ועדיין לא הודיעו לי על זה, גיליתי לבד”.

“כל שבוע הילדה חוטפת וירוס אחר”. הכניסה לגן, השבוע

מלבד חוסר השגחה של הצוות על הילדים בגן, טליה מעידה שרמת הניקיון ירודה ביותר, מה שגרם לבתה לחלות מספר פעמים מתחילת השנה. “כל שבוע שני היא חוטפת וירוס אחר, וזה ככה בקביעות. מתחילת השנה, היא שבוע בגן ושבוע בבית. הרצפה בגן מלוכלכת מאוד, ברמה שאם שמים יד על הרצפה, כל היד תהיה מלוכלכת. זו רצפה שילדים יושבים עליה”.

האם פנתה להנהלת הגן ולעמותת “שתילים” על מנת לעדכן על המצב, וכדי למנוע הישנות מקרים דומים. לדבריה, גם בעקבות השיחות לא נעשה טיפול משמעותי. “אמרו לי שהודיעו לצוות לשים יותר לב לילדים, אך בפועל זה לא קורה”, היא מעידה.

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

בשל העובדה שלא השתנה הרבה ביחס הצוות לילדים, בשבוע שעבר היא החליטה לא לשלוח את הילדה לגן. “חוץ מהמחלות שהיא חוטפת כמעט כל שבוע, היא סובלת מחוסר יחס של המטפלות ואין מצב שאני אתן לבת שלי לסבול. אמרו לי שמחפשים סייעות נוספות, אבל בינתיים לא מצאו ואני לא יודעת כבר מה לעשות”.

“זה נראה כאילו לצוות לא אכפת מהילדים”

גם שמרית (שם בדוי), אמא לילדה על הרצף בגן, מעידה כי ילדתה חוזרת הביתה עם נשיכות ללא שצוות הגן מדווח לה על כך. אצלה אף המצב מסובך עוד יותר, בשל מצבה הרפואי של בתה. “לבת שלי אין תחושה ורק כשיש לה פצע עמוק ממש היא מרגישה, ככה שכל יום שהיא חוזרת הביתה אני בודקת אם לא נשכו אותה בלי שהיא הרגישה”, מעידה שמרית.

“זה נראה כאילו לצוות לא אכפת מהילדים”, היא אומרת. “אני לא מבינה מה הן עושות שם שהן מפספסות את זה כל הזמן, כי זה לא קרה רק פעם אחת”. שמרית פנתה גם לעירייה לשינוי המצב, אך עדיין אין שינוי.

סימני נשיכה. אחד מילדי הגן

לדבריה, הילדה שלה סובלת מהזנחה גם בנושא האוכל, ויש ימים שמלבד ארוחת הבוקר היא לא אוכלת כלום עד שהיא חוזרת הביתה. “הבת שלי בעייתית באוכל ויש הרבה פעמים שהיא לא מוצאת מה לאכול שם, ואם אני לא מביאה לה אוכל לגן, היא פשוט נשארת רעבה כל היום”, טוענת שמרית. “הילדים שלנו סובלים מההזנחה של צוות הגן, וזה פשוט חייב להשתנות”.

“הילדים הלכו מכות והסייעת התעלמה”

גם איילת (שם בדוי), אמא לילד בגן, מעידה שהצוות מתעלם מאלימות – גם במקרים חמורים. “באחד הימים הייתי שם והילדים הלכו מכות”, היא מעידה. “אמרתי לסייעת שבדיוק ניקתה והיא התעלמה והמשיכה לנקות”.

היא ממשיכה: “כבר דיברנו עם העירייה על המצב בגן, זה עזר לשבועיים ואז חזר להיות שוב אותו דבר. היה שבוע שהבן שלי חלה כל השבוע כי היה לו חום, ואף אחד מהגן לא התקשר לשאול מה קורה איתו”.

הילד ננשך, הצוות לא מעדכן

“הילדה חזרה הביתה עם צרכים בתחתונים”

רונן (שם בדוי), אבא לילדה בגן, מעיד גם הוא על בעיית הזנחה של צוות הגן. “הבת שלי חזרה הרבה פעמים עם צרכים בתחתונים”, הוא משתף בצער. רונן מסביר שהסייעות לא באמת יודעות מה קורה עם הילדים. “הרבה פעמים אני מתקשר לשאול אם הילדה שתתה או אכלה, והן אומרות שהן לא שמו לב”, הוא אומר. “הן פשוט מזלזלות בילדים שלנו”.

תגובות

מעמותת שתילים נמסר בתגובה: “צוות הגן הינו צוות מסור הנותן את ליבו ואהבתו לילדים הלומדים בגן. אנחנו מעסיקים צוות רחב הכולל גננת, שתי סייעות קבועות, שתי תומכות הוראה המקדמות את הילדים באופן פרטני, סייעות תגבור, מנתחת התנהגות ומטפלת רגשית, עו״ס ורכזת טיפול ומדריכות לתחום תקשורת וריפוי בעיסוק המעורבות בתוכניות הגן. צוות הגן מקבל הדרכה מקצועית פדגוגית בנוסף להדרכה בתחומי הטיפול השונים. בנוסף, אנחנו מעסיקים מנקה (החלפנו את חברת הניקיון עליה היו תלונות). אציין כי בגני עירייה לא מועסקת מנקה ועול הניקיון מוטל על הסייעות.

העסקת המנקה מפנה זמן לצוות לשהות עם הילדים לאורך היום. כמובן שעל צוות הסייעות לתחזק את הגן לאורך היום, וזהו חלק מהגדרת התפקיד שלהן וההדרכה אותה הן מקבלות. אנחנו לא חושבים שניתן לטעון כי כל וירוס מקורו בגן. ילדים בסביבה הגנית נדבקים אחד מהשני, בעיקר בתקופת החורף.

לעניין הנשיכות, לאחר פנייתה של האם לגננת חודדו נהלי הדיווח לצוות כדי למנוע הישנות מקרים דומים. בעניין פניית ההורים, נערכו שיחות ופגישות על מנת לשפר ולייעל. הטענה לפיה נאמר ‘זה בטיפול’ אינה נכונה. עו״ס הגן, הרכזת וההנהלה ניהלו שיחות עם ההורים. כפי שהסברנו להורים, אנחנו עושים את המיטב כדי להדריך את הסייעות והצוות. אנחנו משקיעים משאבים רבים בגיוס כוח אדם איכותי ומקדם. ילדי הגן התקדמו משמעותית ועשו תהליכים יפים ומבורכים בזכות הצוות”.

מעיריית ראשון לציון נמסר: “הגן מופעל על ידי עמותת “שתילים” המפעילה 10 גנים בעיר, ומפוקח על ידי העירייה וכן על ידי משרד החינוך. כל הגנים מנוקים כל ערב על ידי חברת ניקיון, ועד כה מעולם לא קיבלנו תלונה על ניקיון ירוד. יתרה מכך, בשל העובדה שהגן מופעל ע”י עמותה חיצונית ולא על ידי צוות עירוני, אנחנו גם מבקשים הרבה פעמים תמונות של הגנים בסיום הניקיונות.

“בכל מקרה פנינו לעמותה ואף נפגשנו עם ההורים והקשבנו לתלונות. העברנו לעמותה את כלל התלונות והובטח כי הכל ייבדק ומה שנדרש לטפל – יטופל. אנחנו כמובן נמשיך להקפיד ולפקח”.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות